SERCIOS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hei. Jeg vil bare begynne med å si PC komponentene mine Intel core i7 3820 Gigabyte X79-UP4 Corsair Dominator DDR3 1600MHz SAPPHIRE HD 7850 OC 2GB GDDR5 Corsair AX 750W PSU OCZ SSD Agility 4 Series 2.5" 128GB + en tilfeldig HDD Problemet mitt er da at jeg kan sitte å spille mellom 1-3 timer der plutselig alt freezer og crasher. Jeg må da restarte pcen manuelt og den funker som normalt. Men dette skjer kun når jeg spiller ikke noe annet. Jeg har da sjekket om det var rammen som var feil, det var det ikke. Har testet med tre forskjellige ram type. Får samme crash uansett, tillegg funker de fint i den andre PCen min. I tilegg har jeg testet ut skjermkortet i den gamle pcen for å se om det var skjermkortet som var defekt. Det var det ikke. Har i tilegg prøvd det gamle skjermkortet i denne Pcen. (Sapphire 5850 vapor-x 2gb) Fortsatt samme problem. Samtidig har jeg fått sjekket temperaturene til alle komponentene. Høyeste grad jeg fikk var 58 grader Celsius. Noe som ikke er alt for varmt til å skape problemer.Har jo selvfølgelig også oppdatert alle drivere, tilogmed flashet bios. Glemte å nevne at dette problemet ikke oppstår når jeg kjører lettere spill. Det skjer kun på spill som Battlefield 3, Black ops 2 og andre tunge spill Noen som har noe vettig å komme med? Mvh Erlend Endret 22. november 2012 av Sercios Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hvordan har du koblet PCIe strøm kablene? Altså bruker du de PCIe kablene som kom med PSU'en? Kan seten virke som skjermkortet ikke får nok strøm/spenning når du spiller tunge spill og det låser seg. Dog litt rart etter som den PSU'en skal være bra. Endret 22. november 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Hvordan har du koblet PCIe strøm kablene? Altså bruker du de PCIe kablene som kom med PSU'en? Kan seten virke som skjermkortet ikke får nok strøm/spenning når du spiller tunge spill og det låser seg. Dog litt rart etter som den PSU'en skal være bra. Selvfølgelig bruker jeg de som følgte med PSUen , men kan godt prøve med andre ledninger eller diverse. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Nei, det tror jeg ikke skulle være nødvendig. Har prøvd å finne ut noe mer om den PSU'en, så langt har jeg funnet ut at den ser ut til å ha kun en 12V rail, så alt so skal ha 12V vil gå på samme rail. Men den skal jo greie 744W/62A i følge Corsair, hvis det er 750W Pluss Gold serien du har. Det kan også være noe galt med med PCIe sportet, har du prøvd et av de andre sporene? Det HK'et har jo fire PCIe spor. Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Nei, det tror jeg ikke skulle være nødvendig. Har prøvd å finne ut noe mer om den PSU'en, så langt har jeg funnet ut at den ser ut til å ha kun en 12V rail, så alt so skal ha 12V vil gå på samme rail. Men den skal jo greie 744W/62A i følge Corsair, hvis det er 750W Pluss Gold serien du har. Det kan også være noe galt med med PCIe sportet, har du prøvd et av de andre sporene? Det HK'et har jo fire PCIe spor. jepp, har Gold serien av PSUen. Men skal prøve et annet pci spor og se om det blir bedre lykke! Svar kommer snart! Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Byttet PCI ingang, men intet nytt, samme problem fortsatt. Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 trenger fortsatt hjelp, kjipt å ikke få gamet i mere enn 1 time før dette skjer! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det er mulig jeg driter på draget, men det nesten som jeg begynner å tro at det er noe galt med hovedkortet hvis skjermkortet virker fint i en annen PC, og selv med et annet skjermkort får du samme problemet. Jeg kan dessverre ikke komme på noe annet som kan skape slike problemer med to forskjellige skjermkort, bortsett fra at begge er AMD kort. Off topic: Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke noe fan av Gigabyte HK, har brukt Asus i alle nesten år (ca. 18 år), og har aldri hatt noe problem. Kjøpte et Gigabyte HK til madamen sin PC, det skapte bare problemer og gikk ganske så raskt i søppelbøtta. Hun har nå et Asus LGA 1155 HK, og det har funket i over ett år uten problemer. Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) synes bare at det er veldig rart at dette kun skjer på spill som tar mere kraft, burde jo egentlig ha vært sånn på generelt alle spill hvis det var hovedkortet eller? men kan dette være en HDD feil? fordi har spillene loadet på den gamle HDDen siden SSD blir brukt for oprativsystem, bare lurer Endret 24. november 2012 av Sercios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå