Kamroon Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hei, er dritt lei lav FPS med grafikken på low. Har nå valgt å kjøpe en ny pc, men jeg trenger litt hjelp med valg av komponenter. Har allerede 2 deler hjemme som ikke er åpnet enda, som jeg kjøpte for et par mnder siden til en annen PC som streika. Sapphire Radeon HD 6850 1GB DDR5 og Corsair CX V2 600watt - strømforsyning. Nå lurer jeg på hvilken andre deler jeg skal ha med. Med hjelp av en venn har jeg fått satt sammen en liten liste på komplett, men jeg lurte på om dere kunne ta en titt og se om det er noen endringer som strengs, kanskje noen deler til samme pris med bedre ytelse. http://www.komplett....77-136006D057EB En ting til, er CPU Kjøleren noe jeg burde ha med? eller er det bare noe for "større" prossesorer ? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hvis du skal overklokke trenger du CPU-kjøler. Hvis ikke, trenger du ikke det. Har du harddisk fra før? Skjerm, tastatur, mus, headset og operativsystem antar jeg du har? Endret 22. november 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 dropp vannkjølinga, det er med vifte til cpu'en som er mer enn god nok. du skal bruke hdd osv fra den gamle maskinen? Lenke til kommentar
Kamroon Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Ja, har skjerm tastatur mus og alt det der, HDD også. Jeg vet ikke helt ossen man overklokker selv, og er litt redd for å ødelegge delene, så jeg burde bare droppe cpu kjølern og bruke den man får med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 tja, den fungerer greit å overklokke med den også, men ser ikke helt poenget, da cpu'en er kraftig nok som det er mtp dagens spill. det er ikke cpu'en som kommer til å stoppe deg. selv har jeg prøvd vannkjøling en gang, og det ble et makabert resultat for hw, men det er ikke noe problem å overklokke på luft heller. hvis det er veldig viktig for deg så burde du hvertfall gå for en feit kobber kjøler med 92 eller 120mm vifte for maks effekt, men som sagt, det er per i dag ikke noen grunn for å overklokke en i5 cpu Lenke til kommentar
Kamroon Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 OJa, ok. Tusen takk for hjelpen ! Noen som vet sånn ca hvor bra den kan kjøre nye spill? for eksempel Battlefield 3 ( er ikke akkurat helt nytt men det er et krevende spill ) Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har samme CPU og PSU som du har valgt, 8 GB RAM og RADEON HD7850. Spiller BF3 jevnlig med alt på ultra uten noen problemer Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har samme CPU og PSU som du har valgt, 8 GB RAM og RADEON HD7850. Spiller BF3 jevnlig med alt på ultra uten noen problemer Nei, ikke med en OK FPS, det er umulig... http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_hd_7850_and_7870_review,21.html Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Nei, ikke med en OK FPS, det er umulig... http://www.guru3d.co..._review,21.html Rart... Skal sjekke innstillinger og ta en runde med fraps edit: Den ligger på rundt 40-50 fps til vanlig, og kan droppe til rundt 25 ved veldig stor aktivitet med ultra-setting. Kanskje ikke bransjestandarden, men har aldri vært plaget over for lite fps... Endret 16. desember 2012 av stratosfære Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Personlig syntes jeg alt under 50 er lag, men folk er forskjellige Kan BTW anbefale MSI afteburner, hvis du ikke bruker det allerede du kan nok overklokke GPUen en del, og få bedre FPS Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Personlig syntes jeg alt under 50 er lag, men folk er forskjellige Kan BTW anbefale MSI afteburner, hvis du ikke bruker det allerede du kan nok overklokke GPUen en del, og få bedre FPS Er ikke kjent med MSI afterburner. Skal sjekke det ut når jeg får muligheten. Kan ta en runde i Fraps i etterkant hvis du er interessert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå