Gå til innhold

Gratis Windows 8 Pro /m Media Center fra Microsoft frem til 31.Januar

myhken

Anbefalte innlegg

OBS! Per 15.12.2012 ser det ut som om Microsoft har greid å tette dette smutthullet (det måtte jo skje). Så metoden under fungerer ikke lengre. Billigste måte er nå å kjøpe Win8 oppgradering til 249 kroner, og det varer vel ut januar 2013.

Jeg har ikke ville publisere følgende guide/info her på forumet siden det er litt på kanten. Men i dag har jo bl.a hardware.no publisert denne infoen, så da ser jeg ingen grunn til at ikke guiden kan bli postet.

Guiden omhandler hvordan du kan få din egen gratis Windows 8 Pro lisens med Media Center.

Du må trikse litt for å få installert, men så kan du aktivere helt lovlig helt gratis etter installasjonen.

Før du kan starte må du skaffe deg en gratis Windows 8 Pro Media Center lisens. Det gjør du ved å registrere deg på denne siden...

Så må du vente ca 24 timer (kan ta lengre tid) før Microsoft sender deg din gratis Win 8 Pro Media Center nøkkel.

Når du har fått den på mail, kan du følge guiden under.

Du må også laste ned en Windows 8 Pro .iso fil, eller "låne" en Win 8 DVD fra naboen eller noe slikt. Det spiller ingen rolle om .iso filen er en Retail eller oppgraderings versjon.

KMS nøkkelen dere ser på bildene er helt offentlig og du finner nøkkelen på denne Microsoft siden...

Jeg installerer oppgraderings .iso filen på en tom disk.

20121121_wmcupgrade1.jpg

Jeg hopper over der du må skrive inn en produktnøkkel. Om du ikke har lagt til ei.cfg filen så vil det fungere å få installert med en oppgraderingsnøkkel du finner på nett.

20121121_wmcupgrade2.jpg

20121121_wmcupgrade3.jpg

Etter installasjonen åpner jeg "ledetekst" som administrator, og skriver inn de kommandoene du ser i bildet.

Da er installasjonen en KMS aktivert pc. Jeg brukte min egen KMS server, men det finnes en rekke KMS servere ute på nett du kan bruke.

20121121_wmcupgrade4.jpg

Jeg går så i kontrollpanel og Legg til Windows 8-funksjoner

Skriver inn min gratis WMC nøkkel jeg har fått på epost fra Microsoft.

20121121_wmcupgrade5.jpg

Windows 8 Pro oppgraderes så, dette kan ta litt tid, og pcen blir startet på nytt.

20121121_wmcupgrade6.jpg

Og Windows 8 Pro er da lovlig aktivert med den gratis WMC nøkkelen.

Som du ser er "channel" endret fra KMS til RETAIL.

Jeg presiserer igjen at dette her fungerer uansett om du har endret .iso filen og lagt til ei.cfg eller om du bruker en oppgraderingsnøkkel (IKKE retail eller WMC nøkkel) som du har funnet på nett under installasjonen. Du avinstallerer uansett nøkkelen og installerer KMS nøkkelen etter installasjonen, da er du aktivert "ulovlig". Så legger du inn WMC nøkkelen og så er du lovlig aktivert, og alle "ulovlige" nøkler er fjernet.

Det jeg beskriver over fungerer også om du har en RETAIL .iso fil, bruker en RETAIL Pro nøkkel under installasjonen, for å så bruke de samme kommandoene over etter installasjonen, for å så legge inn WMC nøkkelen for å bli lovlig aktivert.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...