Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Hitman: Absolution


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere ikke noe om hvis man skal kjøre spillet på Ultra Settings?

 

Jeg har en i7 3770k @ 4.6Ghz

Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB

G.SKILL [RipjawsZ] 16GB

 

Når jeg kjører dette spillet på Ultra Settings så ligger FPS over 35

Lenke til kommentar

Ser ut som om spillet er ganske dårlig optimalisert. På high settings 1080p ligger mine to GTX570 jevnt over på 30-60% belastning, men likevel dupper fps. helt ned på tredvetallet ganske jevnlig.

 

Et annet snedig problem er screentearing på tross av at Vsync er aktivert. Mulig det har en sammenheng med SLI.

 

Edit: Tearingen oppstår visst kun når exclusive fullscreen er slått av.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Spiller dette paa medium og max aa paa min mx15 alienware som er en core2duo, 4gb ram og et 460 gtx skjermkort og spiller kjoerer flytende og det er intet tull heller. Saa det er ikke vannvittige systemkrav paa dette, noe som det hoertes ut som i artikkelen. Kjoerer spillet paa 1080x1920. Naar jeg snakker flytende tenker jeg minimum 45-50 fps da jeg er litt kresen den veien. Haaper dette kunne veare noe behjelpelig for andre som muligens har noe av samme oppsett. Foreavrig ogsaa 306 et eller annet driver fra nvidia.

Lenke til kommentar

Skikkelig nice? Gears of War fra 2007 ser bedre ut enn dette jo, PÅ Xbox.

 

haha, nei....ikkje nærheten, UR2004 ser bedre ut ein gow

 

ontopic:

 

virklig "tungt"? spiller nå på max med 2-3 år gammel maskin uten problemer?

bf3 var tyngre etter min mening (måte skru ned fra max der) men kan hende har noe mer med prossesoren

 

meste er nok folkehavet i china town + explosjon for og teste max ytelse?

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Når BF3 først kom ut så gikk det ganske fint på min E8500 på 3,6 ghz med et unlocka 6950. Etter første patch tror jeg det var, så gikk det MYE dårligere med samme hardware.

 

Samme med en kompis som hadde samme prossessor og et HD6970, gikk veldig bra og laggfritt selv på 64 multi.

 

Etter patchen ble mye mer krevende på prosessor fronten.

Lenke til kommentar

Når BF3 først kom ut så gikk det ganske fint på min E8500 på 3,6 ghz med et unlocka 6950. Etter første patch tror jeg det var, så gikk det MYE dårligere med samme hardware.

 

Samme med en kompis som hadde samme prossessor og et HD6970, gikk veldig bra og laggfritt selv på 64 multi.

 

Etter patchen ble mye mer krevende på prosessor fronten.

 

 

Quad core i recomended system spec. Og 8500 er vel forrige forrige forrige forrige generasjon prosessor eller noe. Altså som kom ut i GOD tid før det første crysis i 2007. Og 6950 er vel i recomended, men man bør alltid ha over det :)

 

Sorry for OT 8)

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar
Ser ikke problemet. Hadde en masking med en C2D E6600, 2stk Geforce 8800GTS 640mb i sli og 4gb ram. Klarte å få det til å dra Crysis på absolutt max i alt før patchene kom :p
Jeg har en maskin med 2600k @ 5GHz, 7970 CFX @ 1250/1750 og 16GB RAM, den klarer fortsatt ikke Crysis på 1920x1080@4xMSAA Very High uten å falle ned i 30 fps til tider (2600k @5GHz er for treg,) så du må unnskylde om jeg har vanskeligheter for å tro påstanden din.

 

1180MHZ core, 6300MHZ Memory klokka 7970'en min sitter på ca 70FPS under vanlige forhold. Detter ned til 50-55 til tider med eksplosjoner osv. Alt max 1920x1080.

 

Har du prøvd å skru av CF før du starter opp Crysis? Kan ha noe med saken å gjøre, vet at WOW kjører vesentlig dårligere med Sli/CF.

Lenke til kommentar

Spillet kjører bra uten MSAA, og det er ikke noe jeg savner å ha på uansett. Det dreper FPS fullstendig uten å gi noen synlig forbedring tilbake. Uten MSAA er jeg nede i 44 FPS på det stedet med flest mennesker, ellers fra 50 til over 90 jevnt over. Med MSAA på fullt er toppene kutta helt bort og det går fra såvidt over 20 FPS til ca. 35 maks.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt spillet og sett litt på grafikkinnstillingene kan jeg tenke meg at det er to innstillinger som kan være tunge for Nvidia-kortene:

Global Illumination, mest sannsynlig utviklet for å kjøre best på GCN-basert maskinvare i likhet med Dirt Showdown, også mulig at GTX 500-kortene takler denne innstillingen bedre enn GTX 600-kortene.

MSAA, mest sannsynlig spiser dette opp store menger minnebåndbredde og ROP-ytelse, GTX 600-kortene har ikke like mye "til overs" som AMD-kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun MSAA x2 kverker ytelsen her hos meg ihvertfall. Ikke at det er noe savn i dette tilfellet.

 

Med Global illumination deaktivert flyter også alt mye bedre. Med alt på high og shadows og details på ultra ser jeg en jevn fps. på 60, bortsett fra i områder med ekstreme folkemengder der det dupper ned mot 45. Maks belastning på kortene mine overstiger likevel ikke 70%. (310.61)

Lenke til kommentar

Spillet krever ikke spesielt mye. Jeg spiller spillet med 30 fps, full grafikk og 2x AA. 1920x1080. Minste fps på benchmarken var 27 fps.

 

Har selv and Intel Q6600 3.4ghz.(klokket), 8gb DDR 2 ram 1033mhz og et Nvidia 560 Ti.

 

Benchmark er som Taake89 sier "Worst case scenario".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...