Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor skal kjøpe ny bil?

elementz

Anbefalte innlegg

Har lyst på Kia Sportage Bensin 4x4 Exclusive i HVIT, men forhandleren jeg var innom igår her i Oslo sa de ikke hadde den i hvit og må bestilles. Det blir isåfall Januar produksjon med levering en gang etter mai. Altså 6 mnd....

Så jeg ser etter alternative måter å skaffe bilen på og lurer på par ting.

Bare fordi forhandleren i Oslo ikke har den bilen tilgjengelig er det mulig for at noen annet sted i landet en annen forhandler har den bilen jeg leter etter eller er det sånn at hvis denne forhandleren i Oslo ikke har det så har ingen i landet det?

Kan jeg kjøpe bilen i utlandet, sverige for eksempel, hvis de har den der? Blir det isåfall dyrer med toll og lignende? Og beholder jeg vanlig garanti på bilen når jeg kjøper biler i utlandet?

Noen som har andre forslag på hvordan jeg kan skaffe denne bilen? Har vurdert å skaffe brukt også men finner ingen exclusive bensin i hvit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Fant ingen på blocket.se som møte alle kravene dine heller, men vil tro noe slikt ville ha kostet 220 000 SEK.

Ferdig på norske skilter ville den da ha kostet 342 000, 32000 mer enn hva det koster å bestille den ny i Norge.

I tillegg kommer jo reisekostnader

Du ville forsatt hatt Kia 7-års fabrikkgaranti, men hadde mistet 5års reklamasjon (ser ikke helt vits med den så lenge du har garantien).

Folk flest som skal ha en bil så spesifikt ustyrt, de bestiller den og belager seg på ventingen.

Lenke til kommentar

Ser jeg har blinkset litt mellom 1.6 og 2.0 bensin :-)

Vist du importerer denne: http://www.blocket.s...8.htm?ca=11&w=3

Blir totalpris ferdig på norske skilt 465 000, 15 000 mer en listepris, det var litt mer overkommelig :-)

465 for brukt kia sportage 2011 er litt dyrt.

Tenk deg godt om før du bestiller en hvit bil. Akkurat nå er hvite biler in men om et par år kan det ha snudd og du sitter med en ukurrant farge som bruktjøperne ikke vil ha.

Man vet aldri hvilken farge som blir "inn" om noen år. Finnes sikkert farger som er alltid greie men dette handler mer om hva jeg vil nå enn hvordan jeg skal selge bilen om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...