Gå til innhold

"Microsoft technical support"

Anbefalte innlegg

(Kan være feil kategori, nærmeste jeg fant)

Noen andre som har opplevd dette? :D Mener dette ble diskutert på Tv2 hjelper deg eller noe for en tid tilbake.

Rundt 14:00 tiden idag fikk jeg meg en god latter når en så meget hyggelig gebrokken- engelsktalende representant fra "Microsoft Technical Support" ringte husstanden, hjemmenummer altså. Hun forklarte at det er noe aldeles galt med datamaskinen min og jeg måtte logge meg inn med en gang.

Jeg spurte henne om hun hadde ip-adressen min og hvordan hun visste at det var noe gale. Da sa hun "hello? Can you hear me". Deretter prøvde hun å påstå at det foregår skummel aktivitet på nettverket og det kan være kjempefarlig for min sikkerhet! Javel svarte jeg. Hun kunne altså høre meg, og jeg spurte igjen etter min Ip adresse. Hun spurte så igjen "hello? Can you hear me". Hun ba meg gå på datamaskinen så hun kunne "vise meg hvordan jeg fikset problemet"

Etter ca 4-5 minutters trolling fra min side med at "my computer doesn't turn on" xD, gav jeg en aldri så liten "fuck you, this is a scam", og hun la på :) Angrer litt på at jeg ikke trollet i timesvis x)

Endret av Rasskrabbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...