Gå til innhold

Fuji F-700, blir den bra?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å skaffe meg Fujifilms F-700 når den kommer, men føler jeg vet litt for lite om den.

Det oppgis at den vil ha 6 mpx effektive p. Hva er forskjellen mellom en 6 mpx 4 generasjons brikke mot en 6 mpx 3 generasjons?

(Vet dette med dynamisk omfang osv, lurer bare på om f.eks brikken i canon G5 er bedre...)

Er det noen som har en formening om dette kameraet? (God/dårlig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at F700 ligger ann til å bli så veldig dyrt?

Det er jo trosalt bare et 3mpix kamera? er det noen fordel at kamereaet interpolerer bilde da? alle bilde program gjør vel denne jobben like bra om ikke bedre?

Eller er det noe ekstremt revulosjonerende på dette kamraet som gjør at de kan retferdigjøre 6000,- for et 3mpix kamera?

Lenke til kommentar

Ser ut som dcresource var enig med meg om at 6000,- var en alt for drøy pris for dette kameraet.

Men jeg går ut i fra at Fuji kommer til å merke dette på salgsstatestikken sin og gjøre noe med den prisen etterhvert.

Kamraet ser i hvertfall veldig bra ut, bortsett fra størrelsen, syntes det ble litt i det "lengste" laget.

Lenke til kommentar

Størrelsen synes jeg det ikke er så mye å si på. Kameraet er mindre enn det ser ut på bilder. Det er ikke særlig større enn et Ixus. Tror at F700 må være det minste kameraet på markedet med funksjonalitet som

- Blenderprioritet, lukkerprioritet, manuell eksponering

- RAW-format

- God videofunksjon

Kameraet er også raskt, både mht. oppstart, autofokus og utløserforsinkelse.

Jeg har ikke prøvd alle kameraer på markedet, men jeg vil ikke bli veldig forundret hvis det viser seg at F700 blir det beste lommekameraet på markedet. Hvis man klarer seg med 3 Megapiksler, da. Men det er klart at hvis kameraet vil koste 6000 kroner, vil dette neppe bli noen bestselger.

Jeg får trolig prøve kameraet allerede til neste uke. Det blir spennende å se om det har blitt bedre enn da jeg prøvde en prøveversjon i juni. Dessverre drar jeg 10 dager til Jordan på torsdag, så testen blir ikke lansert før i oktober.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...