Gå til innhold

Flashe R9800 til Pro?

Apoc_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ann på hva slags ram som er på kortet. Jeg kjøpte Sapphire forde de vistnok kom med Samsung ram, og de klokket alle veldig bra. Når jeg fikk kortet i går så ble skuffelsen relativt stor da det viste seg å være med den bedritne Infenon 3.0ns ramen.

Om du har fått lik ram så går det mest sannsynlig ikke. Jeg prøvde å flashe til pro-bios i går, og det gikk dårlig. Jeg må klokke ramen ned 330 for å ungå artifacts :(

Jeg kommer nok til å flashe tilbake til den orginale non-pro biosen, men først skal jeg montere noen kjøleribber på ramen i håp om å komme litt lenger.

Jeg HATER å ha uflaks.

Får du derimot Samsung 3.3 eller 2.8ns så går det nok helt fint å bruke pro-bios, siden de brikkene som regel klokker mye bedre. De fleste synes å klare 350-360Mhz uten noen ekstra kjøling, og med tanke på at brikkene da blir temmelig varme så går det nok ann å få ~10Mhz ekstra ut av dem med noen ram-sinks.

Lenke til kommentar

Sorry,glemte å si det med rammen,men det står i linken om ram typen.

Sitat:

Before you flash, check to see what brand of memory is on your card. Unless you have Samsung 2.2ns, 2.8ns, 3.0ns, or 3.3ns do not flash. If you have any of the above Samsung memory and your cards memory tops at say 330MHz, you should be OK to flash, as the 9800Pro BIOS slightly raises the voltage going to the memory, allowing for higher clocks.

Lenke til kommentar
Sorry,glemte å si det med rammen,men det står i linken om ram typen.

Sitat:

Before you flash, check to see what brand of memory is on your card. Unless you have Samsung 2.2ns, 2.8ns, 3.0ns, or 3.3ns do not flash. If you have any of the above Samsung memory and your cards memory tops at say 330MHz, you should be OK to flash, as the 9800Pro BIOS slightly raises the voltage going to the memory, allowing for higher clocks.

vet du hvilket kortmerke som bruker Samsund ram..?

fant også en link på ytelse og overklokking på forskjellig merker:

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...x.php?ez=13#449

skal det være rød farge på kortet for at det skal være Samsund ram...!

så dette på et 9700 kort:

Sapphire m/ Rød PCB (fargen på kortet) Har du svart pcb og infinion 3,3ns ram kan det oppstå problemer..

stemmer dette,fant det her på forumet..

Lenke til kommentar

jo..takk for svaret..

mener bare at det er en fordel og vite dette før man kjøper kortet(har ikke kjøpt ennå)

men har sent mail til en webshop får og se om de har ati 9800non pro med samsung ram(2.2ns, 2.8ns, 3.0ns, eller 3.3ns)

så C3D Radeon 9800np har samsung ram,skal prøve og få ta i det kortet

på webshopene....

Lenke til kommentar

Du får kjøpt C3D Radeon 9800np på PS-Data for en grei pris,kjøpte mitt der og fikk 3.3ns ram(samsung) på dette kortet.

Fikk aldri noe svar fra PS-Data når jeg sendte mail,så de hadde nok mye å gjøre den tiden,jeg kjøpte mitt derfra ihvertfall.

Blade

Lenke til kommentar

du sier noe der formann...fikk mail til bake fra en webshop:

Hei

Dette har vi dessverre ikke kapasitet til å sjekke

kjøpe og se !og så bytte inn igjen ?(hvis man får)

vel da er det jo 50/50 om man får tak i eller ikke...

:grumpy:

typisk min uflaks..kansje jeg ender opp men samme kort som deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et Powercolor 9800 non pro som jeg har flashet bios på.Rammen heter Samsung 322 K4D263238E-GC33.Men det var ikke bare bare,flashingen gjør man med hjertet i halsen og svette fingre,men på mitt første forsøk fikk jeg ikke lagt inn Powercolor pro bios fikk en feilmeld om at fil kan ikke åpnes eller noe men da hadde Flashrom alerede slettet bios i kortet som jeg hadde tatt backup av men den ville heller ikke,jeg hadde på forhånd gjort klart et par disketter med flashrom og div pro bioser,jeg tok en restart av maskinen så sto jeg der! det bare sa "tuut" i maskinen og no boot.Fant et pci skjermkort og fikk boota på det,kom i dos og fikk lagt inn Sapphire 9800pro bios,deijlig tenkte jeg men på tester fikk jeg en del artifacts og var ikke fornøyd,flashet til Ati 9800nonpro for å sjekke kortet og alt var bra,har nå Club3D 9800pro bios som er helt strøken,ikke tegn til artifacts eller andre feil,kjører standard 378/338 core/mem og er kjempe fornøyd,men skal du/dere gjøre dette så ha et pci kort liggende eller lag en "rescuedisk" har du powercolor nonpro kan jeg anbefale Club3D pro bios men det kan være greit å ha et par andre bioser klare med flashrom før du begynner og kansj et par Valium også he he he :lol: man vet jo ikke om den biosfilen man har lastet ned virker før man sitter å flasher,les denne

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1223030#1223030

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...