Laila - Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Bølger av Tåke Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Bra bilde, flott komp. Bildet er skeivt , heller til venste. Tror du har oppskarpet bilde for hardt. Har selv merket det, når jeg trodde det var bra selv var det for mye, for Digit. Viktig å se kritisk over bildet før en legger det ut. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Tusen takk Jarle-60! Sliter med linjene selvom jeg bruker grid å rette etter - så det er en viktig tilbakemelding å få, er glad for det. Glad forå høre at kompen er grei også ))) Har lyst til å si noe om å se over bildet før en legger ut. Ikke fordi jeg er uenig, men fordi jeg er litt usikker på hva som ønskes her på Akam. Hadde vært fint om noen sa noe om det. Jeg legger ut mange bilder. På de fleste av dem kan jeg se noen av feilene, ikke alle. Så velger jeg å legge ut, noen ganger for å få bekreftet det jeg tenker. Men aller mest får å få nye tanker, at andre ser det jeg ikke ser. Selvom jeg er nybegynner og det synes godt på bildene så har jeg fått så mange kommentarer og lært så mye. Er kjempeglad for det, selvsagt. Jeg ser også at det er mange treff på flere av bildene mine - så da tenker og håper jeg at flere "lærer" av at jeg legger ut bilder med synlige feil. Jeg er veldig glad for all hjelp her på Akam. Men så har jeg forstått at mange ønsker seg tilbake til gamle Digit. Og at mange ønsker seg mer bildekritikk. (Jeg har sett at noen forsvinner fra Akam - og synes det er leit) Terningkast og de 3 nivåene for kritikk er borte. Hvorfor? Jeg lurer da på hva er bildekritikk, hvordan skal den være , hvem skal gi den?. Og hvem skal/og kan legge inn bilder? Kanhende det ikke gir nok for de erfarne - at tilbakemeldingene ikke er nok/gode nok. At forumet kanskje burde være for de/dere med erfaring og fartstid. Jeg ville fremdeles gått inn å kikket på bilder da Eller om det var kategorier for proffer/erfarne/litt erfarne/nybegynner osv. Det er tross alt de beste bildene som er til inspirasjon - så det er og blir de viktigste bildene. Det hadde vært enklere med litt retningslinjer. Men så heldig som jeg har vært, så er jeg storfornøyd allikevel ))) Utover det så skulle jeg gjerne gått på noen kurs, men de florerer dessverre ikke. ( Har hatt trojaner på datan og måtte innstallere på nytt fra harddisk - så jeg er litt redd for alfor mye you tube ) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Synes dette bilde er ganske bra jeg - riktig flott motiv, og himmelen er vel ikke for blå. Det lille jeg kan om foto har jeg lært her på Digit, men blir vel aldri noe annet enn en liten amatør, likevel har jeg (som deg) stor glede av denne hobbyen Stå på Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Bra bilde i komp/farger og lys,litt på behandling som kom frem i stort,rekner med det bare er å øve og stå på. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Synes dette bilde er ganske bra jeg - riktig flott motiv, og himmelen er vel ikke for blå. Det lille jeg kan om foto har jeg lært her på Digit, men blir vel aldri noe annet enn en liten amatør, likevel har jeg (som deg) stor glede av denne hobbyen Stå på Tusen takk Thorild! Ja det er en stor glede Endret 21. november 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Bra bilde i komp/farger og lys,litt på behandling som kom frem i stort,rekner med det bare er å øve og stå på. Tusen takk Tor! Ja, står på, prøver og øver. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Har vel avsporet litt. Har et innlegg her (spørsmål etter endring av bildekritikken) som egentlig ikke burde vært under i svar til Jarle-60, men opprettet i egen tråd Det har ingenting med dette eksakte bildet å gjøre, eller tilbakemeldingen på det. Endret 21. november 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Tatt ett kutt til av himmel...og ang oppskarping..sliter også med det..ser bra ut på skjermen,helt til en har lastet det opp;)..viktig da og skarpe opp etter du evnt har forandret fil størrelsen;) Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ja jentungen # 1 bilde er lit skjevt men likvel et fint bilde ;-) Jeg syns det er bra at du sier din meining og jeg har lert mye her på Digit då mine bilde i begynnelsen å var skjeve til og fra. Ha en fin vecka videre og snart helg ;-) Med hilsen Leif i mørketia i nord ;-) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Tatt ett kutt til av himmel...og ang oppskarping..sliter også med det..ser bra ut på skjermen,helt til en har lastet det opp;)..viktig da og skarpe opp etter du evnt har forandret fil størrelsen;) Tusen tgakk Jan Erik! Ja skal kutte himmelen. Prøvde å legge tåkebevegelsene i midterste tredjedel. Du har rett i at det blir bedre med mindre himmel Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Ja jentungen # 1 bilde er lit skjevt men likvel et fint bilde ;-) Jeg syns det er bra at du sier din meining og jeg har lert mye her på Digit då mine bilde i begynnelsen å var skjeve til og fra. Ha en fin vecka videre og snart helg ;-) Med hilsen Leif i mørketia i nord ;-) Takker Leif ifra Nord! Det er fint å høre at flere har tenkt likt. Har vært veldig usikker på hva Akam egentlig er - men har bare hivd meg på Kan trøste deg med, håper jeg, at snart snur sola igjen. Er litt dum nå, har aldri vært lenger nord enn Trondheim,,,,men lurer litt på hvordan mørketida ter seg. Er det helt mørkt eller er det en slags skumring? Hva med stjernene - er det stjerneklart på det som egentlig er finværsnetter? Nordlyset ....... Kanhende du kan ta noen bilder å vise oss? Ha fin snart helg du også ! ) Endret 22. november 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Bra bilde, flott komp. Bildet er skeivt , heller til venste. Tror du har oppskarpet bilde for hardt. Har selv merket det, når jeg trodde det var bra selv var det for mye, for Digit. Viktig å se kritisk over bildet før en legger det ut. Jippi!!! Da har jeg lært å la LR rette opp horisonten. Det er til veldig stor nytte, da alt rett er skjevt i mine øyne og motsatt Takk! )) Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Ja jentungen # 1 bilde er lit skjevt men likvel et fint bilde ;-) Jeg syns det er bra at du sier din meining og jeg har lert mye her på Digit då mine bilde i begynnelsen å var skjeve til og fra. Ha en fin vecka videre og snart helg ;-) Med hilsen Leif i mørketia i nord ;-)Takker Leif ifra Nord! Det er fint å høre at flere har tenkt likt. Har vært veldig usikker på hva Akam egentlig er - men har bare hivd meg på Kan trøste deg med, håper jeg, at snart snur sola igjen. Er litt dum nå, har aldri vært lenger nord enn Trondheim,,,,men lurer litt på hvordan mørketida ter seg. Er det helt mørkt eller er det en slags skumring? Hva med stjernene - er det stjerneklart på det som egentlig er finværsnetter? Nordlyset ....... Kanhende du kan ta noen bilder å vise oss? Ha fin snart helg du også ! ) Hei Jentungen 1...sorry glemte navn? Det kan vare lit lyst noen få timer mitt om dagen fra siste dagerne i nov til 16 januar då sola kommer tilbake fra " syden " ;-) og om himmelen er skyfri kan man se stjerner. Kan å være skikkelig mørkt om det er skyer på himmelen. Blir lysere om det er sne. Nordlys er best sept-okt måned. Ja man lerer hele tia og bare at prøve seg så blir man " mester " ;-) God søndag og vecka med hilsen Leif ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg