Gå til innhold

Nye Ringepriser ser dagens lys


Anbefalte innlegg

Joa, joa men blir jo ikke så billig hvis jeg bruker 2x av aboet noen mnd

 

Ser den. Da gjelder det å finne ut hvor mye dyrere abonnementet som er perfekt for ditt gjennomsnittsforbruk blir når du øker mengden til "ekstremverdiene" dine :) Vi har også lagt til 'Totalpris ved 20% høyere forbruk' og 'Totalpris ved 20% lavere forbruk' inne på produktsiden for å gi en viss pekepinn på hvilket utslag i pris endringer i forbruk gir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke tjenesten tar hensyn til dataoverføringsgrensene abonnementene har.F.eks. flere av aktørene markedsfører "fri databruk", men i realiteten er det bare 1-5 GB i mange av tilfellene. Når du har brukt opp kvoten din senkes hastigheten ned til rundt 100-200 kbps.Så "fri databruk" er bare tull og det irriterer meg grenseløst. 5 GB idag er ingenting, mener jeg. 100-200 kbps kan ikke brukes til noe fornnuftig, og du blir sikkert nedprioritert også. Mener å huske Telenor gjorde dette med et mobilt bredbånd-abonnement jeg prøvde.Her burde dere finne ut hva grensen er for når hastigheten settes ned, og bruke den. Så kan dere heller sette en stjerne som forteller hvilken hastighet du får etter denne verdien (f.eks. 5 GB).De tar allerede nok for lave hastigheter og lave kvoter. Og så markedsfører de det som "fri databruk"...

 

Godt å ha Telenor Komplett M med fri bruk som cappes ved 10 gb jaaaa

Lenke til kommentar

 

 

Du mener at vi kan ha med disse Chess-produktene i kalkulatoren? Det er i så fall notert :-)

 

Jeg tenker på at dere har med ekstra tjenester man kan kjøpe til vanlige abonnement, kanskje lurt å ha med ekstratjenester man kan kjøpe til forskjellige kontantkort også :-). Sikkert flere som selger kontantkort som har disse tjenestene :-).

Lenke til kommentar

Veldig fin, men hadde vært perfekt med bedriftsabbonnementer også. - Er jo mange små bedrifter som har trådløs bedrift osv :)

 

Vi har hatt bedriftsabonnement tidligere og det er noe vi vurderer å gjeninnføre. Utfordringen med bedriftsabonnement er at prisplanene ofte er mindre tilgjengelig og noen ganger helt utilgjengelig uten å gå i dialog med den enkelte operatør. For større bedrifter vil det også være lukerativt å gjennomføre anbudsrunde hvor man setter de ulike operatørene opp mot hverandre for å forhandle seg frem til en god pris, men jeg ser jo at det kunne vært veldig nyttig med en prisguide slik at man vet hvilke operatører som er mest aktuelle.

Lenke til kommentar
Godt poeng, dette er noe vi har tenkt på. På flere av abonnementene står det allerede en stjerne som forteller om hastigheten du får etter at inkludert forbruk er brukt opp. Vi tenker også på å implementere sjekk om du faktisk får til å bruke den mengden med data du angir dersom hastigheten reduseres til X kbps, gitt "data dager" spesifisert.
Flott at dere har dette i tankene. ;)

 

Men, jeg synes er viktig er at denne grensen tydelig blir brukt istedenfor "fri bruk". Det er viktig at kunden blitt opplyst om dette.

 

Faktisk så vurderte jeg for en stund siden å lage en oversikt over grensene og priser/hastigheter på dataoverføring i abonnementene, men ser ut til at dere kommer meg i forkjøpet. :D Jeg hadde uansett hatt nytte av å kunne sjekke dette selv, så håper dere tar det med. :) Per idag kan jeg ikke sammenligne hvor mye jeg kan overføre før hastigheten settes ned. Et punkt med "Antall MB/GB" hadde derfor vært greit å fått med. Det er også viktig å sjekke om aktørene bruker b/B for å lure kundene.

 

Det er viktig at denne verdien blir tydelig synliggjort fordi mange blir lurt til å tro at de faktisk får "fri databruk". Det er heller ikke alle som er klar over hva forskjellen på kb/mb, bit/byte eller hva dette faktisk betyr for dem. Bruker du tjenester som Youtube, Spotify, Netflix osv. på enheten din så går kvoten fort. Og du trenger høy hastighet for at slike tjenester skal være brukbare. Personlig skal jeg gå så langt som å si at du trenger full hastighet for å surfe nettsider på en behagelig måte. Så i praksis blir 100-200 kbps = 0 kbps for meg.

 

Personlig vil jeg ikke at kalkulatoren skal ta hensyn til bruker etter kvoten er oppbrukt. Den skal altså helst regne denne kvoten som en maksimalverdi. :)

 

 

 

En annen ting: Jeg føler meg veldig handikappet når jeg ikke få se sammenligning på antal ringeminutter, antall SMS-er/MMS-er og dataoverføring. Ikke at det har så mye å si for folk flest, men jeg liker å kunne ha et alternativ som viser alle verdier som er brukt. Ikke det at jeg ikke stoler på kalkulatoren, men jeg liker bare å se tallene selv. :)

 

Kanskje dere kunne hatt et alternativ for å vise verdier som dette, antall minutter/SMS-er/MB/GB osv. :) Forøvrig synes jeg antall MB dataoverføring burde vises permanent, ettersom det har en veldig aktuell funksjon fordi hastigheten settes ned etter en viss verdi. :)

 

I tilleg, når "antallene" vises kan dere vise f.eks. antall SMS, og deretter prisen som følger etter disse er brukt opp.

 

Eks. 150 SMS / 0,39 kr

 

Føler måten det er satt opp i dag er litt tungvint. 0 - 0.39 er et eksempel på hvordan det vises idag.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Feil i kalkulator. Prøvde noen enkle spørringer, og ser at dere har satt opp NetCom Medium + til å ha 400 MB inkludert per måned, men den har 800 MB inkludert per måned. Gir vesentlig feil svar. Det er NetCom Medium som har 400 MB inkludert. Burde vel forvente at dere regner rett når dere går ut med meldingen "new and improved" ......

 

Tusen takk for tips! Der hadde det sneket seg inn en liten feil som jeg har rettet nå. Med over 110 abonnement i tjenesten kan det dessverre skje feil, ikke minst fordi operatørene gjør endringer i abonnementene sine fra tid til annen ved å endre hvor mange ringeminutter, sms eller MB data som er inkludert i de ulike fastprispakkene.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge lurt på om det finnes noen mobiloperatører som har gratis bruk, eventuellt betale for oppstart av samtale så påfølgende gratis samtale for slike 800-numre ?

 

Det er litt ille at man skal være nødt å betale minuttpris for et produkt som er tiltenkt å skulle være gratis (derav at det starter med sifrene 800). Det er gjerne slik enda, og til nå har det ihvertfall lenge vært slik at man må ha fasttelefon for å nyte godt av de gratisnumrene.

 

Det er jo ganske billig å ringe uansett, men når det er tiltenkt å være gratis, så forventer jeg at alle i "tele-norge" bidrar til at det VIRKELIG BLIR gratis etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge lurt på om det finnes noen mobiloperatører som har gratis bruk, eventuellt betale for oppstart av samtale så påfølgende gratis samtale for slike 800-numre ?

 

Det er litt ille at man skal være nødt å betale minuttpris for et produkt som er tiltenkt å skulle være gratis (derav at det starter med sifrene 800). Det er gjerne slik enda, og til nå har det ihvertfall lenge vært slik at man må ha fasttelefon for å nyte godt av de gratisnumrene.

 

Det er jo ganske billig å ringe uansett, men når det er tiltenkt å være gratis, så forventer jeg at alle i "tele-norge" bidrar til at det VIRKELIG BLIR gratis etterhvert.

Alle 800 nummer pleier å ha ett 22-xx--xx-xx nummer eller lignende "fra utlandet"

Da blir det gratis igjen, hvis du har inkluderte ringeminutter.

Utrolig slitsomt at man må finne frem til det hver gang tho.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Vi har hatt bedriftsabonnement tidligere og det er noe vi vurderer å gjeninnføre. Utfordringen med bedriftsabonnement er at prisplanene ofte er mindre tilgjengelig og noen ganger helt utilgjengelig uten å gå i dialog med den enkelte operatør. For større bedrifter vil det også være lukerativt å gjennomføre anbudsrunde hvor man setter de ulike operatørene opp mot hverandre for å forhandle seg frem til en god pris, men jeg ser jo at det kunne vært veldig nyttig med en prisguide slik at man vet hvilke operatører som er mest aktuelle.

 

Det er klart, men slike avtaler gis some oftest som en fast rabatt på standard pris. - Så hvis man f.eks får 20% på abonnementet og 10% på tjenester, så vil man jo enkelt kunne sammenligne.

Lenke til kommentar

Det er klart, men slike avtaler gis some oftest som en fast rabatt på standard pris. - Så hvis man f.eks får 20% på abonnementet og 10% på tjenester, så vil man jo enkelt kunne sammenligne.

 

Det er et godt poeng. Jeg tror likevel vi skal avvente litt med bedriftsabonnement, og heller fokusere på å gjøre kalkulatoren for privat abonnement enda bedre først.

 

Tilbakemeldingene etter relansering har vært veldig gode, men det er en ting som veldig mange peker på: Båndbreddebegrensning. Veldig mange abonnement har datapakker som struper hastigheten etter X GB. Det vil si at man får fortsatt lov til å laste ned mer data, men hastigheten og nytten blir jo absolutt ikke sammenlignbar når man går fra 2-4 MBit/s til 100Kb/s.

 

Vi kommer derfor til å se nærmere på hvordan vi kan få frem de ulike båndbredde-begrensningene slik at sammenligningene blir mer reelle når man legger inn mye datatrafikk.

Lenke til kommentar

Savner et navigeringspunkt for å komme tilbake til "min" modifiserte liste etter at man har klikket på et abonnement for å se detaljene/operatørlenke (i.e uten '&produkt=xx'). Slik siden er skrevet fungerer heller ikke nettleserens tilbakeknapp for dette formålet.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...