Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skuffende av Telenor;;;noen erfaringer med Tele2?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en telefon fra en av telenors selgere.

Ble forklart at dersom jeg gikk over fra 704/128(fri) til 1024/256(30 GB) ville jeg få det til samme kostnad jeg betaler i dag.

Jeg regnet med at det ikke kostet meg noe å endre hastighet, ettersom jeg vet at Telenor ønsker gamle kunder over på begrensningsordninger(hadde kontrakt på fri nedlastning). Selgeren sa heller ikke at det ville koste noe ekstra å bytte hastighetskategori. Det som ble fortalt var at det kunne gå 'noen dager' før endringen ble utført.

Dette var for snart 3 mnd siden, jeg sitter nå fremdeles med en 704/128 linje, har begrensing(innført umiddelbart) og fått ett krav om å betale ett gebyr for hastighetsendring.

Var ferdig med bindingstiden for 4-5 mnd siden, og er fri til å velge en annen leverandør. Stabil linje er ett pluss jeg må gi Telenor, kommer ikke på noen andre fordeler i farten.

Jeg er vel ikke alene når jeg synes Telenor er en rotete organisasjon som trenger bedre rutiner/policy (henger det noe igjen fra da de var en statsbedrift?).

Sitter litt på gjerdet og har enda ikke klaget til Telenor(har bevist ikke klaget), har tenkt å bytte til Tele2(200,- kr billigere og ingen begrensning).

Så spørres det en gang til i dette forumet; hva er dine erfaringer med Tele2 og oppetid på linjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ferdig med bindingstiden for 4-5 mnd siden, og er fri til å velge en annen leverandør. Stabil linje er ett pluss jeg må gi Telenor, kommer ikke på noen andre fordeler i farten.

Jng til i dette forumet; hva er dine erfaringer med Tele2 og oppetid på linjer?

Bluecom tilbyr vel gratis overgang, hvor mye koster dette hos Tele2?

Lenke til kommentar

Er det ikke tele2 som er gratis men bluecom skal ha penger for det?

Jeg har ikke sjekka dette, men betalte ihvertfall ingenting her for å bytte til tele2 fra telenor

Står hos Bluecom:

"Bytte av tjenesteleverandør til BlueCom koster kr 600,-

Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin"

Står ingenting om dette hos tele2, men hvis du har telenor etc fra før, så må du ta kontakt med kundeservice slik at de kan oppdatere dette. Ellers får du en "gjør det selv" pakke i posten.

Fungerte helt greit her, eneste dumme er at man ikke kan velge at man har utstyret fra før :roll:

Lenke til kommentar

Står hos Bluecom:

"Bytte av tjenesteleverandør til BlueCom koster kr 600,-

Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin"

Fra Bluecom sin prisliste:

- Endring av tjenesteleverandør er gratis dersom hastighet 720/128 eller høyere velges. Velges 400/128 koster endringen kr 600.

Så for vekommende som ønsker og bytte i denne tråden er det gratis.

Lenke til kommentar
Fra Bluecom sin prisliste:  

- Endring av tjenesteleverandør er gratis dersom hastighet 720/128 eller høyere velges. Velges 400/128 koster endringen kr 600.  

Så for vekommende som ønsker og bytte i denne tråden er det gratis.

Hvor tar du denne informasjonen i fra? Finner ingenting om gratis bytting ved kjøp av 720/128 linje eller høyere. :roll:

Hvis du allerede har ADSL fra Telenor, Tele2 eller Tiscali kan du bytte tjenesteleverandør til BlueCom

BlueCom håndterer oppsigelsen av ditt nåværende abonnement. Det er viktig at du ikke sier opp ditt eksisterende abonnement på egenhånd.

For at BlueCom skal kunne si opp ditt nåværende ADSL-abonnement, trenger vi en fullmakt fra deg om at du ønsker å bytte fra din eksisterende tjenesteleverandør til BlueCom AS. En slik fullmakt kan sendes til [email protected], eller pr. fax til 22 12 14 01.

NB! Dersom du har bindingstid på ditt nåværende abonnement, må du selv passe på at bindingstiden er utgått.

400/128 Kbps, kr 349,- per md. Sommerkampanje !

720/128 Kbps, kr 395,- per md. Sommerkampanje !

1024/256 Kbps, kr 595,- per md. Sommerkampanje !

2048/256 Kbps, kr 795,- per md. Sommerkampanje !

Bytte av tjenesteleverandør til BlueCom koster kr 600,-

Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin.

Grunnen til at jeg velger å bytte til Bluecom, er at linja mi ikke holder mål i det hele tatt. Flere som har samme problem virker det som. Tele2 vet å overbooke nettet. Noen har problemer med Tele2 og andre ikke.

Lenke til kommentar

telenor er stor svindlere på mange måter.

Anbefaler deg på det sterkeste å bytte over til tele2. Da får det absolute billigste ADSL abbonementet samt fri nedlasting. I tillegg opererer tele2 med null bindingstid, slik at du kan si opp abbonementet på dagen hvis du f.eks skulle gå over til en annen leverandør.

Tele2 er heller ikke så kjip på linjen som telenor er. Betaler selv for en 704 linje men ligger rett som det er på rundt 750

Mvh

-z00l

Lenke til kommentar
Hvor tar du denne informasjonen i fra? Finner ingenting om gratis bytting ved kjøp av 720/128 linje eller høyere. :roll:

BlueCom har nok endret vilkårene nylig (kampanjer har som kjent begrenset varighet).

Men det er et ubestridelig faktum at Tele2 i langt høyere grad enn andre ISPer velger å overbooke sitt nett. SAS og Braathens overbooker sine fly, og de fleste ISPer har fastsatt grenseverdier for når videre oppgradering av nett skal finne sted.

Jeg har fra Telenor Business Solutions fått se tallenes klare tale for de fleste ISP'er, men har lovet å ikke gå ut med disse til noen (TBS spionerer på konkurrentene, det er en tøff bransje).

La meg bare si det slik: jeg foretrekker BlueCom fremfor Tele2. Og Telenor er av prinsipp ikke engang et tema.

Tenk dere selv, hvorfor kan Tele2 selge så billig? Jo, fordi de kjøper kapasitet "til 100 og selger til 150" (helt urealistiske tall benyttet kun for å illustrere et poeng).

Lenke til kommentar

eiga: mulig at selgeren glemte å opplyse deg om dette, men når du sier jatakk til dette tilbudet fra telenor, så blir du faktisk budet i 1år til.

spørsmålet er vel bare om denne bindingstiden egentlig har trått til, siden du ikke engang har fått produktet du har bestillt enda. (jeg mener ihvertfall nei, telenor mener sikkert noe helt annet)

(sitter venter på akkuratt det samme, noe som det også virker som veeeldig mange andre her gjør, på torsdag er det 4uker siden jeg ble ringt opp, fikk også opplyst at det skulle skje på nullkommeniks, siden de bare "trengte å trykke på en knapp på sentralen", ringt dem to ganger da jeg begge gangene har fått lovet "skal skje innen 24 timer", skjer ingenting)

jeg er forøvrig så lei av at telenor bryter avtaler med kundene gang på gang på gang på gang på gang på gang men det er liksom ikke så farlig, men hvis en kunde blir missfornøyd med dette og dermed får lyst bryte avtalen med telenor, da blir plutselig alt så vanskelig og de begynner dra inn bindingstiden og alt piss... bleh.. lei av "vi skal få lov men ikke dere" holdningen dems..

Lenke til kommentar

Får håpe det _Furien_

Sendte første klage 18/8.

Fikk til svar 27/8 at no var det sikkert i orden fordi dei hadde oppgradert

mange sentralar. Eg svarte at dei nok hadde gløymt mitt område.

Mange purringar seinare har dei fortsatt ikkje gjeve meg noko svar.

Bent

Lenke til kommentar
IP-adressen 193.xxx.xxx.xxx lastet ned 884536 Bytes

på 9.766 sekunder. Nedlastingshastighet: 725 kbit/s.  ADSL fra Tele2, har hatt noe dårlig hastighet de siste dagene, men det ser ut som det er på bedringens vei :)

Dette var bra! Slik skal det være. Med mitt BlueCom-abo med fast IP får jeg:

IP-adressen 62.102.xxx.xx lastet ned 1020210 Bytes3.89 sekunder

Nedlastingshastighet: 2098 kbit/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...