Gå til innhold

Billig speilrefleks til Allroundbruk, mest på ferie!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lenge ønsket et speilreflekskamera, men siden jeg er student og bor i Oslo, så er det ikke så lett mtp. pris.

Jeg og madammen har lenge ønsket oss et kamera, og jeg tror jeg vil gå til innkjøp av et slikt.

Det kan GODT være et brukt kamera, det har absolutt ingenting å si, sålenge det er pent brukt (Håper på å få mer for penga)

Eneste vi bruker kamera til er når vi er på ferie, og det er ikke ofte, så føler ikke for noe dyrt, bare noe billig og helt ok (tenker rundt 2,5k)

MVH Espenfe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ønsker dere å ta bilde av på ferie da? Til typiske "feriebilder" er det absolutt ikke nødvendig med speilrefleks. Mye kjekkere med et godt kompaktkamera som er mindre, lettere og enklere i bruk. Ta en titt på Fuji X10. Knallgod bildekvalitet, lyssterk optikk, god ergonomi, samt mulighet for manuell kontroll og avanserte funksjoner om man skulle ha lyst til det etterhvert også. Det er et skikkelig kamera bygget i solid metall. Ikke noe plæstikk fæntæstikk-leketøy. Koster 3500 nytt, i underkant av 2500 brukt.

Det er nok mest vits i å kjøpe en speilrefleks/avansert systemkamera hvis man har lyst til å gå litt inn i foto som hobby, bruke en del forskjellig optikk og trenger lynkjapp følgefokus til å ta bilder av ting i raske bevegelser. Til feriebilder er det totalt overkill.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...