Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spenning i batteriet ødelegger universal-ladere?

Anbefalte innlegg

Hei, trenger nå hjelp til et litt merkelig problem ang pc/pc-ladere.

Det har seg sånn at universal-laderen min takket for seg igår. Jeg tenkte at det var kjipt, men sånt skjer?

Jeg testet laderen på en annen toshiba maskin, og den funket ikke. Alt virket logisk og greit, men så skjer det noe rart!

Jeg låner en lader av en kompis, orginal-lader til toshiba(han har lik pc). Jeg setter i laderen og den lader fint. Yes, tenker jeg, kun laderen som er gåen. Men etter ca 5 sekunder lader ikke hans lader heller lengre. Jeg prøver å sette hans lader inn i hans maskin, men nei, den lader ikke. Jeg fant etterhvert ut at hvis jeg tar ut og inn kontakten i veggen 1 gang, så kan jeg lade hans pc uten begrensninger. Men prøver jeg min så kutter deg etter 5 sek.

Jeg lurte veldig på hva dette kunne være, om rett og slett pcen er det som ødelegger laderene? Jeg tok så ut, batteriet mitt i pcen, og vips. Laderen til kompisen min virket så lenge jeg ville. Men min lader funker ennå ikke.

så til spørsmålet mitt:

Er det mulig at hans lader har en slags sikring i laderen, slik at jeg ikke ødelegger hans lader, men jeg vil ødelegge alle billige universal-ladere? (så lenge jeg har i batteriet vell å merke?

Eller skal jeg ta sjangsen å koble til den nye universal-laderen i pcen, med batteriet?

Kan det være en spenningsfeil i batteriet som er skadelig for ladere?

og sist og ikke minst: hvordan kan dette ha skjedd?

Takker for Svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke utelukke at laderen ble ødelagt nettop på grunn av overbelastning og at dette igjen kan skyldes feil på enten batteri eller ladekrets. Da vil du nok som du selv sier også oppleve at original-ladder nekter å samarbeide.

Dvs både ladder og ladekrets/batteri kan være defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...