d'espresso Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hei! Er i en litt kjedelig sak med If nå, der jeg har fått opplyst pr. telefon at forsikringen er sagt opp, men 2 måneder etterpå er den tydeligvis ikke det alikevell. Jeg sitter her nå med en stor regning, for en bil jeg ikke har brukt på 2 måneder (og som nå er solgt). Hovedargumentet dems er at man ikke kan annullere en bilforsikring med mindre man avskilter eller selger bilen. Greit nok det, svarer jeg, men det burde da dem vite? Jeg visste ikke. Det har tidligere også vært gjort fra If sin side. Annullerer forsikring, mens skiltene fortsatt sitter på bilen. Så nå.. For å bygge sak her, trenger jeg noen paragrafer rundt motorvognforsikring, og at ansvarsforsikring er lovpålagt (en lov de da har brutt (hjulpet med å bryte?)) Raidet Lovdata en del i dag, uten hell.. Finner som vanlig akkurat det jeg ikke skal ha! takker for all hjelp, Haakon Endret 22. november 2012 av Haakon* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 http://www.lovdata.no/all/hl-19610203-000.html Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Lest litt nå, men klarer ikke å finne noe som kan felle If i denne saken, for at de har latt meg avslutte en forsikring uten å avskilte bilen.. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvorfor skal du på død og liv "felle" If Forsikring for at de tidligere har latt deg avslutte en forsikring? Burde du ikke heller bruke det som et argument for at du trodde du kunne avslutte forsikringen nå også, uten å avskilte eller selge bilen? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Si meg, hva er det egentlig du ønsker i denne saken? Å få IF straffet fordi de tidligere har latt deg si opp forsikringen, eller å få pengene tilbake for de siste to månedene? Begge deler? 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 "Er i en litt kjedelig sak med If nå, der jeg har fått opplyst pr. telefon at forsikringen er sagt opp, men 2 måneder etterpå er den tydeligvis ikke det alikevell. Jeg sitter her nå med en stor regning, for en bil jeg ikke har brukt på 2 måneder (og som nå er solgt)." Jeg rgner med han vil slippe å betale. Forskringspremien refunderes uansett for de månedene man ikke har brukt den, altså vil du få refundert mesteparten av regningen etter å ha betalt den, når de registrerer bilen som solgt, og at noen har tgnet ny forsikring. Du kan sikkert bare ta kontakt med dem og få dem til å sende en faktura på riktig beløp med samme. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 " § 19. (når ein trygdeavtale held opp å gjelda og ymist anna; samhøve med trygdeavtalelova). Endå om ein trygdeavtale held opp å gjelda, vert trygdinga ståande ved makt til bate for dei som har rett på skadebot, til dess det er gjort ein ny trafikktrygdeavtale. Trygdinga fell likevel bort når det er lide 2 månader etter at bilregisteret eller politiet har fått skriftleg melding frå trygdaren om at avtalen har halde opp å gjelda. " Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 "Er i en litt kjedelig sak med If nå, der jeg har fått opplyst pr. telefon at forsikringen er sagt opp, men 2 måneder etterpå er den tydeligvis ikke det alikevell. Jeg sitter her nå med en stor regning, for en bil jeg ikke har brukt på 2 måneder (og som nå er solgt)." Jeg rgner med han vil slippe å betale. Forskringspremien refunderes uansett for de månedene man ikke har brukt den, altså vil du få refundert mesteparten av regningen etter å ha betalt den, når de registrerer bilen som solgt, og at noen har tgnet ny forsikring. Du kan sikkert bare ta kontakt med dem og få dem til å sende en faktura på riktig beløp med samme. Uhm - hva mener du med at "Forskringspremien refunderes uansett for de månedene man ikke har brukt den, altså vil du få refundert mesteparten av regningen etter å ha betalt de" Skal jeg forstå det dithen på generelt grunnlag at hvis jeg ikke bruker en forsikring på 6 måneder så kan jeg kreve premien for den perioden tilbake? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Manglet visst en viktig presisering der: Ved askilting og salg. Betaler du forsikring en gang i året, og avskilter eller selger bilen etter tre måneder, vil du få refundert premen for de åtte månedene du ikke kommer til å bruke den. Det har i hvert fall jeg alltid fått. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Manglet visst en viktig presisering der: Ved askilting og salg. Betaler du forsikring en gang i året, og avskilter eller selger bilen etter tre måneder, vil du få refundert premen for de åtte månedene du ikke kommer til å bruke den. Det har i hvert fall jeg alltid fått. Det er mer riktig, du sier jo i praksis opp forsikringen da, sånn sett har du forskuddsbetalt premie i fremtiden (smør på flesk) som er ditt tilgodehavende, grovt forklart. Det jeg forstod det som var at han hadde tilgodehavende for perioden han feilet å si opp forsikringen...der er jeg ikke enig om noe tilgodehavende. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nei, der er vi enige. Mn det hjelper jo litt å slippe 3/4 av regningen også, om han synes den var for stor. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Vel, målet med det hele er å slippe å betale.. Saken er inne hos kundeombudet til IF nå, som er instansen etter vanlig kundeservice, så får vente å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå