Gå til innhold

Ruter og multimodem


MinTek

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Zyxel P-2602HWT-F3 i et par år nå og har irritert meg over en del ting. Bredbåndet mitt er Turbonett fra Telenor (14, 0.6). Multimodemet står to etasjer unna og gir derfor et litt ustabilt og svakt singnal. På grunn av at det er flere i huset som bruker nettverket samtidig mister jeg ofte forbindelsen. Jeg fant derfor ut at en ny og bedre ruter kunne gjøre det litt bedre. Jeg ser da på denne: http://www.komplett....aspx?sku=746279

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg kobler opp en ruter som primær ruter når modemet mitt allerede inneholder en ruter. Er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig?

 

Dersom dette ikke går hvilket modem bør jeg da kjøpe for lavest mulig pris men med god nok ytelse?

 

Takk for svar.

Endret av MinTek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enten koble til en ekstra trådløsrouter som du slår av DHCP på og bruker modem/routeren fra Telenor som hovedrouter. Hvis ikke kan du ringe Telenor å be de sette modem/routeren i bridge mode og dermed sette opp den andre routeren som hovedrouter.

 

Asus RT-N16 får du kjøpt for 550 og burde holde til ditt bruk hvis du vil spare penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...