Howard Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 TEST: MSI MEGA PC MS6251 En av de virkelig store trendene i markedet er kompakte PC-kabinetter. Små og lekre bokser, gjerne krysninger mellom tradisjonelle PC-er og stereoanlegg, finner veien til stadig flere hjem. MEGA PC fra MSI er en av de fremste ambassadørene for denne utviklingen. Les testen her. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hmm, ja, dette er vel kanskje et av de beste eksemplene på et "halvveis" produkt. Ikke ytelsen og slikt, men i utviklingen. Det å kunne bruke en PC, som ser bra ut, til TVen er det som er "in" og som jeg tror de aller fleste ønsker. Derfor har nå da produsentene begynt å lage flere slike, men de første systemene, de første hybridene, blir bare halvveis lagde. De har en del av de featurene som vi vil ha, men mangler fremdeles masse. Jeg synes selv det er trist, og mener at de heller burde droppet å lage boksen i det hele tatt da! Selv mener jeg også at spesifikk ytelse er så uninterresant som tenkelig kan bli på en slik boks. Det er så absolutt ikke det man kjøper den for, heller ikke for overklokking. Derfor syntes jeg det var veldig braat dere utelot denne delen, eller iallefall nevnte den veldig lite. Produktet her er noe jeg aldri ville anbefalt var det ikke for utseende. Det ser helt utrolig vakkert ut og er klart det beste av de som finnes hittil. Men det som er viktigst, for meg iallefall, når jeg velger en sliks boks er: - Utseende (pluss og veldig bra for denne modellen) - Støy (Hovedpunktet som gjør denne boksen udugelig. HDD vibrasjoner og støy ved krevende applikasjoner er en neinei.) - Features (Som fjernkontrollen. Den er god, men kunne vært så usansynligt mye bedre. Mulighet til å bruke den med PC er en ting, features du kunne brukt den til med PCen er en annen) - Så god plass mulig (AGP porten her trekker dette produktet videre ned) Så mitt råd er iallefall å droppe denne boksen fullstendig og vente på nesten modell, kanskje tredje, eller se på andre løsninger fra andre selskap. Dette er noe en vil angre på! Ellers var det litt merkelig uten terningskast. Litt nakent liksom Men, det er kanskje like greit. Bare at det er et stort problem: Sammenligningsgrunnlaget mot andre bokser blir *skikkelig* vanskelig. Ikke fullt så stort i dette tilfellet, men dere bør ikke kutte ut terningen på f. eks CPUer iallefall! Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg gleder meg til ver. 2 Men mista lysten på og kjøpe den nå, hvorfor ikke la være med og utgi en vare før den er ferdig testet av et litt større antall folk. For så og gi den ut mer eller mindre perfekt? Er noe dem gjør for og selge mer tro? Jaja, stå på. MSI har noe på gang her Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Creepy uten terningkast! :o Har for vane å kikke på konklusjonen først, deretter til start og utover igjen .. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Må si det var positivt uten terningskast. Men kansje dere skal gi en litt bedre forklaring på hvem dette egnet seg mest for Stå på hw.no Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Må vel vere et ypperlig valg for dem som skal ha en pc i stua sammtidig som den ikke syns og der bruken av pc er til surfing på nettet sammtidig som du lytter til musikk. Det er tross alt utrolig mange maskiner som blir brukt til kun dette. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Tenkte feil på denne posten gett. Hvorfor går det ikke an og slette den? Teit Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Helt enig med Blib ! Dette er et halveis produkt som aldri skulle ha funnet veien til butikkhyllene. Tror MSI neste gang må bestemme seg hvilket bruksområde den skal fungere i. Hvorfor produserer de en maskin med et foreldet chipsett i kombinasjon med manglende TV ut ? Hvis man setter det på spissen gjør dette at den ikke er egnet til hverken å være en ren multimedia-maskin (stue pc) eller en fullblods spill pc. Howard: Hvis dere er interessert i å teste en maskin som virkelig er beregnet som multimediamaskin, anbefaler jeg å ta en nærmere kikk på ASUS Pundit. Denne er basert på samme chipsett som MSI'n, men mangler AGP port (hva skal man med det?) til gjengjeld har denne flere tilkoblingsmuligheter og ikke minst mulighet for TV ut. Til sist synes jeg også denne ser mye penere ut, og er dermed lettere å integrere i stereoracket på stua. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg skjønte ikke helt det med fjernkontrollen som ikke kunne brukes på pcen. Vil det si at mottakeren ikke er koblet til hovedkortet i det hele tatt? Det finnes jo f.eks. Girder som kan brukes mot infrarøde leser koblet på seriporten, så hvis mottakeren er koblet til hovedkortet kan det sikkert lages en plugin for Girder. Jeg bruker Girder og IrMan til å styre f.eks. winamp og media player. Når det gjelder LCD-displayet så hadde det jo vært ufattelig mye kulere hvis man kunne styre det vha.... Misforsto jeg eller var dette bare i bruk ved avspilling av mp3/cd-cder og radio, eller kan dette brukes mot f.eks. winamp? Og når det gjelder det tv-kortet som støttes: Var det MPEG4 encoding i hardware eller software det var snakk om? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Ja, den fjernkontrollfunksjonen må sies å være veldig svak. Har selv en ASUS Pundit og bruker en ATI fjernkontroll, sammen med div. girder plugins. Dette fungerer svært bra, kan nær sagt brukes til alt. Mottakeren til fjernkontrollen min er btw koblet til en USB port. Skulle tro at dette var mulig på MSI også, hvis dette er mulig kan du like godt nesten kaste den fjernkontrollen som følger med Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Dumt at det ikke er terningkast! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har bestilt nforce versjonen nå. er det noen forbedringer på den untatt at det er nforce2? måtte ha en msi mega og philips skjermen til stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå