vhguru Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei. har benyttet storebroren til dette brettet (Ativ Smart PC) med fullversjonen av Win8 i et par uker. Kan bare si meg enig i det disse to testene beskriver: http://winsupersite.com/windows-8/review-samsung-ativ-smart-pc http://www.neowin.net/forum/topic/1120372-samsung-smart-pc-windows-8-atom-tablet-review/page__hl__ativ%20smart Veldig fornøyd og klart verdt den økte prisen i forhold til dette RT brettet. Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Fungerer Windows RT software på Windows Phone 8 og/eller omvendt? Syns det er så mye surr med dette nye opplegget til Microsoft... Nei, ingen compabilitet mellom Windows Phone 8 og Windows RT. Men du kan bruke alle Windows RT programmer også på Windows 8. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Mås i meg enig, OS-et inneholder alle de viktigste appene en kan trenge og en god del flere allerede, de som syter etter de 8x10^5 ekstra appene er nesten som unger med de største Pokemon-kortpunktene; drittunger. For noe tøv, det er store mangler i applikasjonsutvalget til mange typer bruk. At man ikke har millioenr av appliklasjoner installert som enkelt-person betyr ikke at det ikke er ett problem at applikasjonen du bruker ikke er der. AtW Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Oi, denne anbefales allerede, faktisk. Har forstått at Win RT har mange bra sider, men hardwaren her er både dyrere og svakere enn den i iPad og nexus 10, og så kommer apputvalget i tillegg. Endret 23. november 2012 av EirikLF Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.Flere av disse 8000 appsa, er dritt apps -.- Det er vel derfor en driter i RT å går rett for x86 brettene. android og apple har fortsatt bare verdilöse apps, windows har alltid hatt tilgang til alt jeg önsker Lenke til kommentar
johnepedersen Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Fungerer Windows RT software på Windows Phone 8 og/eller omvendt? Syns det er så mye surr med dette nye opplegget til Microsoft... sammenlign Windows RT med iOS og Windows 8 med iOS+OSX. På Windows RT kan du kun kjøre software fra windows store, på windows 8 kan du kjøre software fra windows store + alle de gamle windowsprogrammene du kjenner fra xp/windows 7. altså x86 evt x64 kompatible programmer som photoshop, total commander, firefox ++. i tillegg er det en annen forskjell, og det er at på RT følger office RT med gratis. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Denne kunne jeg virkelig tenke meg! Spesielt om prisen hadde vært lavere... Lenke til kommentar
KK1913 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei. har benyttet storebroren til dette brettet (Ativ Smart PC) med fullversjonen av Win8 i et par uker. Kan bare si meg enig i det disse to testene beskriver: http://winsupersite....g-ativ-smart-pc http://www.neowin.ne...l__ativ%20smart Veldig fornøyd og klart verdt den økte prisen i forhold til dette RT brettet. Fåes denne med norsk tastatur? er det kun Elkjøp som foreløpig ser ut som skal selge denne før jul? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 sammenlign Windows RT med iOS og Windows 8 med iOS+OSX. På Windows RT kan du kun kjøre software fra windows store, på windows 8 kan du kjøre software fra windows store + alle de gamle windowsprogrammene du kjenner fra xp/windows 7. altså x86 evt x64 kompatible programmer som photoshop, total commander, firefox ++. i tillegg er det en annen forskjell, og det er at på RT følger office RT med gratis. Hvis Windows RT er iOS, hvor havner da Windows Phone inn i dette merkelige økosystemet? Lenke til kommentar
caspervir1 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel. Enig refsa;) Jeg synes IOS er for dyrt og ikke er vert penga sine og android har så mange forskjellige telefoner og da blir det sånn at "jeg har den beste telefonen og du har den dårligste" og det er ikke noe morsomt, men windows phone ogwindows 8 har et krav for at det skal være bra så hvis du har en windows phone, uansett så er den bra:) jeg har LG optimus 7 og betalte 1500 kr får den og da var det med en gratis xbox 360 på sånn søndags tilbud på elkjøp og den er minst like bra som iphone;) Kanskje bedre:) Den er ihverfall raskere enn å starte opp fordi det har jeg testa:) Lenke til kommentar
caspervir1 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det dummeste jeg leser på tester med Windows RT er "Lite apps i applikasjonsbutikken". Hva slags reinspikka idioti er dette? OS'et er helt helt ferskt og til å være så nytt er det en god del apps allerede. De fleste viktige apps'ene fra tidligere Windows versjoner og Android/iOS er jo porta. Jeg holder meg heller til en app-butikk med 8000 apps enn en butikk med 500k apps der 98% av de er tulleapper og søppel.Ja OS'et er jo nytt, men å ha lite app utvalg er for meg helt grusomt. Jeg klarer det rett og slett ikke... Derfor holder jeg meg til Android / iOS. Du er apple-fan hæ? Du er det bare fordi det er "populært" men er egentlig rævva i forhold til windows phone og du ser vel hva som har skjedd med ipad og iphone de er alle like og har aldri endret seg i meny og sånt, men ipod synes jeg har forandra seg veldig pga ipod nano og sånt. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 der Windows RT nok ligger tettere opp mot en PC enn mot telefonen. Det gir seg utslag i at du skal kunne kjøre Windows 8-apper også på Windows RT-brett. Men ordinære PC-programmer kan ikke installeres på Windows RT, og dermed finnes et hav av programvare du ikke får brukt på brettet ditt. Denne var jeg ikke helt med på. Arkitekturmessig ville jeg sakt Windows RT ligger nermere WP8, og alle apper for WP kan lett tilpasses RT og motsatt, sev om det skilles på dem i applikasjonsbutikken. Utseendemessig ligner riktig nok RT mer på W8s startskjerm, og de deler applikasjonsbutikk. Men jeg ser ikke hvorfor man skal legge negativt trykk på at det finnes tusenvis av x86 applikasjoner som ikke kan kjøres på RT. Jeg har aldri sett en slik kommentar vedrørende iPad og Mac. Jeg ville snudd det hele slik. Man har RT som har sine apps. Windows 8 kan som en bonus kjøre alle applikasjoner "lagd for RT", eller lagd for nettbrett om du vil. Det er altså en pluss at Win8 kjører apps for ARM, ikke en minus at RT ikke kjører x86 apps. I alle fall så lenge dette ikke er en minus for andre nettbrett. Men for all del, det er for så vidt verdt å nevne at det er forskjell på RT og Win8. Det er sikkert noen som klarer å mikse dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Finnes det ikke språkpakker å laste ned til Windows RT slik som det er på Windows 8? Nei, det kommer ikke før tidlig 2013. Lenke til kommentar
johnepedersen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 sammenlign Windows RT med iOS og Windows 8 med iOS+OSX. På Windows RT kan du kun kjøre software fra windows store, på windows 8 kan du kjøre software fra windows store + alle de gamle windowsprogrammene du kjenner fra xp/windows 7. altså x86 evt x64 kompatible programmer som photoshop, total commander, firefox ++. i tillegg er det en annen forskjell, og det er at på RT følger office RT med gratis.Hvis Windows RT er iOS, hvor havner da Windows Phone inn i dette merkelige økosystemet? godt spørsmål windows store 1 og windows store 2 veldig mange vil jo få nye datamaskiner kommende år med windows 8 og få formodentlig få brutt ned mange fordommer fra media. de vil se at de faktisk kan bruke sine gamle windows-programmer i windows 8 akkurat som før, samt i tillegg til å kunne laste ned/kjøpe apps i windows store. utviklere som tidligere har vært skeptisk til f.eks windows phone vil jo se at de plutselig har svært mange potensielle brukere. men det er sant det du påpeker at for app-publishers så er det faktisk 2 forskjellige økosystem å forholde seg til. og windows phone markedsplassen kan bli skadelidende her. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Jeg lurer litt på Office 2013 (som ikke heter 2013) og problemet med å treffe små elementer. Vet ikke om det er et valg på RT, men i Pro Plus på x86 er det mulig å velge touch/mouse. Dette endrer størrelsen på de faste menyknappene. Nå sitter jeg riktig nok på en større skjerm, 24" 1920x1200, men med touch påslått har jeg ganske mye å gå på før jeg ser for meg at det skal bli vanskelig å treffe knappene. Jeg har riktig nok ikke fingre som kan minne om sjukkpøls, men læll da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg