IceBlitz Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Syntes virkelig AKAM burde lage en del 2 av denne artikkelen, mer info og detaler da dette er et emne jeg finner meget interessant, og jeg går ut ifra at de fleste her også mener det samme Kjempespennende lesing, både tråden og artikkelen Spesielt kult syntes jeg det var at det ble nevnt dette med at vi har bedre fargesyn og skarphet i midten og at dette ødelegger for lysfølsomheten i midten av øyet. Har alltid lurt på om det er noe galt med øynene mine siden det er slik, men godt at det var normalt da Ellers er det veldig tøft å tenke på den massive "jpeg" konverteringen som hjernen gjør. Hadde vært utrolig tøft å se en "RAW" fil ja Enda kulere er den ekstreme ISO-ytelsen vi har pga all prosesseringen. Med en blender tilsvarende 2.1 til 3.5 så er ikke dette veldig fett. Og med en lukkertid på 1/50sek som menneskeøyet har så får man ikke veldig heftig eksponering. Hvilket betyr at i spesielle tilfeller er vi nok oppe i det som tilsvarer ISO1024000 eller kanskje så mye som ISO2048000, og det uten et eneste synlig støykorn med mindre man fokuserer og fremprovoserer støyen Men som artikkelen sier så varierer brennvidden til forskjellige mennesker. Betyr dette at noen har mer og mindre komprimert dybde? For da vil i så fall aldri vår oppfatning med øyet være lik andres, rent teknisk sett (ikke subjektivt). Med andre ord vil noen kunne se min bil som litt flatere i perspektivet enn det jeg feks kanskje gjør osv? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 "Lukkertiden" til øyet er i disse ekstreme tilfellene meget lang, vi integrerer data fra lang tid når det er dårlige lysforhold. AtW Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Med skjeve hornhinner vil mange oppleve kvadratiske objekter som ikke kvadratiske. Sorry hvis jeg får noen til å merke det. For når man først har merket det er det ingen vei tilbake. Legger merke til det overalt nå at objekter er tykkere når jeg ser rett framover med hodet og tynnere når jeg legger hodet på skakke. Et øye er aldri 100% rundt. Så det er små forskjeller mellom øynene. I tillegg er det sånn at menn har kikkertsyn og kvinner har breddesyn. De ser mer av området foran seg klart en det vi menn gjør fordi ting blir prossessert på en annen måte i hjernen. Menn er jaktfolk, kvinner er husmødre, det var slik det var. Derfor dama alltid ser ting som du leter etter og ikke finner. Men til gjenngjeld har mannen kikkertsyn som gjør at han ser lenger fremover. Såklart, det er variasjoner i dette og. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Med skjeve hornhinner vil mange oppleve kvadratiske objekter som ikke kvadratiske. Sorry hvis jeg får noen til å merke det. For når man først har merket det er det ingen vei tilbake. Legger merke til det overalt nå at objekter er tykkere når jeg ser rett framover med hodet og tynnere når jeg legger hodet på skakke. Et øye er aldri 100% rundt. Så det er små forskjeller mellom øynene. I tillegg er det sånn at menn har kikkertsyn og kvinner har breddesyn. De ser mer av området foran seg klart en det vi menn gjør fordi ting blir prossessert på en annen måte i hjernen. Menn er jaktfolk, kvinner er husmødre, det var slik det var. Derfor dama alltid ser ting som du leter etter og ikke finner. Men til gjenngjeld har mannen kikkertsyn som gjør at han ser lenger fremover. Såklart, det er variasjoner i dette og. Hvis dette stemmer må jeg si det var veldig interessant Det hadde vært tøft å kunne simulere begge deler og se hva som hadde vært å foretrekke. EDIT: Kom nettopp over en interessant artikkel. Manuell blenderkontroll Endret 23. november 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Å hos middelaldrende å eldre menn så øker den blinde flekken i størrelse ;p Eller er det softisvarene som svikter tro? hmmm... ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg