Lars26 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hei, jeg kom alltid forsent til skolen for noen uker sida, klarte aldri å våkne, slo av alarmen (uten å vite at jeg gjør det selfølgelig) og la meg til å sove videre, tenkte hele tiden "la meg sove 5 min til". Jeg sov gjennom to vekkeklokker og alarm på telefonen. Lærerene sa, du får ikke flere advarsler, neste gang kontakter vi rektor og barnevernet. Er du som meg? Vil du ha slutt på det? Her er noen tips; Kjøp deg 1/2 vekkeklokke®, legg det bort slik at du må reise deg for å slå den av. Hvis du har 2 vekkeklokker, juster det slik at de ringer 2 min etter hverandre. Og ha alltid et glass med vann ved bordet (drikk det når du skal slå av alarmene som ringer, vannet gjør at det blir sendt meldinger til hjernen at det er på tide å stå opp). Hvis du har en iPhone eller en android telefon, se etter app's som ikke slutter å ringe før du fullfører et mattestykke eller noe sånt, for å få i gang kroppen. Jeg har app som jeg må riste som en galing (iPhone) før den kan slå av, og det går ikke an å slå av lyden eller noe. (Hvis du vil vite hva appen heter, send PM. Vet ikke om den fins til android) Prøv å bli vant til å sove uten lys (hvis du har lys, kan det påvirke deg mens du sover, så da får du ikke sovet ordentlig). Ha noe å stå opp til, en rutine om morgenen, alt fra 20 pushups, 10 spentshopp eller noe. Og en viktig rolle når du skal våkne, er få nok sovn. 7+ timer holder for de fleste. Håper det hjelper, siden jeg skjønner hvor dritt det er å komme forsent til ting du ikke burde komme forsent til. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Pleier sette alarmen 20-30 min før jeg må opp, slik at jeg kan snooze meg våken. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ha noe å stå opp til, en rutine om morgenen, alt fra 20 pushups, 10 spentshopp eller noe. Veldig dramatisk. Å starte dagen med å gå til skole er antagelig godt nok. I alle fall er det godt nok å (i tillegg) være fysisk aktiv så mye av dagen at du sovner før 12. I neste omgang vil denne fysiske aktiviteten øke forbrenning og gjøre det lettere å stå opp... lettere og lettere. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Veldig dramatisk. Å starte dagen med å gå til skole er antagelig godt nok. I alle fall er det godt nok å (i tillegg) være fysisk aktiv så mye av dagen at du sovner før 12. I neste omgang vil denne fysiske aktiviteten øke forbrenning og gjøre det lettere å stå opp... lettere og lettere. Nei, det er ikke dramatisk. "Å starte dagen med å gå til skole er antagelig godt nok" Vet ikke om du skjønte det men, problemet for meg og andre er at vi ikke gidder å gå på skole (tenker slik etter å ha nettopp våknet), men hvis du er glad i kroppen din, og tenker, skal ta 30 situps før skolen, etter skolen og en før jeg legger meg, kan det hjelpe noen til å stå opp. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det pleier ikke å være noe særlig problem for meg, men det har hendt ett par ganger før Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvis man ikke er aktiv engang i 20-årene blir man B-menneske ... Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Hvis man ikke er aktiv engang i 20-årene blir man B-menneske ... Å? 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) problemer med å komme seg i seng, og problemer med å komme seg opp Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hold deg i aktivitet, legg deg tidlig nok. Og sist, men ikke minst. Skjerp deg og ha viljestyrke. Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvis man ikke er aktiv engang i 20-årene blir man B-menneske ... Kan noen stenge ute dette trollet? Ikke nok med at han troller i vanlige tråder som denne, men når han troller i en tråd der ts er redd for å bli innlagt om han slutter på medisinen sin, og som sliter med ekstrem angst for døden, er det på tide å gi denne brukeren en pause. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Kan noen stenge ute dette trollet? Ikke nok med at han troller i vanlige tråder som denne, men når han troller i en tråd der ts er redd for å bli innlagt om han slutter på medisinen sin, og som sliter med ekstrem angst for døden, er det på tide å gi denne brukeren en pause. TS er redd "for å bli innlagt" etter gjentatte forsovelser og advarsel fra lærer? Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har ingen angst eller noe, det er bare et problem jeg har hatt, også som mange andre har, som jeg har kommet ut av og vil gjerne hjelpe andre. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 I sommer jobbet jeg mye og ujevnt til alle døgnets tider. Jeg var som en zombie enkelte dager. Jeg kunne komme hjem og sove tre-fire timer før jeg måtte opp igjen og ta et nytt skift. Jeg blundet i pausene mine av og til. Andre ganger, når jeg hadde flere fridager på rad, kunne jeg ligge i dvale i 12 timer i strekk flere ganger, noe som er mye for meg. Jeg måtte rett og slett bruke den fritida jeg hadde til å sove. Dette er så klart ikke sunt, så da skolen begynte i høst, hadde jeg naturligvis problemer med døgnrytmen. Jeg sov tre-fire timer om natta, dro på skolen og dro kanskje hjem mellom forelesningene og sov litt mer. Dette rettet seg opp etter noen uker. Nå i det siste har jeg blitt bevisst på at det merkelig nok er mye lettere å våkne opp hvis det er mørkt ute. Uavhengig av hvor lenge jeg har sovet, er det vondt å dra seg opp av senga hvis det er lyst ute. Når natten kommer, klarer jeg likevel ikke å komme meg i seng og sovne på litt tid. Hvis jeg derimot står opp klokka 7, istedenfor klokka 9, for eksempel, er det eneste lyset jeg ser gatelyktene utenfor vinduet mitt. Da er jeg våken. Øynene mine faller ikke igjen som de gjør når det er dagslys. Så hvis noen andre har problemer med å våkne, kan det være lurt å finne ut hvilken tid på døgnet som er naturlig for en selv å være våken. Kanskje man er et nattmenneske, som meg, uten å være klar over det. Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 TS er redd "for å bli innlagt" etter gjentatte forsovelser og advarsel fra lærer? Du vet godt hvilken tråd jeg snakker om. Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Koffein piller fra Sverige er en fin måte å starte dagen på. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Kan noen stenge ute dette trollet? Ta en titt i speilet Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Koffein piller fra Sverige er en fin måte å starte dagen på. Mener du slike bruse tabletter som du legger i vann? Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Mener du slike bruse tabletter som du legger i vann? Nei, koffeinpiller som man svelger som i likhet med en paracet f.eks Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det har jeg aldri hørt om før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå