mobilen.no Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Her er nettbrettene som duger til både nytte og underholdning. Samletest: Vi kårer Norges beste nettbrett Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kan bare stemme i. Note10.1 er det mest komplette og feilfrie nettbrettet jeg har hatt iallefall. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Forester Skrevet 22. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2012 Er dette en seriøs test ? iPad er best .) 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kiriev Skrevet 22. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2012 Synes det er merkelig at Amobil er så begeistret for Note 10.1 Andre anmeldere som Engadget, The Verge og Androidpolice synes ikke tableten var noe å hoppe i taket over. The Verge ga Note 10.1 kun en score på 5.4, mens f.eks Nexus 7 fikk 8.8 og den nyeste iPaden 9.3. AndroidPolice kaller dessuten Samsungs tablet for ''An Embarrassing, Lazy, Arrogant Money Grab'' Har full forståelse for at folk kan oppfatte teknologi på forskjellige måter, men jeg synes det er litt merkelig at det er et så enormt sprik mellom det dere synes og det mange andre anmeldere synes. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Olestokk Skrevet 22. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2012 Er dette en seriøs test ? iPad er best .) Ikke for å være slem, men den kommentaren er en av de dummeste jeg har lest i dag... 42 Lenke til kommentar
andybb Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Litt besynderlig at et nettbrett som koster 1000 kr mer enn iPad og mange andre nettbrett, har dårligere skjermoppløsning og føles litt tregt i bruk kan vinne denne testen. Endret 22. november 2012 av andybb 9 Lenke til kommentar
geForge Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Sponsored by Samsung? Hvordan kan en svindyr Windows 8 tablet slå iPad 3/4? Og hvorfor er Samsung på første plass? Jo, den er nok bra, men iPad knuser alle tablets på underholdning, apps, fart, kvalitet og mye annet. 7 Lenke til kommentar
Stheens Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Denne testen er tåpelig! *sponset* De er sikkert lei av å gi 1. plass til iPad... 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tobeass Skrevet 22. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2012 Merkelig. Omtrent alle nettbrettene fikk minus for mangel av HDMI eller at man måtte bruke adapter, men ikke noen av ipad-modellene. Og Nexus 7 fikk minus for å være mindre enn konkurrentene mens ipad mini er "skreddersydd for å kunne holdes i én hånd og betjenes med den andre.". 14 Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Dere glemte T-pad Den opplagte vinner. 9 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Dere glemte T-pad :)Den opplagte vinner. Åja, de glemte Taper-paden. 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hadde vært fint om Dere hadde ventet til Google Nexus 10 hadde kommet ut, men dere skulle vel rekke å publisere artikkelen før julerushet kommer inn?... Den er jo riktig nok ikke lansert enda, men tror det er en god utfordrer for Android tablets og ikke minst Apple Ipad. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Merkelige testresultater som strider med det andre har konkludert med. Note 10.1 har blitt tilnærmet universalt slaktet av alle. Jeg synes også det blir helt feil at en skjerm på mindre enn 10 tommer blir trukket frem som noe negativt (utenom på iPad Mini, selvfølgelig...) da mange foretrekker disse størrelsene. Nexus 7 kommer for ordens skyld med opptil 32 GB internminne. For morro skyld har The Verge gitt nettbrettet følgende karakterer: 10. Google Nexus 7: 8.8 9. Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE: N/A 8. Toshiba AT300: N/A 7. Acer Iconia Tab A510: 6.5 6. Sony Xperia Tablet S: 7.6 5. Asus Transformer Pad Infinity TF700: 7.6 4. iPad 3./4. generasjon: 9.3 3. Samsung Ative Tab: N/A 2. Apple iPad mini: 9.0 1. Samsung Galaxy Note 10.1: 5.4 6 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Merkelige testresultater som strider med det andre har konkludert med. Note 10.1 har blitt tilnærmet universalt slaktet av alle. Jeg synes også det blir helt feil at en skjerm på mindre enn 10 tommer blir trukket frem som noe negativt (utenom på iPad Mini, selvfølgelig...) da mange foretrekker disse størrelsene. Nexus 7 kommer for ordens skyld med opptil 32 GB internminne. For morro skyld har The Verge gitt nettbrettet følgende karakterer: 10. Google Nexus 7: 8.8 9. Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE: N/A 8. Toshiba AT300: N/A 7. Acer Iconia Tab A510: 6.5 6. Sony Xperia Tablet S: 7.6 5. Asus Transformer Pad Infinity TF700: 7.6 4. iPad 3./4. generasjon: 9.3 3. Samsung Ative Tab: N/A 2. Apple iPad mini: 9.0 1. Samsung Galaxy Note 10.1: 5.4 Vil heller påstå at det er the verge som er på bærtur med sin test av note 10.1 Mulig de har vært uheldig med sitt eksemplar 7 Lenke til kommentar
KaiOK Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Dere bør vel snart begynne å skille mellom, Windows 8, IOS og Android når dere tester. Dette gir nettbrettene helt forskjellige opplevelser og grensesnitt. Apper er forskjellig priset på platformene og prisen på det du har er jo en kombinasjon av software og hardware. IOS med ca 650000 android 600000 og Win8 100000. Facebook integrering som er mest sømløs i android og windows. Når det gjelder karttjenester er det jo vel klart at fortsatt er google best. Det er denne karttjenesten alle integrerer mot. F.eks har IOS 6 ikke kart over Bergen (eller hadde ikke?) Tll info ASUS lever også 300 serien som er billigere enn 700 serien og som har 3G støtte i tilegg til alle de tilkoblinger som amobil etterspørr. Det har litt enklere chassis enn 700 og som ellers er helt likt. Refererer til amobil sin egen testav dette som sier følgende om brettte "har i tilegg en HDMI-kontakt (micro-HDMI), kortleser for Micro SD-kort, 3,5 mm lydutgang (kombinert stereo lydutgang og mikrofoninngang), samt kontakt for tilkobling til PC eller dokk. På tastaturdelen er det i tillegg en leser for SD-kort, og en USB-port" Endret 22. november 2012 av KaiOK 1 Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ipad (gen 4) gir dere terningkast 6 mens galaxy note 10.1 terningkast 5. Det er noe som ikke stemmer her. 1 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Vil heller påstå at det er the verge som er på bærtur med sin test av note 10.1Mulig de har vært uheldig med sitt eksemplar Det er ikke bare The Verge som har vært negative. Android Police slaktet det totalt. Jeg sier ikke at det er et elendig nettbrett, jeg sier bare at det er en veldig overraskende testvinner. 2 Lenke til kommentar
Snøballkaster Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er vel litt som og kjøpe ski vel. Du må prøve de først. Blir ikke go på ski av og lese FriFlyt fordi om det høres sånn ut på mange.. Hilsen Gretten iPhone/iPad Bruker (har foresten gått over til htc 8x "Og" har trua så lenge det varer) god jul.. Lenke til kommentar
AFF301 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hmm lurer på hvordan nexus 10 ville gjort det i testen?? Tror det faktum at nexus 7 ikke har camera gjør at 32g er nok.Det blir nok nexus 7 på meg eneste nettbrettet som er billig og bra nok til å ønske seg til jul+ jeg er allergisk mor itunes!! Endret 22. november 2012 av AFF301 1 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det er ikke bare The Verge som har vært negative. Android Police slaktet det totalt. Jeg sier ikke at det er et elendig nettbrett, jeg sier bare at det er en veldig overraskende testvinner. Skumleste testen fra android police, kan ikke si meg enig ialt der heller. De lister ikke opp negative og positive ting. De bare hiver masse tekst ut og syter og klager og prøver å slakte brettet mest mulig når de først er igang. De nevner bla. dårlig byggekvalitet, lurer på hvor de henter det ifra. Har absolutt ingenting å utsette på byggekvaliteten på min Note 10.1, sammenlignet med iPad f.eks. Dårlig HW, jaha. Lite tregheter å spore her. Så nei takk, her er det faktisk Amobil som har gjort en grundigst jobb 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg