Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familie som ikke respekterer og gir meg ikke "lov" til å være medlem av FpU

Anbefalte innlegg

Hei, har et aldri så lite problem, er ikke et så stort et altså. Men vel familien min liker virkelig ikke meningene mine når det kommer til politikk. Det er greit nok, men ble på mange måter stigmatisert av hele familien da jeg meldte meg inn i FpU. Da snakket de hele tiden nedlatende om FrP og FpU og prøvde å drite ut partiet og politkerne og velgerne. Og hele tiden kom med sånne små kommentarer sånn helt plutselig: "Ja du som er i FrP mener vel det og det, eller du liker det og det" sånn helt plutselig. Og de var hele tiden sånn: "Du kan ikke være medlem der, ingen liker noen med sterke meninger. Meld deg ut så fort som mulig". Altså de prøver hele tiden å presse meg ut ved å si at ingen liker "sånne" folk, sånne folk som meg da, de mener vel at jeg er en idiot..

Også så ble jeg medlem av styret for fylkeslaget, var ganske fornøyd og stolt over det. Ville ikke fortelle om det siden jeg visste hvor negativt innstilt de var til FpU og hele organisasjonen. Men av en eller annen grunn fikk de vite om det, og var ærlig på facebook da de spurte om det. Trodde at vi faktisk var glad på mine vegne MEN da jeg møtte dem så var det sånn: "Det må du IKKE finne på! Det er tullete og du kommer aldri til å få jobb!" Og drev og snakket om det i flere dager. Og nå nylig skjedde det også noe som dette, jeg ble tilbudt noe, jeg sa ja, men da fikk jeg vite at jeg måtte oppgi alle vervene mine.

Hvorfor oppfører de seg sånn? Kan de ikke bare akspektere det og være vel glad på mine vegne? Føler meg som en skapalkoholiker eller at jeg røyker i smug når jeg må skjule hvor jeg drar og hva jeg driver med. Er det noen som ahr opplevd noe lignende? Anonym poster: 249a1a78298b2c5c4e13b29f81a30281

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja folk kaller oss idioter som stemmer FrP, også klager de på latterlige skatter, høye bilpriser, krekar i Norge og alt annet etterpå.

Av alle som prøver å bevise at FrP er en drittparti, så ler jeg stortsett bare av argumentene deres.

Du kan jo enten gå til krig og arumenterer hvorfor det ikke er en drittparti, ellers så la det ligge, men forsett for all del hva du driver med.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Man må nok være ganske hardhudet for å drive med politikk. Man har sin egen mening, og må vel tåle at andre sier sin også. Når det er sagt synes jeg det er dårlig av familien din å rakke ned på deg for partiet du holder med, men igjen så har jo mange sterke meninger om dette.

Lenke til kommentar

Ikke legg deg panneflat for dem. Fortell dem at de har ingenting med vervene dine i FRP og at du vil bryte kontakten med dem om de forsetter å mase om FRP. Hvis de forsetter så bryt kontakten med dem. Om de virkelig bryr seg om deg så vil de komme tilbake og si unnskyld.

Husk på å ikke prate for mye om politikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Trodde at vi faktisk var glad på mine vegne MEN da jeg møtte dem så var det sånn: "Det må du IKKE finne på! Det er tullete og du kommer aldri til å få jobb!" Og drev og snakket om det i flere dager. Og nå nylig skjedde det også noe som dette, jeg ble tilbudt noe, jeg sa ja, men da fikk jeg vite at jeg måtte oppgi alle vervene mine.

Dette er intet annet enn diskriminering, og jeg lurer på om du bor på et relativt lite sted (alle kjenner alle)?

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ikke noen frp-fan, men dette var trist å lese om. Du kan hilse familien din og si at forskjellene i politikk-norge er virkelig ikke så store at det er verdt å oppføre seg slik. I tillegg skulle det være enkelt for dem å respektere, selv om de ikke forstår..

Samtidig - du må nok tåle å høre andres meninger om dine valg, sånn er det for oss alle, men helt klart innenfor rimelighetens grenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stå på ditt, disse foreldrene dine høres ut som et par radisser av verste sort. Og at de påstår at du ikke får jobb pga FpU er bare tull, mange tidligere FpUere som har ledende stillinger i næringslivet eller sitter på stortinget. Nå som vi kommer inn i et valgår er det viktig at du står på, og forhåpentligvis tar seieren din i fylket ditt på skolevalget.

Har en mor og en stefar som stemmer Rødt selv, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om deres meninger om FpU og det jeg står for.

Lykke til videre, og stå på!

Lenke til kommentar

Dette er intet annet enn diskriminering, og jeg lurer på om du bor på et relativt lite sted (alle kjenner alle)?

Naj, han skriver jo ikke at han ikke fikk jobben? Man er vel uansett heller ikke pliktig til å oppgi private verv når man søker jobb? Eller kan arbeidsgiver kreve dette? Det kan jo faktisk være tilfeller hvor slike verv er direkte skadelige i forhold til jobben man søker.

Ellers må jeg si meg enig i det som noen skrev litt tidligere i tråden: De høres ut som "radisser av verste sort". Slike folk gir meg lyst til å gå ut og stemme Frp ved neste valg, bare for å irritere dem. Stå på og gjør det du mener er riktig.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Den er vel egentlig større enn du tror, men er en del punkter AP og SV har begynt å ta fra oss. Det siste er en kunnskapstest om Norge til våre innvandrere.

Nå, poenget er vel at forskjellene mellom partiene går på tilnærmet ubetydelige detaljer. I de store sammenhengene kjører de omtrent akkurat samme politikken og ideologien. Her er jeg, om enn noe motvillig, faktisk enig med Skatteflyktning.

Det eneste partiet jeg kjenner til som faktisk har programfestet noen virkelig grunnleggende endringer i samfunnet vårt, er vel MDG som ønsker seg nullvekstøkonomi.

EDIT

Måtte moderere meg selv litt der.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Eg har same situasjon heime ogso men der vil foreldre at eg skal melde meg in i unge høgre i staden for Fpu. Herre min hatt eg ville heller bli skote enn å melde meg inn i eit parti som har dei verste argumenta for å fjerna nynorsken.

Det einast eg kan fortelja deg er at du må stande for dine eigne meiningar!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...