Madelen__ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Heisan! Jeg lurer på dere har noen sunne og gode tips til "snacks"/mellommåltid. Nå mener jeg ikke godt som i "pannekaker-med-korn" godt, men som i noe som faktisk smaker litt godt. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Heisan! Jeg lurer på dere har noen sunne og gode tips til "snacks"/mellommåltid. Nå mener jeg ikke godt som i "pannekaker-med-korn" godt, men som i noe som faktisk smaker litt godt. Jeg får stadig lyst på noe søtt på kvelden, så istede for sjokolade så lager jeg en fruksalat. (jeg pleier å lage opp for et par dager om gangen, og posjonerer ut i vanlige glass jeg setter i kjøleskapet, og begrenser meg til ett glass om dagen). Hvis du vil ta steget litt lengre vekk fra sunt er "strimlet" grønnsaker og dip også godt, men dip-en er jo litt usunn i mengder. -frank Lenke til kommentar
Madelen__ Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Det var lurt! Takker Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Nøtter kan også være ett ganske godt og sunt mellommåltid! Jeg personlig liker best Pistasj nøtter og Chasew nøtter, men nøtter smaker svært forskjellig så du må nok prøve ut en del sorter før du finner den rette sorten til deg Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hva legger du i sunt? Både nøtter og frukt er gode greier, men "slankemat" er det ikke. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Nei det er kanskje ikke slanke mat, men hvem har sagt at trådstarter skal slange seg? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Ingen sa noe om trådstarters intensjoner, det var derfor jeg spurte. Endret 24. november 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det jeg legger i sunt er at nøtter inneholder mange nyttige vitaminer osv... I og med at trådstarter ikke sa at han skulle slanke seg så tok jeg ikke hensyn til kaloriinnhold her. Nøtter er jo også ett bedre alternativ enn mye annet små snacks Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg er helt enig i at nøtter er et bedre alternativ enn mye annet, men jeg tipper mange er av den oppfatningen av at siden det er sunt, kan en spise større mengder. Fakta er at verken Sørlandschips, Freia Melkesjokolade eller Smash når opp til cashewnøtter når det kommer til kalorier. Endret 24. november 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ja jeg er klar over dette, men som jeg sa... Trådstarter nevnte ikke at han var overvektig og trengte å slanke seg. Hvis han derimot er overvektig og trenger å slanke seg så blir jo saken en helt annen. Lenke til kommentar
Smaak Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Du kan jo lage müsli bars, finnes mange oppskrifter på nettet på norsk og engelsk. Du kan også ha litt mørk (ca 80% kakao) sjokolade på de. Lag en litt større porsjon og lagre de i frysa. De er jo ikke alle så sunne, men mye sunnere en "vanlig" sjokolade for eksempel.. Du kan skjære opp et eple i skiver og drysse litt kanel på og dypp dem i en bolle med naturell youghurt med noen dråper honning. Du kan jo også skjære opp epler og ha på kanel og ha dem i ovnen hvis du liker det(blir som eplene i eplekake). Fryste druer er faktisk veldig godt . Du kan også lage smoothie-is. Oppskrifter på nettet. Du kan også lage "milkshake" med frosne bananer i biter, litt melk og kakao i en blender. Håper du fikk noen tips Lenke til kommentar
Madelen__ Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Tusen takk for fine tips! Lenke til kommentar
Smaak Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bare hyggelig:) Kom på en ting til.. har du prøvd hummus? Synes det er godt med hummus med soltørka tomat eller bakt paprika og grønnsaksstaver.. men så er jeg sikker litt rar da Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Kjøp noen plastbegere, stek opp noen fete omelett/eggerøre lignende ting, fordel det utover plastbegerne og ta litt røkt laks og kast oppi hver boks. Slår ikke feil, og metter magen lenge Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Solsikkekjerner er forresten også ett sunt alternativ, men kanskje litt rart å gå rundt å knaske på solsikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå