Gå til innhold

Stille opp vcore når den ikke starter ?

Flames

Anbefalte innlegg

Hei,

Som dere ser i signaturen min har jeg prøvd meg på litt overklokking.

Jeg er ganske så grønn innen overklokking, så jeg trenger tips.

Altså, når jeg klokker høyere enn dette (179 x 12,5) så starter ikke skjermen når jeg starter pc'en. Så da må jeg resette cmos-tingen og stille tilbake..

Vcore er på default.. Men hvis jeg øker vcore litt, vil da pc'en starte opp hvis jeg klokker litt høyere ?

Målet var å få den opp til 2,3ghz minimum.

Får vannkjøling etterhvert da, blir bedre da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpu fsb spread spectrum.

Denne må som regel slås av/deaktiveres , for i det hele tatt å kunne forandre front side bus hastigheten .

Fsb spread spectrum er en instilling som låser/hemmer potensiell ytelse til prosessoren , for å overholde de internasjonale krav til maximal grense for stråling fra elektroniske komponenter. "EMI"

Lenke til kommentar

Hvilken revisjon har HK?

Har du oppdatert siste bios.?

Dersom du har pcb rev. 2.0 og siste bios , så er det et par ting du bør vite.

1. Max instilling for vcore er 1.85 volt.

Det er imidlertid mulig og voltmodde kortet , jeg vil ikke gå god for dette , men jeg vet det har blitt gjort. Det ligger en guide på nettet http://www.maximumoc.com/

2. Du bør undersøke hvilken stepping din xp2800 har , og deretter undersøke hva den kan klare , sammenligne med hva andre har fått til i en cpu database : www.overclockers.com

3. Jeg ville også undersøkt om din psu er istand til å levere nok juice , jeg vet ikke om du opplyste om dette , men generelt sett så bør en psu på 350 w ++ gjøre jobben dersom du ikke har alt for mye stash koblet til.(monster grafikk-kort , mange hard-disker , høy vcore + vdimm + clokking av bussene er ofte nok til at en power supply av laber kvalitet får alvorlig hikke , og resetter maskinen , eller ganske enkelt tar kvelden.)

4. Start med å senke multipleren. Prøv å se hva du greier å oppnå med kun å klokke fsb

Lenke til kommentar

Hvilken revisjon har HK ? Hva er det ? :o

Oppdaterer bios NÅ! Har ikke gjort det før så

Steppinga sjekker jeg nå!

PSU'en mener jeg skal takle det. 450w Qtec. Har bare to disker, en cd-rom og fire kabinettvifter.

Hvor mye skal jeg senke multiplieren med ? Den sto på 12,5 Originalt, og høyere går den ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har AXDA2800DKV4D - stepping

De andre som har samme steppinga har fått disse resultatene..

2350mhz 1.85v AXDA2800DKV4D A7V8X SLK900

2367mhz 1.80v AXDA2800DKV4D Asus A7N8X Thermaltake Volcano 7+

2505mhz 1.95v AXDA2800DKV4D Abit NF7-S Ver2.0 Koolance PC601

edit: Har jeg god stepping ?

editnr2: Hvordan vet jeg hvilket Bios jeg skal laste ned ? Er så mange forskjellige pcb-tinger der :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...