Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plastisk kirurgi, for eller mot?

bojalborg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er gitt at det ikke burde være noe problem for folk som opplever syreangrep, store sjenerende arr som følge av operasjoner, osv, burde få plastisk kirurgi hvis dette plager dem.

Når det gjelder overfladisk plastisk operasjon så er jeg litt på gjerdet.. Det er mange som ser noe galt i speilet som andre ikke ser. Hvor de ser en feil ser andre skjønnhet eller noe som gir akkurat deg 'karakter'. Det å ta en plastisk operasjon kan fort føre til flere, for du blir faktisk aldri perfekt selv om du kanskje er i søken etter det, og jeg syns dette blir en usunn hobby (for både kropp og sinn).

På den andre siden så tenker jeg akkurat nå at når jeg blir eldre, har hatt ungene jeg skal ha og kroppen min har forfalt, så kunne jeg tenke meg å ''gjenopprette'' min nåværende unge kropp. MEN, problemet med dette er at jeg aldri vil være så ung som jeg er akkurat nå, og vev reagerer best på slike operasjoner jo yngre du er, og resultatet vil aller mest sannsynlig ikke bli det man forestilte seg. (Folk kan f.eks ikke etter flere år med ''babyvekt'' forvente å få en britney spears kropp. Nå snakker vi om da hun var hot!)

Når det er sagt så kan det kanskje hjelpe på din selvtillit? Kanskje for en stund.. til du finner neste feil med deg selv..

Så jeg sitter på gjerdet og prøver å gi faen rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...