Ahagmann2000 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Heisann! Jeg har en plextor 24x brenner i Linux nå, jeg har enabla SCSI emulation osv, fstab ser slik ut: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/generic Når jeg legger inn k3b brenne program så finner programmet bare dvd rom'en og ikke brenneren. Siden Brenneren er secondary slave så heter den hdd, jeg prøvde eject hdd i aterm, men fikk opp: Unable tofind or open device for hdd. Så spørsmålet blir hva skal jeg gjøre for å få brenneren oppe å gå? -takker på forhånd for alle seriøse svar Mvh Hagmann Lenke til kommentar
alive Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Når jeg legger inn k3b brenne program så finner programmet bare dvd rom'en og ikke brenneren. Nå har jeg selv bare scsi brenner og har ikke mye erfaring med ide brennere og har heller ikke brukt k3b, men la oss synes litt de fleste gui brenneprogrammer som jeg har vært borti er bare et "skall" til enten cdrecord eller cdrdao. hvis cdrecord eller cdrdao ikke "finner" brenneren din kan du bare glemme k3b. en ting som jeg ofte bruker er å få cdrecord til å sjekke scsi bus(s)en og se etter cdbrennere. dette gjøres slik: cdrecord -scanbus. ofte kan vanlig brukere ikke ha rettigheter til dette så man kan teste med root for å være sikker. hvis ikke cdrecord finner noen cdbrennere med scanbus må du gjøre noe mer med dev instillingene dine vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Når jeg kjørte cdrecord -scanbus fikk jeg følgende: 0)Plextor cd-r px....osv osv Poenget er at den fant den Ellers, er winex et bra prog til å spille windows baserte spill i linux med? Mvh Hagmann Lenke til kommentar
alive Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Ellers, er winex et bra prog til å spille windows baserte spill i linux med? joda, har brukt det til å spille Diablo2 og Warcraft3, det funket veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå