Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hei, bytta nettopp PSUen i PCen min og nå vil den ikke boote.. Starter viftene osv, men etter 3 sekunder restarter den og slik fortsetter det. Har tatt ut RAMen og reseata den. Strømmen til HDD og SSD er brokoblet. CD-rom ikke tilkoblet Hadde problemer med en Corsair HX 650W og kjøpte derfor en AX 750W istedenfor. Inngangen til ATX-strømmen på PSUen består av en 22pin og en 10pin. Disse skal vel begge inn i PSUen? Håper for guds skyld ingenting er ødelagt! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Litt usikker på hva du mener med: "Inngangen til ATX-strømmen på PSUen består av en 22pin og en 10pin. Disse skal vel begge inn i PSUen?" Men ikke bruk de modulære ledningene som fulgte med HX på AX om begge er modulære da. Ellers er det vel en 24pin ATX kontakt og en 4/8 pin intel kontalkt som stort sett skal kobles til hovedkort. og 6/8 pin for pci express på skjermkortet. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Bruker alle ledningene som fulgte med AX750. Det jeg mener er at ATX kontakten som skal inn i PSUen er splittet, der den ene kontakten er 22 pin og den andre kontakten er 10 pin. Hva er de vanligeste feilene da? PCen funket jo fint med hx 650W! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Da regner jeg med at begge skal inn i PSU men har du husket og koble til strøm kabelen til CPU? en 4 eller 8 Pin kontakt som er i nærheten av CPU'en Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jepp.. Er tilkoblet! ATX er tilkoblet, CPU, GPU, HDD og SSD er også tilkoblet. Endret 22. november 2012 av Saftmaskin1 Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Nei da vet jeg ikke. Hvis du har muligheten kanskje prøve med den gamle PSU'en igjen for og sjekke om den nye PSU ikke er defekt. Endret 22. november 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Kan gjøre det. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg fikk også problemer som du opplever, grunnen var at jeg vasket vekk kjølepastaen og glemte å ta på ny, så sjekk at CPU'n får nok kjøling ++ Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Plugget inn den gamle strømforsyningen igjen.. Den starter engang og stoppet, deretter startet den igjen og boota faktisk... Er det vanlig viftene slås på, og deretter stopper for så å restarte og boote igjen når man innstallerer nye komponenter? Nå er værtfall PCen oppe å går, med gamle PSUen. Kan ikke skjønne at nye PSUen er defekt! Hender det at den restarter noen ganger før den booter? Kommer jo ikke noen pipelyd for at noe skal være feil osv.. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 CPUen og kjøling kan utelukkes, ettersom at PCen har vært i drift i en knapp uke. Har bare skiftet PSU Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det skjer selv med de beste produkter at det kommer noen defekte varer. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 ja, selfølgelig. Men er det vanlig at en PC med nyinnstallerte komponenter slår seg av et par sekunder etter oppstart, for så å restarte å boote igjen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ja, det kan være normalt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1378271 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå