Gå til innhold

Hjelp til oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått meg et gtx680 kort og lurte derfor på om maskinvaren min er tilstrekkelig for å oppnå god ytelse i spill.

Jeg sitter på en :

Intel i7-2600k 3.4ghz

8gb ram ddr3 1600hz

gainward gtx680 2gb

w7 hom prem 64bit

ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155 mener å huske at det var dette som fulte med oppgraderingspakken fra komplett da jeg kjøpte CPUen

...

Jeg lurte på om jeg må oppdatere CPU til f.eks :

Intel Core i7-3770K. Denne har samme socket som mitt nåværende motherboard... men jeg har ikke peiling på om jeg må ha nytt MB eller om det gamle er bra nok eller passer denne cpuen.

bør jeg ha bedre / mer ram? eller er ram kvalitetet samt mengden godt nok?

jeg har 120hz skjerm og pleier å sette gfx settings slik at jeg har steady 100+ fps. jeg er kresen på frames ettersom jeg hater dårlig bildeflyt.

Jeg har kjøpt BO2 og spilte det her om dagen. Jeg har opp i mot 160fps og drops til rundt 100 på max settings. Likevell syns jeg bildeflyten varierer. det er fint til tider men så av og til sliter enginen litt... husker dette var problemet til BO1 engine også. vet ikke om det er min cpu som begynner å bli sliten?

Hadde forventet mer av GTX 680 så hjelp trengs!

Også kjekt å få anbefalninger på en god Gaming SSD disk. Trenger en til ettersom min 120gb er altfor liten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du overklokker 2600k og 3770k yter de nesten helt likt.

Som regel får man klokket 2600k høyere en 3770k, men til gjengjeld så yter 3770k bedre per clock

Tror ikke du tjener inn så mye på ny prosessor.

Det kan også hende det kommer nye drivere etterhvert som vil gjøre det bedre i BO2.

Hvordan 680 kort har du? Mitt kjørte med ganske lavt strømbruk og svakt turtall på vifta før jeg stilte det opp manuelt.

Lenke til kommentar

SSD: samsung 830 eller 840 - alt etter budsjett

tviler på at det er noe som sliter å dra codblops2 på maskinen din. Kan være driverene ikke er helt optimale, last ned de siste fra nvidia direkte.

Edit: ole a kom meg i forkjøpet..

sjekk at det ikke er programmer som kjører i bakgrunnen som stjeler ressurser

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Om du overklokker 2600k og 3770k yter de nesten helt likt.

Som regel får man klokket 2600k høyere en 3770k, men til gjengjeld så yter 3770k bedre per clock

Tror ikke du tjener inn så mye på ny prosessor.

Det kan også hende det kommer nye drivere etterhvert som vil gjøre det bedre i BO2.

Hvordan 680 kort har du? Mitt kjørte med ganske lavt strømbruk og svakt turtall på vifta før jeg stilte det opp manuelt.

wow takk gutta! da blir det en super SSD tenker jeg for litt mer lagring.

Jeg har gainward gtx680 2mb som jeg kjøpte på release... har ikke gjort noe med den...annet en noe små vjusteringerer i 3dsettings på controllpanelet / driveren.

Lenke til kommentar

skal nevne at jeg spilte BO2 i går , alt på fullt og det ser kjempe bra ut, samt flyter godt.

Er bare av og til at det er som spill enginen eller pcen min henger litt... som om harddisken laster eller noe... vanskelig å forklare. det er ikke direkte fps lag., fordi fps counter dropper ikke... er mer som om ... det skjer med intervaller på kanskje 3-5 min...

hmm jaja

Lenke til kommentar

Vil helst tro det er noe som kjører i bakgrunnen som gir deg "lagg".

Evt oppdatere drivere.

Nyeste beta driver skal visst gi "up to 26% better performance in CoD Bl.ops2", kan kansje ta dette med en klype salt, men noe bedre performance vil det nok være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...