flashyballs Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har just investert i billig trådløst tastatur og mus fra labtec. Når jeg ska spille spill som jeg må bruke både mus og tastatur(dvs nesten alle), "henger" plutselig en tast seg opp! skjer kun når e bruke tastatur og mus samtidig! Merke oxo noe er galt når jeg skriver i f.eks notepad. da hakker det når e holder inne en bokstav samtidig som e bevege musa.. UTROLIG irriterende spesielt når e ska spille!! Hva kommer dette av? Og hvordan kan jeg i såfall fikse problemet? Er det sånn det er med billige trådløse utgaver?? Håpe på mange gode ideer... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Nja... både og... Det skal jo fungere selv om det er billigmerke. Du kan ikke regne med like bra responstid og nøyaktighet med slike merker, men det skal fungere hvertfall. Ang problemet: Vanligvis når sånn skjer, er det pga dårlige batterier. Siden utstyret er nytt så regner jeg med at den teorien er ute av verden? En annen mulighet er at avstanden mellom musa/tastaturet og den lille mottakerboksen er for stor/liten. Prøv å flytte litt på den og se om det hjelper. Det har hvertfall hjulpet meg mange ganger. Lykke til. Lenke til kommentar
flashyballs Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Batteriene har e skifta.. Prøvde jsut utstyret på en annen maskin, fungerte greit der! eller merker jo at oppdateringskrekvensen på musa er litt kort men problemet er forsåvidt borte! Hva kan være galt m min maskin da? Har prøvd å flyttet på mottakerboksen oxo... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Sikker på at dem opererer på hver sin frekvens da? Mener at svigers hadde lignende problemer, og da var det fordi dem brukte samme kanal eller noe i den duren. Prøv å reinstaler oppsettet. Følg bruksanvisningen nøye og pass på at du velger kanal på korrekt måte. Mener at de trådløse opsettene som jeg har hatt har hatt 2 kanaler der jeg velger en til hver. Dersom jeg er helt på jordet her så hadde det vært fint om noen kunne rettet på meg. Eller så kan jeg nevne at jeg har prøvd forskjellige trådløse oppsett (4) og alle som en er blitt jevn fordelt i skap og søppelkurven Kommer neppe til å kjøpe det mer heller, og da tenker jeg spesielt på spilling av FPS-spill. Har en optisk ms-mus og ett tastatur som fungerer mye bedre enn noen av disse trådløse har gjort. Mulig det bare er jeg som er skikkelig uheldig da..... Lykke til! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Eller så kan jeg nevne at jeg har prøvd forskjellige trådløse oppsett (4) og alle som en er blitt jevn fordelt i skap og søppelkurven Kommer neppe til å kjøpe det mer heller, og da tenker jeg spesielt på spilling av FPS-spill. Har en optisk ms-mus og ett tastatur som fungerer mye bedre enn noen av disse trådløse har gjort. Mulig det bare er jeg som er skikkelig uheldig da..... Regner med at du har brukt dårlig (billige?) produkter. Logitech sitt beste (og dyreste) mus og tastatursett bruker jeg, og dette funger helt utmerket, og ikke mulig å merke forskjell fra denne og det samme tastaturet med tråd. Har ikke prøvd samme mus med tråd, men musen har fungert perfekt, og har ikke savnet tilbake til min trådmusen jeg brukte før, selv om også den var av god kvalitet. Kjøper du trådløst "må" du kjøpe kvalitet, og det koster, men er også verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå