Bollen123E Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg kjøpe meg TV som skal brukes mest til gaming og fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746310#reviews Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Generelt sett så ville jeg vel si at hvis primært bruksområde er spilling bør du gå for en LED-TV. Bortsett fra det er det en bra TV til prisen ift størrelsen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Stor tommelfinger regel når det kommer til gaming TV'er er at du må holde deg unna plastma skjermer. Dette er pga "burn in". Gå heller for en 720p LCD. Hva med denne? Endret 21. november 2012 av Shibiz Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Har lest mange plasser at plasma har mindre innputt lag enn Led/LCD. Stemmer dette? TVen du anbefaler Shibiz ser god ut! Men kan det vere lurt å gå for denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749959#reviews ? I og med at den har 100hz, og ikke 50hz? Endret 21. november 2012 av Rasmus111 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har lest mange plasser at plasma har mindre innputt lag. Stemmer dette? Det stemmer. Stor tommelfinger regel når det kommer til gaming TV'er er at du må holde deg unna plastma skjermer. Dette er pga "burn in". Gå heller for en 720p LCD. Hva med denne? Han må kjøpe en ganske mye bedre LED-TV hvis den skal brukes til spilling, den 50hz TVen der vil abselutt ikke holde mål, det vil lagge i spillene. Med plasma TV får du en stor og responsiv TV med bra bilde til billigst pris kontra størrelsen til LED og andre moddeller. Eneste ulempen er at man må være mer forsiktig, man får svært sjeldent kostant burn-in på nye plasma TVer, oftes bare midlertidlig "skygger". Hvis man skal være på den helt sikre siden bør man kjøre et innbygget hvitvasking program ofte på TVen, de 200 første timene TVen er på. Spesielt hvis det er til spilling. Jeg har 50" plasma selv, brukt den mye til spill og film, jeg har ingen burn ins whatsoever. 1 Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Veldig mye bra info der MrLG! Kan du forklare nærmere hva det hvitvasking programmet er? Jeg ser etter den beste TV-en jeg kan få til gaming på ca 50" og under 5 lapper. Har du noe tips? Jeg fokuserer KUN på bildekvalitet og lag. Jeg har ikke lyst til å betale ekstra for 3D eller Internett tilkobling som aldri blir brukt. Jeg tror jeg har funnet to finalister, og det er de her: LG: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746310&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Samsung: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745623&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Vil de funke fett? Hvilken anbefaler dere? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Hvitvaskingprogrammet er noe du finner i menyen på TVen, når man aktiverer den kommer det opp et bilde på TVen som "renser" bildet for midlertidlig skygger, og itillegg forhindrer burn ins. Hvis man har spilt i 1-2 timer kan det være lurt å kjøre det i 5 minutter. Jeg var veldig ops på å bruke dette i starten, etterhvert over lengre tid blir det ikke nødvendig. Forøvrig er det ikke sikkert det er nødvendig i det hele tatt, men det er alltid en liten risiko å få burn in, så man skal være litt forsiktig med å spille 7 timer i strek med samme "HUD-display" i spillet f.eks. Endret 21. november 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Hvitvaskingprogrammet er noe du finner i menyen på TVen, når man aktiverer den kommer det opp et bilde på TVen som "renser" bildet for midlertidlig skygger, og itillegg forhindrer burn ins. Hvis man har spilt i 1-2 timer kan det være lurt å kjøre det i 5 minutter. Jeg var veldig ops på å bruke dette i starten, etterhvert over lengre tid blir det ikke nødvendig. Forøvrig er det ikke sikkert det er nødvendig i det hele tatt, men det er alltid en liten risiko å få burn in, så man skal være litt forsiktig med å spille 7 timer i strek med samme "HUD-display" i spillet f.eks. Takk For nyttig info! Men har du noe tanke om hvilken TV jeg burde kjøpe? Tror du også at de to TVene jeg har nevnt er de beste til den prisen? Hvilken av dem anbefaler du? Endret 21. november 2012 av Rasmus111 Lenke til kommentar
morten-89 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Plasma er det beste for gaming mener jeg også grunnet lavere input lag. Men hold deg unna LG plasmaer. Anbefaler Panasonic eller Samsung plasma TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå