Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bestilt bredbånd, leverandør kan ikke levere avtalt hastighet


Inz4ne

Anbefalte innlegg

Hei, den 9/11-12 bestilte jeg bredbånd 20 fra nextgentel

 

Fikk da følgende bekreftelsesmail

 

Vi takker for din bestilling av Bredbånd 20 (IPC) og ønsker deg velkommen til NextGenTel.

Husk å oppgi ditt kundenummer ****** ved alle henvendelser til oss, slik at vi kan hjelpe deg raskere og bedre.

Bredbåndet blir levert til *adresse*

 

Vilkår for bredbåndsabonnementet og angrefristskjema er vedlagt.

LITT OM LEVERANSEN AV BREDBÅNDET:

For at vi skal kunne være så raske og effektive som mulig, er det viktig at adressen og all annen kontaktinformasjon er korrekt. Dobbeltsjekk gjerne informasjonen som er registrert ved å logge inn på Min Side på http://www.nextgentel.no

Foreløpig kan du logge inn med ditt kundenummer og postnummer. Det endelige brukernavnet og passordet vil du motta i et brev fra oss i forkant av installasjon av bredbåndet ditt. På https://www.nextgent...ukter/bredband/ kan du sjekke hvor langt leveransen av bredbåndslinjen er kommet. Vi sørger for at du får den informasjonen du trenger underveis og følger deg opp via epost.

Vil du ha hjelp hjemme til installasjonen? Bredbåndshjelperen kan hjelpe deg på nett.

Les mer på http://www.nextgente...bandshjelperen/

Med bredbånd fra NextGenTel har du sikret deg skikkelig kraftig bredbånd med kapasitet nok til å gjøre det du vil på nettet! Du kan når som helst oppgradere eller velge flere bredbåndstjenester. Du får spennende tips om bredbånd, telefoni, tv og andre bredbåndstjenester her på http://www.nextgentel.no/

 

 

Fikk idag, den 21/11-12, denne meldingen

 

Hei, vi kan levere bredbånd 10 med hastighet opptil 9600 kbps med pris 349- pr mnd. Vi ber deg sende oss epost til [email protected] eller sms INFO din tilbakemelding til 07979 på hva du ønsker. Oppgi kundenummer ******* ved svar på epost eller sms. Mvh NextGenTel

 

Så jeg lurer da på hvordan jeg skal forholde meg til dette, jeg valgte jo å bestille bredbånd 20 som de tilbyde fra nettsidene sine til min hjemmeaddresse grunnet at jeg følte behovet for den hastigheten. Kan jeg kreve at de leverer den tjenesten som er avtalt at de skal levere?

Og om de ikke kan levere den avtalte hastigheten så har jeg vel full rett til å

heve kjøpet av denne tjenesten da tjenesten jeg får ikke er den jeg bestilte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke testet hastigheten da jeg ikke har internett tilgang der enda, derfor jeg bestilte opp fra NextGenTel og den hastigheten de kunen tilby, som jeg da fikk bekreftelsesmail på, de har tross alt en slik hastighetsberegner som sier hvor stor hastighet du kan få når du setter opp bestillingen fra dem, og den burde da være riktig nårman fyller inn adressen det skal leveres til, det er forståelig at man til enhver tid ikke kan få maks hastighet, men når de nå før de har innstalert ikke kan forholde seg til den avtalen jeg har inngått med dem, da blir det merklig syns jeg, da burde det isåfall ikke vært mulig å velge den hastigheten jeg kunne velge til den adressen jeg bestilte bredbåndet til.

 

Hastigheten over bredbånd 20 var sperret av til min adresse da den ikke kunne leveres ditt, så isåfall så burde det jo ikke vært mulig for meg å bestille bredbånd 20 i utgangspunktet om dette ikek var noe de kunne levere. Hadde den vært sperret i utgangspunktet og det fra bestillingsøyeblikekt var kalrt at jeg ikke kunen få høyere hastighet enn bredbånd 10 så hadde det vært greit nok, men nå har jeg bestilt bredbånd 20 og da burde de vel levere det?

 

Kan virke som om de rett og slett gamblet på at de kunne levere bredbånd 20 til min adresse for så å finne ut at de ikke kan alikevel.

Lenke til kommentar

Det er dessverre lite du får gjort hvis 9600 er maks.

 

Sjekk på den siden hvis du har muligheten, det spiller ingen rolle hvor du gjør det fra.

 

Jeg kan forstå at det er surt, i utgangspunktet burde du ikke hatt muligheten til å bestille noe høyere enn 10.

 

Samtidig får jeg opp at det står opptil 20 på meg, slik at de egentlig ikke har brutt noen løfter.

Lenke til kommentar

Aha, fikk denne her når jeg søkte på den addressen jeg har; Statuskode: 210 Adressen er ukjent i Telenors nettdokumentasjonssystemer.

 

Men jeg vil vel kunne avbestille tjenesten uten å måtte betale noe siden de ikke kan levere det jeg i utgangspunktet bestilte?

 

Skjønner ikke hvordan de kan ha en slik bestillingstjeneste som skal sjekke hvilken hastighet du kan få og at du kan inngå en avtale på det, men de ikke kan levere. Er ikke det egentlig villedende markedsføring? Om de var usikre så burde det jo heller kommet opp noe slikt som dette; kan ikke berregne hastighet til denne adressen, ta kontakt med kundeservice for nærmere undersøkelse av mulige hastigheter.

 

Det som jeg og finner merkelig er det at jeg nå har fått tilbud på 349 pr mnd for halvparten av det jeg bestillte, mens det jeg bestilte koster

ADSL Bredbånd 20/1 399,-

Leie av trådløs ruter 19,-

Linjeleie 79,-

Månedspris totalt 497,-

 

Nå vet jeg ikke om det er total månedspris elle bare bredbåndsprisen som er 349, men bredbåndsprisen i seg selv syns jeg burde vært halvparten av det jeg opprinelig bestilte når de bare kan levere halvparten av hastigheten, men er vel ikke så mye å få gjort med det.

 

Står faktisk fortsatt på sidene til NextGenTel at jeg kan få bredbånd 20 til den adressen, merklige greie, jeg får ta kontakt med de i morgen og se hva de har og si, greit å hvertfall få litt innspill fra andre, da får man sett saken på flere måter, siden man må jo reflektere litt.

Lenke til kommentar
men bredbåndsprisen i seg selv syns jeg burde vært halvparten av det jeg opprinelig bestilte når de bare kan levere halvparten av hastigheten,

 

Det er er en viss logikk i det, men det er ofte sånn at det lønner seg å kjøpe store pakker, uansett om det er bussbilletter, brus eller bredbånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg forsåvidt enig i og det er helt greit til vanlig, men utifra situasjonen at jeg har en bestillingsavtale på bredbånd 20 som de senere finner ut at de ikke kan levere så burde de som en kompensasjon for det gitt meg et tilbud på bredbånd 10 for halvparten av bredbånd 20, slik jeg ser det iallefall.

 

Men det samme kan det være egentlig, tenker jeg finner meg en annen leverandør.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at de har gardert seg mot det oppståtte scenario i brukervilkårene. Blant annet dette med bruk av ordet opptil. Jeg mener det var snakk om dette problemet for en tid tilbake og da ble ordlyden endret?

 

Broadnet har for øvrig tilbud for tiden, muligens kan du få en enda lavere pris hvis du tar kontakt med dem. http://www.broadnet.no/kampanje/?gclid=COmL4bjU47MCFdB3cAodTzIAeA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Under bestilling av NGT 'Bredbånd 20' så får du opplyst følgende:

 

Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde

 

Dette betyr at desto lenger unna sentralen du er, desto lavere hastighet kan de levere. Bredbånd 20 fungerer som ett abonnement som makser det du kan få inn til deg. Hvis de sier at de ikke kan levere mer enn 9600 så tviler jeg på at andre leverandører kan levere mer. Hvis ikke de benytter en annen infrastruktur fra sentralen og til ditt hus.

 

Siden de bare kan levere 9600 så kan du fint nedgradere til 'Bredbånd 10' selv. Tviler på at de har noe problem med det.

 

Uansett, lykke til videre :)

Endret av Zt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...