Jato74 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har fått 3g mobilt bredbånd fra Ventelo nylig og lurer på om det er noen som har samme 'problemer' som meg... I nedlastingshastighet oppnås kun max 2,2 mbit/s (målt flere ganger med forskjellige mobiler/modem). Nå er det slik at Ventelo bruker Telenor mobilnett og jeg prøvde ett simkort fra Talkmore (også Telenor-dekning) og oppnådde da en hastighet på 6-8 mbit/s på samme målingene. Det ble målt fra samme sted og samme mobil (skiftet kun over sim-kort). Er det slik at Ventelo's abonnement ikke leveres med full hastighet (begrensninger i avtalen med Telenor etc..)? Har vært i kontakt med kundeservice og de sier at det skal være samme hastighet som Telenor/Talkmore - bløffer de eller..? Får beskjed om at saken er hos 'teknisk' og jeg skulle bli oppringt - men ingenting hørt.. Bestilte simkort uten binding (ja..jeg er blitt 'lurt' opptil flere ganger av drittselskap som ikke holder det de lover) så vurderer bare å si opp og flytte over til Telenor istedet. Koster litt mere, men får ihvertfall det man betaler for. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Fullt mulig å begrense hastighet til eks. 2 mbits eller 8 mbits. Helt vanlig på mobilt bredbånd. De billigste abonnementet har gjerne en lav makshastighet og de dyreste har ubegrenset* hastighet. Er nok noe i abonnementsvilkårene som omhandler dette. *Telenor har en øvre sperre på 80mbits uansett abonnement og terminal, så helt ubegrenset blir det likevel ikke. Lenke til kommentar
Jato74 Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Takker for svar :-) Det står ingen ting om begrensninger i vilkårene, men det står på sidene til Ventelo at 2mbit er makshastigheten med 3g. Tok dette opp med de og de påsto at det var en 'gammel' tekst at og dette ikke gjelder lengre..hmmmm.. Fortsatt ikke hørt ett pip fra kundeservice så jeg regner med at dette heller ikke blir ordnet opp i. Er det noen her som har Ventelo 3G med høyere hastigheter enn 2 mbit? (2,2 mbit er det høyeste jeg får på målingene..) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Når det kommer til MBB er Telenor best, noe de for så vidt har vært noen år nå. Brukte det faktisk som en erstatning når jeg flyttet, fram til jeg fikk installert internett. Og det fungerte over all forventning til spill også. Man får ofte hva man betaler for 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Når du måler betydelig lavere med Ventelo enn med et SIM fra Talkmore er det jo uten tvil lagt på en begrensning. Finner ingenting om det på sidene deres jeg heller, men ser at USB-modemet de fører har en maksahastighet på 7,2 Mbps. Ser ingen grunn til at du ikke skulle hatt Telenor, de er jo også billigere enn Ventelo. For 50 kr mindre i måneden får du like mye databruk inkludert, med en hastighet opp til 10 mbits. Merk også at det er en kampanje nå, hvor du får de tre første månedene til halv pris. Lenke til kommentar
Jato74 Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 En liten oppdatering på 'saken'. Ventelo har nå oppgradert (eller hva de enn har gjort) slik at jeg har fått den hastigheten jeg ble lovet, så da er det case closed.. Re Nik0 : Det er ett bedriftsabbonement jeg har og Ventelo er rimeligere enn Telenor på dette. Takker for innspill fra dere som svarte på tråden :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå