Dr. Brodsky Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg har hatt en rekke smarttelefoner, den ene mer lovprist enn den andre, men etter mine krav har de vært helt ubrukelig hele gjengen. Det største problemet er at de rett og slett kommer til kort når det gjelder hovedfunksjonen; ringe med. De har elendig antenne, noe som gjør at jeg stort sett ikke har dekning, og hvert fall ikke hvis jeg holder i telefonen. De bruker evigheter på å koble opp når en skal ringe. Skal jeg snakke med noen er jeg ikke interessert i en skjerm som forteller meg "ringer xxx" i 30 sekunder før den begynner med selve ringingen. De avbryter samtaler helt uten videre. Og til slutt; lydkvaliteten er forferdelig. Et annet moment de feiler totalt på er batterilevetid. Jeg skjønner at det kreves mye strøm for å drive en avansert telefon, men det får da være grenser. Jeg er ikke en storbruker, og jeg kommer meg ikke gjennom en dag før den må lades. Bruker vel all strømmen på å søke etter dekning, men selv med full dekning gjennom hele dagen, og tilnærmet null bruk, holder de ikke stort mer enn 10 timer. Tredje problemet er at de er ubrukelig når det regner. En liten dråpe på skjermen, og en kan bare glemme å bruke telefonen. Siste problemet er at uansett hvor mye maskinvare de klarer å stappe inn i telefonen så oppleves de treg. Spesielt Facebookappen og Google Play - de laster og laster, gjerne i minutter. Nå er jeg altså ute etter ny telefon, og jeg vurderer sterkt å kjøpe en klassisk "tåler absolutt alt"-telefon, helt ribbet for funksjoner og styr, men samtidig så trenger jeg noe mer. Jeg trenger en telefon jeg kan surfe på nettet med, jeg trenger en telefon med kart og gps, jeg trenger en telefon jeg enkelt og greit kan både sjekke og sende mail og jeg trenger en telefon jeg kan ta og se på bilder på. Finnes en slik telefon? En smarttelefon som ikke suger? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Sgs3. Bra på samtaler, flere dagers batteritid, tåler ikke spes mye regn men de færreste gjør det for tiden. Lumia 920 er også i min erfaring god på alt dette. Og mindre utsatt under regn, tror jeg. Endret 21. november 2012 av Slai Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Sgs3. Bra på samtaler, flere dagers batteritid, tåler ikke spes mye regn men de færreste gjør det for tiden. Lumia 920 er også i min erfaring god på alt dette. Og mindre utsatt under regn, tror jeg. Takker for svar. Jeg har hatt Samsung Gs2, den var ikke tilfredsstillende når det kom til disse problemene. Det er kjedelig når jeg med en telefon til mange tusen må ut på terrassen og lene meg over rekkverket for å kunne utføre en enkel samtale, når samboeren min kan sitte inne med billigtelefonen sin og ringe så mye hun vil (samme abonnement). Jeg må rett og slett planlegge telefonsamtaler. Standardsvaret mitt når noen ringer meg er: "Vent litt, jeg ringer deg opp igjen når jeg har fått dekning". Det er stort sett det jeg rekker før telefonen bryter. Jeg er forresten godt inneforstått med hva som trekker strøm på en telefon, og hva en kan gjøre for å spare på batteriet, så jeg tviler sterkt på brukerfeil. Er Gs3 bedre? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Mange av de problemene du ramser opp høres ut som problemer med dekning i forhold til abonnement, ikke telefon... Sikker på at det ikke er noe galt med S2-en din? Spør bare fordi jeg selv måtte bytte fra et Telenor- til Netcom-basert abb pga mange av de samme problemene du ramset opp i første post. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Ja, sgs3 varte lett to dager med mitt bruk, hvor sgs2 tok kvelden etter en knapp dag max. Dekning/signal vet jeg ikke om er forbedret eller ei. Lumia 920 er bra på dekning, og batteriet er bra så langt (hatt den en uke nå snart). Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Er Gs3 bedre? Nei, spesielt ikke etter oppdateringen til JB. For meg høres det ut som at du bør kikke på en telefon med mindre skjerm. Dess større skjerm=mer batteribruk. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Hadde SGS3 med JB, den hadde samme bra batteritiden som før JB kom (lett 2+ dager), når jeg skrudde av Google Now! som jeg syntes virker useless. Endret 21. november 2012 av Slai Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Mange av de problemene du ramser opp høres ut som problemer med dekning i forhold til abonnement, ikke telefon... Sikker på at det ikke er noe galt med S2-en din? Spør bare fordi jeg selv måtte bytte fra et Telenor- til Netcom-basert abb pga mange av de samme problemene du ramset opp i første post. Jeg har somt sagt hatt flere telefoner. Har også hatt flere abonnement. Nå bruker jeg for tiden Huawei Honor og OneCall. Jeg vet det er en billigtelefon, men den skal da virkelig være god nok til å ringe med. Selv om jeg er enig med deg, det høres rart ut, så har jeg har hatt disse problemene siden min første Androidtelefon. Aldri hatt dårlig dekning med en "standardtelefon". En annen ting er jo at når jeg har dekning så bruker de jo fort 30 sekunder på å vise "ringer" på skjermen før jeg hører pipingen som indikerer at det faktisk ringer. Endret 21. november 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Høres ikke ut som du ønsker en smart-telefon, men en vanlig telefon. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Høres ikke ut som du ønsker en smart-telefon, men en vanlig telefon. Det er helt riktig, men jeg trenger som sagt en telefon jeg kan surfe på nettet med, med kart og gps, hvor det er enkelt og greit og både sjekke og sende mail og jeg trenger en telefon jeg kan ta og se på bilder på. Endret 21. november 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Det er helt riktig, men jeg trenger som sagt en telefon jeg kan surfe på nettet med, med kart og gps, hvor det er enkelt og greit og både sjekke og sende mail og jeg trenger en telefon jeg kan ta og se på bilder på. http://cdon.no/elekt..._black-14857660 990 kr Ellers er ett godt tips å skru av 3G når du ikke bruker det. Smarttelefoner kan som regel ligger urørt i dagesvis på 2G. Endret 21. november 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
Worse Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Sony har noen vannbeskyttet som er spreke, med høy oppløsning. perfekt til nettbruk. Ihvertfall bedre dekning enn HTC Desire S. (3G). Men, skal du ha på gps og wi-fi og ellers være lenge på nettet, hver dag, går jo batteriet fort tomt. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hva med å kjøpe en enkel telefon, og et lite nettbrett til resten? En nexus 7 f.eks? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå