Olavxxx Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hei, Jeg lurer på hvilke hvite speilrefleks eller systemkameraer som finnes til under 5000. Har sett Nokia 1 serien og jeg har sett et samsung systemkamera. Er dette de to eneste? Samsungen ser på papiret bedre ut enn Nikon 1 (mtp features og megapixels). Har noen erfaringer med noen av de? Tenkte julegave Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Pentax har systemkamera både med og uten speil som er hvite. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Pentax, Sony og Olympus lager også hvite systemkamera i den prisklassen. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Takk for tips folkens. Jeg tok meg litt tid til å lese meg opp og jeg fant modeller fra Samsung (N1000), Sony, Pentax, m.m. Nikon virket ikke noe bra (teknisk sett), selv om huset hadde grei kvalitetsfølelse. Samsung NX1000 huset virket bra og masse fine features, samt man fikk jo med nettbrett for 4600kr. Men når jeg var å så på det, følte jeg at linsen var mer skral enn jeg likte. Pris på ny linse + 4600 for nx1000 m. 7" nettbrett ville jo blitt sikkert 7000+. Etter å ha lest div tester og følt på kameraene med mine egne fingrer i dag, gikk jeg for et kamera de ikke hadde inne. Jeg bestilte et Sony nex-5r. Det ble 5700kr, noe mer enn planlagt, men det er vel bedre å gi for 5700 og noe som kan brukes, enn at jeg gir vekk noe med veldig skral optikk. Byggkvaliteten på sonyen var jo langt høyere enn de andre, samt sensoren er heller ei å forakte tenker jeg. Sony er jo også enkel å bruke, selv om jeg mistenker at Samsung er minst like enkel å bruke. Samsungen har vel også mulighet for fjernstyring via nettbrett og mobil. Anyhow.. Får håpe hun blir fornøyd Om ikke, får hun bare heve kjøpet.. he he. Takk for tipsene. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 I dag kom den hos elkjøp, men da så jeg at JapaPhoto hadde den nede i 5500kr (5790 hos elkjøp). Det er jo små differanser, men jeg hørte nå om de kunne matche prisen, noe de gjorde. Derfor kjøpte jeg også et minnekort, 45mb/s 16gb til 350 og en kameraveske til 299. Så så jeg at Sony har 700kr cashback! Da faller totalen ned til 5500kr for kamera, kameraveske og 45mb/s sandisk extreme 16gb kort. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Om jeg kan komme med et lite råd måtte det være at du burde vurdere på nytt om kameraet MÅ være hvitt. For hva teller mest med et kamera, å bli sett med ett som ser designaktig ut eller å få best mulig bilde? Retorikken her går ut på prioriteringer såklart, og alle har hver sin mening så dette er kun et råd om at du burde vurdere annerledes, som du ikke trenger å følge. Hvis jeg skulle fått et kamera i gave ville jeg mye heller hatt markedets beste ytelse for prisen og godtatt at kameraet ikke var hvitt og stod i stil til IPhonen min, enn å få et som er mindre bra utelukkende kun pga fargen. Nå vet jeg ikke hvilket kamera du vurderer å kjøpe, men dersom prioritering av fargevalg faller bort åpner det seg mange, mange ekstra muligheter som gir bedre ytelse og billigere pris, dette ofte fordi det er få kameramodeller som produseres i hvitt og andre farger fremfor sort Endret 5. desember 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Og et annet lite tips er annenhåndsverdi. Det er vanskeligere å selge kameraer som er hvite, røde, gule, sølvfargede osv. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå