Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger ny router pga periodisk feil ved nett-TV/streaming

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har Telenor VDSL med en Zyxel 2812-router. Dette funker fint for alle PCer, mobiler og spillemaskiner, men av og til får jeg feil når jeg kjører nett-TV eller streamer filmer. Jeg har en Apple-TV som brukes til videoleie i iTunes og til Netflix, men av og til blacker skjermen ut et sekund eller 2 når man ser på film, som regel fortsetter den etterpå, men og av og til hopper den ut fra NetFlix-appen. Av og til sier den også "mistet kontakt med internett". Nett-TV kjøres fra en Philips BluRay-spiller, den kobler seg fint til nettet (får 270 Mbps på denne), og den klarer å sjekke for ny SW, men når jeg starter nett-TV blir den enten stående og henge/laste, eller den sier "ikke kontakt med router", og jeg må koble til på nytt.

Jeg tror dette har å gjøre med Zyxel-routeren, og har tenkt å kjøpe en ny router. Har sett på D-link DIR-615 og Jensen Airlink 1000G. Er det noen som har erfaringer/anbefalinger om disse, eller andre i samme prisklasse (=lav)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Jensen-routeren koster jo 1000kr. For den prisen får du jo en god router!

En av de beste konsumerrouterne nå er Asus RT-N66U og denne får du fra 1200.-

Alternativt koster Asus RT-N56U under 600.-

Vær obs på at P2812 er et routermodem og at du helst bør sette dette i bridge.

Da vil det fungere som et modem og ikke blokkere evt streaming.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jensen 1000g koster 299 på min Expert i dag.

Etter å ha kjørt inSSIDer i dag, ser jeg at jeg trolig trenger en dual band, da der er tett på 2,4 hos meg. Får lete litt, og litt opp i pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva med Apple sine AirPort modeller? Specs ser bra ut, prisene er ikke avskrekkende, og det burde funke perfekt med andre Appleprodukter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...