mmatti Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Etter mye om og men, har jeg kommet frem til at hdmi ikke støtter 120hz før hdmi 1.4b, og tar heller ikke det for god fisk. Kjøper derfor ikke denne kablen før det evt er bekreftet på en eller annen måte. Har kun mini DP på min asus g55vw, med gtx660m gpu. Har også kjøpt en asus vg278h, som ikke har DP, men støtte for dual link dvi. (Har lest både at gpu'en støtter, og ikke støtter 120hz 3d via hdmi, får uansett ikke 120hz gjennom en hdmi 1.4 som jeg har nå. Får alikevel 60hz i 720p, og 48hz i 1080p som forventet. Men det spiller ingen rolle, jeg skal ha 120hz) Siden jeg allerede har dual link dvi som fulgte med skjermen, blir spørsmålet nå om jeg trenger: 1. En AKTIV mini displayport til dvi eller at det holder med 2. En PASSIV mini displayport til dvi Forskjellen på disse to er seks-dobling i pris fra en passiv, til en aktiv adapter. En aktiv adapter konverterer faktisk signalet, men er det vits i dette tilfellet ? 3. Lurer også på om disse adapterne er universale, og støtter alle varianter av dvi ? (Leste også at en aktiv adapter som har ekstra strøm gjennom usb, er det eneste som klarer de siste 60hz for full 120hz, men også at det finnes de uten ekstra som, men som fortsatt er aktive. Hvilken båndbredde som kreves for mitt behov som bare er 1 skjerm, og hvilken båndbredde som i det hele tatt kreves for 120hz 2D/2x60hz 3D Er noe jeg ikke klarer å finne ut av. Har vært i kontakt med komlett, som snakket med importøren sin, som igjen tok kontakta med produsent. Ikke engang de kunne svare på noe av det her. Endret 9. desember 2012 av mmatti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå