Cuneax Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Operativsystemet for de som vil ha en mer nedtonet utgave av Ubuntu. Ny utgave av Linux Mint er på bordet Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Cinnamon er egentlig overraskende bra, og med tanke på veien Ubuntu er på, så vil jeg påstå at Mint er godt alternativ for de som bare vil fyre inn en sammensnekret Linuxdistro fremfor å sette opp noe mer skreddersydd, som feks Arch Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kjører selv Ubuntu med Cinnamon. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kjører selv Ubuntu med Cinnamon. Så hvilke andre grunner er det til at du velger da å kjøre Ubuntu fremfor Mint? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Så hvilke andre grunner er det til at du velger da å kjøre Ubuntu fremfor Mint? Hadde Ubuntu installert, brukte det en stund og begynte å hate Unity. Har dårlig erfaring med å skifte distro og samtidig beholde alle finurlige instillinger jeg har gjort, så Cinnamon var veien for meg å gå. Den dagen jeg tar en fresh install, kan jeg heller revurdere distrovalget. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 "Mate" sikter til planten Ilex paraguariensis og har ingenting med "kamerat" å gjøre. Se også Club Mate - alle hackeres favoritt-drikk! Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Driver å tester nyeste Mint med Cinnemon her nå og liker det jeg ser! Faktisk det beste jeg har satt fra Linux Mint teamet til nå. Var noen bugs, men ser ut som de forsvant etter at jeg oppdaterte systemet. Hvis jeg ikke får problemer med det, så bytter jeg ut Ubuntu med dette Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Skeptisk Til hva da.....? 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg synes Mint er har et lettfattelig og lekkert GUI som passer folk flest. Bak fasaden er det også tilpasset folk flest med lett tilgang til proprietære tillegg som mange er vant til å bruke fra Windows. 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Morsomt, og flott med hardware.no artikkel. Oppfordrer alle med datainteresse til å teste ut Mint, de har fått til mye bra. 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 LinuxMint 14 Cinnamon bruker også mindre RAM enn Ubuntu 12.10 Man kan også tilpasse det mye mer etter slik man vil ha det enn man kan i Ubuntu. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Mint 14 med Cinnamon fungerer faktisk perfekt på bærbaren, kjører så mange ganger bedre enn Windows 7. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Hva er det folk ikke liker med Unity? Er det alle småfeilene som kommer med? Endret 24. november 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hva er det folk ikke liker med Unity? Er det alle småfeilene som kommer med? Unity bruker en del mer RAM enn andre alternativer. Man kan ikke konfigurere det like mye heller. Det lille man kan forandre på med Ubuntu Tweak eller MyUnity er ikke så mye å skryte av. Så er det jo det at folk har sine vaner og liker å ha det slik de pleier, og mange tenker hvorfor forandre på ting som funker (som f.eks slik Gnome 2 så ut). I disse dager når folk sitter med skjermer som er enten i 16:9 eller 16:10 format, så er det faktisk ikke så dumt å ha en dock liknende greie som Unity på siden av skjermen synes jeg. Vi har jo nok plass i bredden. Lenke til kommentar
wim Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 SkeptiskTil hva da.....? Mint 14 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Mint 14 Ja, det forstod nok de fleste.. men hva ved Mint 14 er det du er så skeptisk over? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hva er det folk ikke liker med Unity? Er det alle småfeilene som kommer med? Unity grensesnittet er ikke konfigurerbart av bruker. Jeg tar det som en selvfølge at jeg skulle kunne høyreklikke panelet og sette det opp slik jeg ønsker det. Så lenge det ikke er tilfelle blir det ikke Ubuntu på meg. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Mint Linux er bra og som nevnt basert på Ubuntu. Andre gode alternativer er PinguyOS og Zorin OS, begge basert på Ubuntu, uten Unity Det finnes mye info her : http://distrowatch.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå