Gå til innhold

Sunt mellommåltid

Madelen__

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan! :)

Jeg lurer på dere har noen sunne og gode tips til "snacks"/mellommåltid. Nå mener jeg ikke godt som i "pannekaker-med-korn" godt, men som i noe som faktisk smaker litt godt.

Jeg får stadig lyst på noe søtt på kvelden, så istede for sjokolade så lager jeg en fruksalat. (jeg pleier å lage opp for et par dager om gangen, og posjonerer ut i vanlige glass jeg setter i kjøleskapet, og begrenser meg til ett glass om dagen).

Hvis du vil ta steget litt lengre vekk fra sunt er "strimlet" grønnsaker og dip også godt, men dip-en er jo litt usunn i mengder.

-frank

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at nøtter er et bedre alternativ enn mye annet, men jeg tipper mange er av den oppfatningen av at siden det er sunt, kan en spise større mengder. Fakta er at verken Sørlandschips, Freia Melkesjokolade eller Smash når opp til cashewnøtter når det kommer til kalorier.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Du kan jo lage müsli bars, finnes mange oppskrifter på nettet på norsk og engelsk. Du kan også ha litt mørk (ca 80% kakao) sjokolade på de. Lag en litt større porsjon og lagre de i frysa. De er jo ikke alle sunne, men mye sunnere en "vanlig" sjokolade for eksempel..

Du kan skjære opp et eple i skiver og drysse litt kanel på og dypp dem i en bolle med naturell youghurt med noen dråper honning. Du kan jo også skjære opp epler og ha på kanel og ha dem i ovnen hvis du liker det(blir som eplene i eplekake). Fryste druer er faktisk veldig godt :). Du kan også lage smoothie-is. Oppskrifter på nettet. Du kan også lage "milkshake" med frosne bananer i biter, litt melk og kakao i en blender.

Håper du fikk noen tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...