Gå til innhold

Zimba er ikke stuerein!


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg trenger desperat råd. Jeg forteller meste av historen, for å få de beste rådene :-) Jeg har tre katter, to hann katter og en hunn katt. Zimba og Zita er fra samme kull, det er de første kattene mine. Fikk dem når dem var rundt 3-4 måneder gammel. Nå er dem rundt 10 måneder TROR jeg. Så forsvant Zimba, han gikk seg bort. (Stueurenheten begynte når han kom tilbake, han har hatt små uhell av og til med å drite rundt om natten, så det er ikke noe nytt, det har bare blitt veldig mye i det siste, nesten hver natt) Så bestemte jeg meg for å ta inn en mishandlet katt. Men siden dyrebeskyttelsen skal ha 1400,- kroner for en mishandlet katt som kanskje ikke klarer å leve i hjemmet du tilbyr den, må du betale 1400,- IGJEN for å prøve ut en annen katt... Så jeg fant ut at jeg bare fant meg en katt på finn.no. Så fant seg den nåværende Matcho ;-) Han er 6 måneder, snart 7, så han er yngre enn de andre. Han er jo en helt fantastisk katt. Den dagen jeg fikk han i hus, fikk jeg en telefon av en elev på en ungdomskole, at Zimba hadde prøvd å komme seg inn på skolen og i klasserommene. Og fulgte etter alle elevene på skolen. Så kjørte jeg og sjekket, og det var jo Zimba (selvsagt) :-). Zita og Zimba freste og hevet poten til Matcho de første 2-3 dagene, så nå er alle gode venner, og sover oppå hverandre om nettene. Og leker med hverandre om dagene.

Men! Zimba driter RETT ved kattedoen om nettene.. Er ikke snakk om ett sted på teppet (et stort dilemma og få det vekk). Han driter rundt hele , overralt.. Han er kastrert, så han burde jo ikke begynne å reagere på Matcho NÅ. Er rart det startet nå å ikke for en uke siden.. :-S Men han tisser ikke rundt om utenom i kassen. En av kattene har tisset på dynen min, som venninnen min bruker når hun er her. Men vet ikke hvem av dem det er..

Matcho er ikke kastrert! Han skal kastreres 19 desember.

 

 

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å forhindre dette??

Hilsen en veldig desperat kvinne!

Endret av Azyx1993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også ta å plukke opp bæsjen og legge den i kattekassen, så indikerer du at han skal gå på do der. Vask hvor han bæsjer og tisser med eddik, og så strør du med pepper når det har tørket (*sniff sniff* for å finne ett sted å pisse/bæsje og en nese full av pepper..).

 

Det kan hende at problemene dine forsvinner når du har fått kastrert den nye katten.

Lenke til kommentar

Kan også ta å plukke opp bæsjen og legge den i kattekassen, så indikerer du at han skal gå på do der. Vask hvor han bæsjer og tisser med eddik, og så strør du med pepper når det har tørket (*sniff sniff* for å finne ett sted å pisse/bæsje og en nese full av pepper..).

 

Det kan hende at problemene dine forsvinner når du har fått kastrert den nye katten.

Jeg legger alltid driten oppi kassen igjen. Nå har jeg strødd pepper over der han har drete også, får se om det hjelper inatt :) Men det finnes jo en spray, gjør det ikke? Har noen erfaring med at det fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...