LaStrada Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Heisann! Trenger å kjøpe en server til hjemmebruk. Akkurat nå har jeg bare en laptop og det fungerer litt dårlig å kjøre ting på denne siden jeg tar den med på skolen hele tiden... Det serveren skal gjøre er: Plex Server (må kunne streame til 2-3 enheter samtidig) PS3 Media Server CS-server (bare for å ha et "privat" sted med kompiser) SQL, Apache, OpenVPN osv Det jeg lurer på er hva slags prosessor jeg skal gå for? Hadde litt lyst til å teste AMD (feks denne: AMD A10-5800K) for en gangs skyld, har aldri eid det før, men det gir kanskje ikke mer for pengene? Skal kjøre linux på denne og jeg tror ikke noe av programvaren tar i bruk skjermkortet, så grafikkbiten på prosessorene betyr minimalt for min del, men det er veldig greit å slippe et eget skjermkort bare for å installere linux én gang... Leste så vidt gjennom denne artikkelen: http://www.hardware..../prosessor/4975 Pris: Så billig som mulig, men helst noe som varer noen år. Har strømforsyning og ram fra før, så trenger bare prosessoren og et hovedkort. Endret 22. november 2012 av LaStrada Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 i3 eller i5 og Z77 hovedkort yter bedre Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) i3 vil ikke yte bedre til multitasking som TS skal benytte. Visst det er en budsjett maskin ville jeg gått for 5800K. 5800K er også bedre til transcoding. Endret 22. november 2012 av Rusher Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Takker for innspill Da blir det nok en 5800K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå