Emaxine Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) På en webside jeg holder på å lage, har jeg en container div med fast høyde mellom menyen i toppen og footer i bånn. Inne i denne containeren har jeg en toogle funksjon som viser/skjuler en div uten fastsatt høyde som inneholder en tekststreng med ukjent lengde. Blir denne tekststrengen for lang, legger den seg over footer og fortsetter nedover. Jeg ønsker så klart ikke at teksten skal legge seg over footer, men at footer skal flytte seg nedover sammen med teksten. Samtidig så vil jeg at footer skal ligge på samme posisjon om tekstrengen er såpass kort at den ikke ville ha lagt seg over. Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet? Ser for meg at det kanskje må bli en funskjon som endrer høyden på container div etter størrelse på string. Endret 22. november 2012 av Emaxine Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Prøv følgende på container div: min-height: antall pixler; height: auto; Dersom footer er posisjonert med en absolutt lokasjon, må du nok finne en mer dynamisk måte å posisjonere divene dine. Litt vanskelig å vite uten å se koden. Endret 22. november 2012 av Sytklutn Lenke til kommentar
Emaxine Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Aha. Flott, tusen takk for svar. Dette skal jeg teste ut! Footer er satt til relative, så det burde fungere. Lenke til kommentar
Emaxine Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jeg ser jeg har forklart koden feil. Jeg har to container div. (Se kode) og at indreContainer er satt til absolutt. Da vil jo ikke hjelpe å sette containeren hight: auto;. <div id="container"> <div id="menuTop"> </div> <div id="indreContainer"> </div> </div> <div id="footer"></div> CSS #container{ position: relative; margin: 0px; padding: 0px; width: 1870px; min-height: 1067px; height: auto; background-color: yellow; } #indreContainer{ position: absolute; top: 220px; left: 126px; padding: 0px; min-height: 800px; height: auto; width: 1095px; z-index: 2; } #footer{ position: relative; padding: 0px; top: 0px; left: -8px; width:1870px; height: 57px; background-image: url("bilde.png"); background-repeat: repeat-x; z-index: 2; } Endret 22. november 2012 av Emaxine Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har aldri vært noen fan av position, benytter meg selv av float og margin. Hadde vært mye enklere å hjelpe dersom du har en URL vi kan besøke for å se litt på hvordan du har tenkt å bygge nettsiden. Lenke til kommentar
Emaxine Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Det skjønner jeg. For øyeblikket har jeg ikke det. Jeg løste problemet med å forandre i koden og sette posisjonen til #indreContainer som relative. Men det hadde vært kjekt om noen hadde en god løsning for hvordan man gjør det om man har diver med ulike posisjoner slik jeg hadde først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå