AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hei, For cirka to måneder siden fikk jeg et forelegg etter en fyllekule på byen der jeg havnet i klammeri med politiet. På forelegget står det at jeg skal svare innen fem dager, men det har nå som sagt gått to måneder siden jeg fikk forelegget og jeg har ikke svart. Tror dere dette kan bety at de har glemt det hele eller kan konsekvensene bli verre? Kan forresten opplyse om at forelegget er på 5000,-/10 dager i fengsel. Anonym poster: 6837a99c9e8495161231fbe4f3b0a995 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Tja, konsekvensene av å ikke vedta er at saken går opp i tingretten der påtalemakten nedlegger påstand om høyere straff - antagelig 6-7k til sammen. Tvilsomt at de glemmer utstedte forelegg (men saken kan være lavt prioritert). 2 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Tipper saken er lavt prioritert. Om du godtar forelegget burde du ta en telefon til påtalejuristen og informere vedkommende. Da slipper du nok ekstra utgifter hvis saken skulle komme til tingretten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Denne saken dukket opp i hodet mitt da jeg leste saken. De henlegger mye, men sjelden (eller aldri) hvis pengene til han Staten står på spill. Endret 23. november 2012 av NgZ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå