Gå til innhold

Noen som har prøvd ScenalyserLive. Capture video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Scenalyzer Live og det er et kjempebra program. Enkelt å bruke, og gjør ikke noe mer enn det det lover.

Premiere har aldri funka særlig bra for meg med Capture, og jeg får feil og rot annenhver gang jeg forsøker å foreta en capture med det, så jeg fant SL i stedet.

Ting som jeg synes er bra:

- scene detection kan gå på bilde, eller på timecode, så hvis du trykker pause på kameraet og starter opptak igjen så blir det en ny scene, bilde-scene-detection er for analoge opptak som ikke har timecode, og kan gjøre feil

- hver scene blir en egen avi-fil, ikke noe proprietært format for hvor scenene begynner, slik som andre programmer har, støtter flere typer filer, og kan også fortsette å ta opp hvis du bruker 95/98 med 2/4gb grense på filene, den lager bare nye filer i så fall

- filene blir navngitt med timecode-verdien for første bilde, f.eks. Test'20030909 14.17.22.avi, slik at du enkelt kan sortere ut filene etterpå

- du kan kjøre en hurtig-capture av hele tape'n på 5-6 minutter og så etterpå plukke ut hvilke klipp du vil ha (funker ikke på ultra-korte klipp men det er ikke noe stort problem)

- du kan printe tilbake til tape hvis kameraet ditt støtter DV-in

- det har ikke krasjet for meg ennå, ingen problemer i det hele tatt

- det kan ta ut to kanaler med lyd hvis kameraet ditt støtter dette (dvs. jeg mener ikke stereo, selvfølgelig tar det ut stereo, men noen kameraer kan ha 2*stereo lyd, f.eks. dine kommentarer i tillegg til filmens lyd)

- print to tape kan også lagre informasjon om filen du printer ut til tape'n slik at når du henter den tilbake igjen senere får du samme filnavn osv, kjekt for backup av klipp til tape

Lenke til kommentar

Takk for nyttig info.

Har nå lastet ned en demo. Men synes ikke dette var så lett.

Prøvde denne tape index (5min). På noen av scenene ble det skurrete bildet. Så gikk jeg å krusset på 2 Scener og Start batchcapture.

Dette var 2 små scener tilsammen 40 sek. Men så fikk jeg 19 filer. Jeg ønsket at en scene var et klipp. Ble bare rot synes jeg. Noen klipp var bare på 315kb. Sikkert noe jeg gjør galt. Men før jeg kjøper dette vil jeg teste det skikkelig ut.

Så finnes det noen guide eller manual på hva man skal gjøre? Håper du kan hjelpe meg her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har prøvd ScenalyserLive for å Capture video til PC. Skal være med scene detection. Finnes en demo her:

www.scenalyser.com

Har ikke testet denne enda, men kanskje dette er en bedre måte å legge film over til Harddisk på enn premiere 6.5?

Dette er bra greier! Fant anbefalingen her i forum etter irritasjon over alt det manuelle arbeidet med capture i Premiere. Fungerer bra med Sony PC-105 og W.2000P og W.XP P. Letter arbeidet veldig ved at du slipper å laste inn hele filmen i Premiere for redigering.

degas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...