Gå til innhold

Panasonic GH3 eller vente på oppfølger til Nikon D7000?


Anbefalte innlegg

Du har mange fine punkter jeg er helt enig i.

 

Men om du hadde sammenligned et GH3 med 14-140 og Panasonic AG-AC160 på lik brennvidde og begge med blender F8 feks, så ville du blitt skuffet over AG-en.

 

Men AG-en er god den, men det er umulig å lage skikkelig gode objektiver med 22x zoom uten at det koster LOADS med penger. Men du må se selv, du blir nok ikke misfornøyd med noen av delene. Er det noe Panasonic og Sony uansett kan, så er det video! :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg går nok for GH3 uansett. Det kan jeg da bruke til de mere normale opptakene. Så får jeg se hva jeg trenger når det gjelder ting på legre avstand.

Jeg har brukt Sony kameraer oppigjennom. Og vært veldig fornøyd med det.

Men det kan være morro å prøve noe nytt.

Video har alltid fasinert meg, og vil fortsatt være en viktig hobby.

Da D7000 ble anskaffet, fikk jeg litt dilla på foto igjen. Når jeg så hvor fine bildene ble.

Og nå får jeg begge deler i samme pakke. Mindre utstyr å dra på også.

Så får jeg se hva behovet blir etter hvert. Det kommer sikkert nye video kameraer innen jeg får bestemt meg og :)

Lenke til kommentar

Vel, Panasonic 100-300mm er jo passe ekstrem. Den tilsvarer 200-600mm på fullformat, og AG-AC160 tilsvarer 28-616mm så du får tatt bilder/video av ting like langt unna med GH3 dersom du kjøper 100-300mm objektivet. Og 100-300mm har nok en del bedre kvalitet på resultatene på 600mm enn AG-AC160.

 

Ser på forumer at folk mener det blir ganske mye bløtere bilde på full zoom og degradering av generell bildekvalitet på AG-AC160 :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det høres bra ut. Jeg så en video hvor de testet zoomen på AG-AC160. Og det så ganske så kraftig ut. Bildet var etter min mening, mer enn bra nok.

Men hvis jeg oppnår det samme med GH3, så er jo det bare supert.

Jeg har ikke undersøkt hva Panasonic har av objektiver, eller om det er annet som passer. Jo større tele jo bedre. Det går kansje an å sette på teleconverter også, hvis det finnes?

Hadde jeg kunnet koble på Sigma 50-500, så hadde det vært topp. Spørs om ikke jeg må ha meg en 100-300 og da.

Kansje D7000 ryker ut etter hvert også. Spørs hva jeg føler for. Hvis GH3 er bedre, så spørs det. Da blir det noen kroner en kan bruke der og. Time will show.

Tror jeg får kikke litt etter hva objektiver som finnes for GH3. Må jo ha med litt å velge mellom, på turene utover.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva med Sony sine modeller? Jeg har forstått at de er presise og raske på autofokus, når det gjelder video. Kan de måle seg med GH3? De har jo også dette gjenomsiktige speilet.

 

 

Bare for å legge det på banen med en gang.

 

Det er ingen DSLR eller DSLM kameraer i verden enda som kan matche GH2 og GH3 sin videoytesle.

Og med GH3 sin 240hz readout fra sensor blir fokus ekstremt rask.

 

Fokuseringen kan med noen objektiver bli så rask som 0.07 sekunder har jeg lest :)

Får mitt GH3 i morgen så da kan jeg gjerne dele min erfaring om fokus på video her om ønskelig :)

 

Det som dog er veldig kult er at under video kan man trykke hvor som helst på skjermen og kameraet vil automatisk fokusere på det punktet du trykker på, og uten jagende autofokus men med smooth fokusering helt til den stopper, slik man ser på filmer av og til :) Det er en av featuresene med autofokus som Panasonic reklamerer for :)

Lenke til kommentar

Dette høres ut som fin musikk. Jeg kom bare til å tenke på Sony sine modeller. De har blitt skrytt litt opp når det gjelder autofokus. Så jeg vill bare se hva folk mente om dette.

For meg så blir det garantert GH3 nå. Jeg tror ikke Nikon klarer å overgå dette på en stund.

Hadde vært morro om den kunne ha ligget under treet denne jula, men jeg klarer vel å vente til Mai. Hvis ikke annet skjer.

Det å trykke på skjermen for å fokusere fra det ene punktet til det andre, er genialt. Og det at skjermen er utvippbar løser masse.

Da gjelder det å få lagd seg en rig av noe slag. Kansje en til hvert sitt bruk. At kameraet er lite og lett, gjør dette lettere å få til.

Jeg ser Fotovideo har +20 stk inne nå. Disse går vel som varmt hvetebrød, vil jeg tro.

Får neste lyst til å rane en bank :ohmy::) .

Du får komme med en grundig test IceBlitz. Så en får enda mere blod på tann :)

Endret av Meier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...