AdNauseam Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Unity grensesnittet er ikke konfigurerbart av bruker. Jeg tar det som en selvfølge at jeg skulle kunne høyreklikke panelet og sette det opp slik jeg ønsker det.Så lenge det ikke er tilfelle blir det ikke Ubuntu på meg. Trodde det var mulig å fjerne Unity og erstatte det med et annet UI-miljø jeg. Eller trodde jeg feil? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Det er fullt mulig, slik det er på alle distroer. For eksempel kan du installere KDE med alle extras som følger med i Kubuntu ved å installere kubuntu-desktop. Hvis du skal ha flere DEs kan det være en idé å ha flere brukere da instillinger kan gå på tvers av miljøene. sudo apt-get install kubuntu-desktop Kan også fikses med Software Center, men merk som han sier at det vil bli noe rotete om du har både Gnome- og KDE-applications. Endret 27. november 2012 av Occi Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Unity grensesnittet er ikke konfigurerbart av bruker. Jeg tar det som en selvfølge at jeg skulle kunne høyreklikke panelet og sette det opp slik jeg ønsker det.Så lenge det ikke er tilfelle blir det ikke Ubuntu på meg.Trodde det var mulig å fjerne Unity og erstatte det med et annet UI-miljø jeg. Eller trodde jeg feil? En fjerner ikke Unity men installer noe de kaller "Gnome classic", som er Unity i Gnome-panel lignende emulering. Igjen uten å kunne gjøre noe særlig med panelene oppe/nede (ikke høyreklikk heller). En dårlig løsning syntest ivertfall jeg. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Er det noen som har noen testet dette på en Macbook Pro Retina? Så på google at det tidligere var noen problemer på disse maskinene, men vet ikke om det er fikset nå? Lenke til kommentar
wim Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Mint 14Ja, det forstod nok de fleste.. men hva ved Mint 14 er det du er så skeptisk over? Mest skeptisk til at de har gjort så mange valg for brukeren, i "brukervennlighetens" navn Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Kjører Linux mint cinnamon på en thinkpad t430s og det er bare en fryd. Alt er kjapt å lekkert. Fungerer meget bra, lite eller ingen bugs så langs. Anbefales som en linux distro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå