Gå til innhold

Tur med kjæresten til Roma. Hotelltips?


kandinsky

Anbefalte innlegg

Vurderer å overraske kjæresten med en langhelg til Roma over nyttår (10 jan-13 jan / 17 jan-20 jan f.eks) og trenger litt innspill. Norwegian har billetter til 3000-4000, så den biten tror jeg løser seg greit. Vi er begge i starten av 20-årene og studenter. Finnes det noen sentrale, gode og relativt billige bo-muligheter? Eventuelt om noen har noen andre tips vedr. klissete kjærestereiser: Fyr løs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om du mener 3-4000 per pers (noe jeg antar du ikke gjør, for det ville vært en utrolig høy pris per pers) men ser at SAS har tilgjengelige ungdomsbilletter til 1800,- pr pers 11.-14.januar og 18.-21.januar. Verdt å sjekke ut kanskje?

 

Du nevner heller ikke hvor du skal reise FRA som jo er vel så viktig som hvor du skal reise TIL når det gjelder flybilletter. For ordens skyld er prisen med SAS de to helgene satt med utreise OSL.

 

Hoteltips får noen andre komme med da jeg ikke har noe særlig peiling på det :)

Endret av Chandon
Lenke til kommentar

Og du har bodd under en stein de siste dagene eller? :p

 

Nei, snarere tvert i mot har jeg fulgt ganske godt med. Jeg har ingen betenkeligheter med å bestille flybilletter med SAS. As a matter of fact, har jeg inne to kommende reiser med SAS/WF i januar. Ikke noe jeg bekymrer meg nevneverdig over.

Lenke til kommentar

Var faktisk med kjæresten min i Roma i sommer, så jeg måtte svare på dette innlegget. Selv bodde vi på Hotel Veneto Palace (http://www.hotelveneto.com/) som ikke lå så veldig langt unna verken Spansketrappen eller Villa Borghese (stor park som besøkes flittig av så vel byens innbyggere som turistene). Rommet var ikke så stort, men så betalte vi ikke all verden for det heller. Ellers var hotellet ryddig og pent, og det befinner seg i et fredelig nabolag, hvilket i seg selv er et pluss.

 

Lykke til! Antar at du er ute etter noe som gir valuta for pengene samtidig som det ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpsomme svar. Jeg kom over dette tilbudet via hipmunk-linken. Kan noen med øye for scams se over dette? Virker nesten for godt til å være sant. 1400 kroner for 3 netter på et tilsynelatende nydelig rom som ligger relativt sentralt.

 

http://www.booking.c...available_rooms

 

EDIT: Om jeg flytter datoen til helgen etter får jeg samme rom til rundt 1000-lappen.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Bump. Hotellet over ser, etter litt googling, ut til å ligge i et litt shady strøk. Har funnet alternativer og tror jeg bare kjører på. Noen som vet hvor mye Norwegian skal ha per pers for 1 innsjekket baggasje med Low Fare-billetter?

 

https://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=OSLALL&A_City=FCO&TripType=2&D_Day=17&D_Month=201301&R_Day=20&R_Month=201301&AdultCount=2&ChildCount=0&InfantCount=0

Lenke til kommentar

Hvis du "kryssjekker" til TripAdvisor og leser reviews der er du omtrent så sikker du kan bli. Er faktisk tripadvisor-reviews rett i chipmunk-appleten.

 

Virker som om hotellet du vil bestille deg inn på får absolutt gode reviews. Det jeg pleier å gjøre er å sjekke de anmeldelsene som gir dårligere karakterer enn gjennomsnittet. F.eks. denne:

 

The hotel is in the rundown area of San Lorenzo, which is about 30 minutes on the 571 bus from the Colosseum, or a hair-raising and expensive 10 minute taxi ride away from Termini statzione.

Bad points:

The air conditioning units are very loud in all of the rooms.

The walls are very thin. You can hear people's TV's, toilets, a/c units and talking. This is especially so in the main part of the hotel. The courtyard rooms suffer less.

Check-out is at 11am.

Good points:

It's good value for money.

It's clean.

The showers are old fashioned but powerful.

It's set back from the road, so outside noise is virtually non-existent (unheard of in Rome).

The outside areas are pleasant.

It has an easy-going atmosphere.

Other stuff:

The hotel has two sides - if you are lucky, your room will be in the courtyard (ask for a courtyard room), where the rooms are spacious and the air is very cool. The bathroom isn't massive but it was fine for one person. Everything was clean. The bed was large and comfortable, with fresh linen. This room was on just the right side of shabby chic, but in 2-3 years will need a total re-decoration.

The other room I had was absolutely tiny, on the 4th floor. It was decorated in a very odd dark blue, with a huge, ornate wardrobe and a single bed. After a while it became cosy but it is not suitable for longer than one night.

The breakfast was fine - basic bread and sweet croissants, with ham, cheese and a boiled egg. Tea, coffee and (not freshly squeezed) fruit juices were available, plus cereal and yogurts.

The staff weren't particularly welcoming or friendly, but if you keep a smile on your face and remain calm, they do help you and offer to book taxi's, tell you the way to the bus & tram stops etc.

Don't stay if you're expecting luxury, high end service or a well-heeled neighbourhood.

Do stay if you don't mind being a bit out of town, in a slightly dubious neighbourhood, in a shabby-ish but fundamentally cheap hotel. It does what it says on the tin.

Room Tip: Always ask for the courtyard rooms.

See more room tips

 

 

Når man leser gjennom skeptikernes anmeldelser kan man mye lettere plukke ut det negative og veie opp hvor mye det betyr for deg.

 

Angående flybiletter er jeg ikke helt sikker. Sjekk ut denne tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=896610

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...