Kurt Lekanger Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kobler sammen to firekjerners-prosessorer for å spare strøm. Samsung med 8-kjerner neste år Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det høres litt overkill ut med flere enn 2 kjerner. Utnytter egentlig mobiltelefon-programmer og OS flere kjerner noe særlig effektivt? Evt. hvilke programmer? 2 Lenke til kommentar
TotalMess Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Tenkte det samme, fikk helle ikke med meg om disse 2 quad kjerne prosessorne jobber samtidig eller tar over for hverandre når det er nødvendig, siden ene er 1.2 Ghz og andre 1,8Ghz. Ellers er det jo smart med en kjerne som brukes til alt annet enn spill og krevende programmer for å spare strøm. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 I følge Intel, skalerer Android dårlig over flere kjerner. Mulig det er noe hold i påstanden og at kjerneracet er det nye megapixelracet. 3 Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det høres litt overkill ut med flere enn 2 kjerner. Utnytter egentlig mobiltelefon-programmer og OS flere kjerner noe særlig effektivt? Evt. hvilke programmer? Ja, de burde klare seg fint med en quad og en dual core, men dersom de skal kjøre "tunge" android så er det vel nødvendig med 4-4, kanskje kommer det 4-2 i Windows Phone modeller =D Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvrofor skal de bruke en så gammel arkitektur på den svakeste prosessoren? Hvorfor ikke to A15 med en som er lavtklokket tokjerne prosessor og så kan den andre ha quad @ 1.8 GHz? Jeg trodde det var billigere å produsere nyere arkitekturer med ny produksjonsteknikk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Hvrofor skal de bruke en så gammel arkitektur på den svakeste prosessoren? Hvorfor ikke to A15 med en som er lavtklokket tokjerne prosessor og så kan den andre ha quad @ 1.8 GHz? Jeg trodde det var billigere å produsere nyere arkitekturer med ny produksjonsteknikk. Det koster enormt mye å kjøpe inn maskiner med lavere produksjonsteknikker, og milliarder av kroner for å sette opp en ny produksjonslinje. For om disse nye maskinene blir kjøpt inn for å lage de kraftigere A15 kjernene, så kan de nå få brukt de gamle maskinene til noe. Av denne grunn KAN dette være et smart trekk, som ikke koster dem alt for mye penger, og forhåpentligvis ikke bety noen prisforskjell for kundene. Men igjen, det vil variere etter etterspørsel og innkjøpspris på waffere, og man må derfor gjøre en vurdering i hver enkelt situasjon. Endret 23. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Man kan aldri utnytte det som ikke eksisterer Og jeg ser ingen ulemper med at man får highendnettbrett med det ypperste av maskinvare, så fremt man får oppgradert de i ettertid til å utnytte maskinvaren. Når man med android 4.2 nå har flerbruker og innen den nye prosessoren er lansert, det det nok utallig med flere tjenester og funksjoenr man har på nettbrett. Jeg tror også at man vil med de prosessorene klare å dra flere features og jeg tror nok at man vil som brukere bruke nettbrettene til mer og mer komplekse oppgaver. 4.2 har jo også miracast (strømming) og en del annet bygget inn, jeg ser for meg at mange sanntidstjenester vil være aktuelle inne kort tid. (1-2 år). Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 HTC one x har jo en quadcore til spill, evt annet tungt. Og en hvileprosessor til annet. Litt samme konseptet. Synes forøvrig det funker glimrende på one x! Når får disse prosessorene hyperthreading da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg