Gå til innhold

Dreamhack i glemmeboka?

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som lurer på hvorfor det ikke er noe som helst om Dreamhack, et av verdens største og mest prestisjefylte LAN i verden, hvor de beste av de beste av de beste spiller akkurat NÅ.. ?

eSport er ikke akkurat no Gamer følger med på merker jeg.

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Er det bare jeg som lurer på hvorfor det ikke er noe som helst om Dreamhack, et av verdens største og mest prestisjefylte LAN i verden, hvor de beste av de beste av de beste spiller akkurat NÅ.. ?

eSport er ikke akkurat no Gamer følger med på merker jeg.

Ja det syns jeg og er rart. Esports er virkelig begynt å bli veldig populært og det vil bare bli mer og mer populært.

Syns Gamer.no burde holde seg oppdatert på esports fronten og ikke bare levere nyheter til casual gamere.

Lenke til kommentar

E-sports er jo selvfølgelig noe gamer.no følger med på. Tror jeg :D

Men gaming er ikke populært i Norge så E-sports får ikke nok media dekning. Gaming blir populært om alle medlemmene på diskusjon.no møter opp på konkurranser. Da kan vi faktisk skape ny kultur i Norge. Siden alle medlemmene er nettnerder og ikke møter opp. Bye bye E-sports Norge. Mener ikke noe vondt med dette, men man må se litt av sannhet i dette også.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Men gaming er ikke populært i Norge"

Fordi vi ikke har noe dekning av det, hadde flere fått vite om la oss si ESWC, The International, Dreamhack, WCG og lignende så kanskje det hadde skapt noe interesse, det er slik de gjorde i Sverige, der har de det til og med på TV og Radio.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

"Men gaming er ikke populært i Norge"

Fordi vi ikke har noe dekning av det, hadde flere fått vite om la oss si ESWC, The International, Dreamhack, WCG og lignende så kanskje det hadde skapt noe interesse, det er slik de gjorde i Sverige, der har de det til og med på TV og Radio.

Enig. Bare tull å si at interessen for esports ikke er eksisterende i Norge. Jeg foretrekker Esports over de tradisjonelle idrettene altid og det tror jeg mange andre her i Norge også gjør, bare de får sjansen til å få se det.

Nivået hos profesjonelle utøvere innen esports er skyhøyt og på samme nivå som Marit Bjørgen og andre stjerner.

Lenke til kommentar

Nivået hos profesjonelle utøvere innen esports er skyhøyt og på samme nivå som Marit Bjørgen og andre stjerner.

Jeg synes det blir litt feil å sammenligne esports og vannillasports. Uansett skal det ikke legges skjul på at toppene innen esports legger ned et vannvittig arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Jeg synes det blir litt feil å sammenligne esports og vannillasports. Uansett skal det ikke legges skjul på at toppene innen esports legger ned et vannvittig arbeid.

Selvfølgelig kan det sammenlignes. En idrett er en idrett.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det sammenlignes. En idrett er en idrett.

2ceoif6.jpg

E-sports er ikke en idrett fordi våre senile politikere følger antikkens tankegang. Med mindre de hadde dataspill i antikken, så kommer aldri E-sport til å bli regnet som en sport. Til og med Norge i 2012 er styrt og kontrollert etter antikkens ideer. Jeg kan se at med antikkens tanker og fornuft, så kommer Norge aldri til å utviklet seg som et land.

99,99% av politikerne ser bakover i tid, 00,01% ser framover i tid.

99,99% av politikerne henter ideer fra antikken, opplysningstiden, og renessansen. Bare 00,01% tenker fornuftig.

99,99% av politikerne er glade i tanker og ideer fra Romere, Grekere og Vikingene.

Ingen av politikerne som klarer å tenke nytt. Derfor kommer E-sports aldri til å bli akseptert i Norge.

Kan tydeligvis se at dreamhack er veldig populært. Mange mennesker på tribunen.

http://www.twitch.tv/team/dreamhack

Ja folkens, på tide å flytte til Sverige hvis dere ønsker videospill turneringer.

Liquid HerO fra Sør-Korea vant nettopp Starcraft 2 turneringen og fikk en premie på

Premie 250000 SEK = 214075 NOK

Ifølge dagens beregning fra

https://www.dnb.no/valutakalkulator

4iddhi.jpg

WW.MCZ.INFILTRATION [Akuma] fra Sør-Korea vinner Super Street Fighter 4 Arcade Edition turneringen. Han vant også Evolution 2012 i Amerika mot den berømte Street Fighter legenden Daigo Umehara i finalen.

Premie 25000 SEK = 21407.50 NOK

2iliro7.jpg

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmpolitiet på P3 har vore på Dreamhack for å følge SC2-turneringa, så vidt som eg forsto. Vart nokre korte reportasjer, men viktigast var at det skal lagast ein P3dok. Litt usikker på innhaldet, men verka som at den skulle handle om Snute. Ellers er den generelle dekninga e esports i Norge latterlig dårlig. Greit at DH er ei svensk turnering og sjølvsagt får meir merksemd, men når såpass mange nettaviser og liknande har folk som skriv om spel og speling, så burde dei klare å få ut litt info om såpass store turneringar og spesielt når vi har nordmenn som gjer gode figurar også.

Lenke til kommentar

Ikke noe dekning av CoD world championship da Anvilycus? :tease:

[url=

Var ikke noe CoD på main stream :confused: så fikk ikke dekket den.

Ser fram til å se norske dota lag på Dreamhack kvalifikasjon til sommer. Hvis det er noen lag som gidder å kvalifisere seg i det hele tatt da. Det er open kvalifikasjon. Bare registrere seg.

Ellers så synes det er synd vi ikke har noe sånt i Norge. Bortsatt fra vikingskipet da, men det er jo bare sånn overnattingsgreier.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Jeg har ikke inntrykk av at noen i redaksjonen i Gamer.no er skikkelig interessert i esport. De skriver litt om de støste greiene, men da er det som regel snakk om å oversette kilder. Dårlig med førstehåndsreportasjer, altså. Kanskje de burde ha fått på plass en med litt seriøs peiling som virkelig kunne dekket esport-miljøet, være tilstede ved turneringer og slikt. De burde i alle fall det om de har lyst til å bli tatt seriøst som et skikkelig gaming-nettsted, fremfor å være klikkhorer slik som pressfire og VGs spillredaksjon (lol).

Lenke til kommentar

Gamer.no er selvsagt interessert i e-sport, og vi er veldig opptatt av å sette Norge på e-sportkartet. Det bør det ikke være noe tvil om. Det er også derfor vi i to år har bygget opp Gamer's Paradise som et viktig satsingsområde.

Foreløpig har fokuset riktignok vært på våre egne turneringer som vi har gjort sammen med GamersLeague.no, Hellfragger.no og Round1KO.no, men planen videre er å bli gode på dekning av konkurranser over hele verden, parallellt med det vi selv arrangerer.

Vi har startet i det små med noen artikler på Gamer.no, men flytter nå all dekning av e-sport over på Gamer's Paradise, med lenke fra forsiden til Gamer.no. Første sak ut er om vinnerne fra Dreamhack Winter.

Dersom noen har lyst til å skrive om e-sport for oss fremover så er det bare å sende en mail til tor-steinar(at)gamer.no. Skriv litt om deg selv, hvorfor du passer som skribent hos oss, hva du kan tilføre og legg ved et par artikler som viser dine språklige ferdigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...