Gjest medlem-207017 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Hei! Frastjålet iphone. Sperret simkortet og politianmeldt. Nå har jeg fått et nytt simkort (samme nr). Men må låse den opp igjen for å ta det i bruk. Lurer på om jeg bare kan låse den opp nå? Tyvene vil vel ikke ha mulighet til å bruke det stjålne simkortet med mobilen, eller? En annen ting. Da jeg polititanmeldte det, hadde jeg ikke imei nr tilgjengelig. Men nå fant jeg det, og ønsker å få det svartelistet slik at mobilen ikke kan brukes. Kan jeg bare dra til politistasjonen og anmelde det igjen? Har forresten gitt opp å spore den opp.. Har jo imei nr men tviler politiet vil gjøre noe helst med det annet enn å svarteliste det. Håper noen kan hjelpe meg! Endret 21. november 2012 av medlem-207017 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Nei, kun et hoved-SIM-kort kan være aktivt på abonnementet ditt. Når du da åpner abonnementet og setter inn det nye SIM-kortet aktiveres dette og det gamle vil ikke virke. Gå til politistasjonen og gi dem IMEI-nummeret ditt og be dem legge det inn i "IMEI-registeret". Telefonen vil da bli sperret for bruk i samtlige land som er med i denne avtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå