Gå til innhold

TakeTwo(GTA) saksøkt

Anbefalte innlegg

Jaja, får nesten slenga inn min enorme kunnskap om mennesklig psykologi og militær kamptrening (yeah right).

Vel, menneske har normalt en naturlig sperre mot å drepe andre menneske med mindre det e nødvendig (men ingen regel uten untak selvfølglig). Og undersøkelser viser at under den amerikanske borgerkrigen var det faktisk svært mange (Husker ikkje noe tall, men mener det var over 50%) som ikkje fyrte av riflen/eller fulte den med kun krutt. Det ble også funnet rifler med 6-7-8 ladninger inni pga at det ikkje hadde skutt og fulte opp ny ladning for å ikkje se ut som svikere/pyser eller hva enn grunnen var. Samme gjentok seg under første og andre verdenskrig, om enn ikkje like "ille".

Så kom vietnam krigen. Nå hadde forsvaret (amerikanske) tatt ibruk blinker som lignet på mennesker. Dvs at de har mennesklig form. Og nå gikk tallet opp over 80% som fyrte av mot motstanderen. En på en måte reagerter bare når en ser en mennesklig form og ikkje tenker så mye over at det er ett menneske.

(Kilde: Discovery channel seff :))

Nå hvis enn i ett spill til stadighet skyter mot svært mennesklige mål vil denne barrieren på samme måte brytes ned. Så ja, spill har til en hvis skyld når det gjelder slike saker. Men selvfølglig så må enn være litt ustabil hvis enn ikkje kan skille mellom en data verden og den ekte verden. Selv om denne barrieren er brutt ned betyr det ikkje at disse folka vil gå rundt og leke rambo hele dagen.

P.S. Dokker får ikkje min GTA:Vice City fra meg før det dras fra mine kalde døde fingre :evil:

Pass deg dåvøy. Eg e dataspiller and you would not like to see me get pissed off :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der tar du kraftig feil. ser ikke helt sammenhengen mellom vietnam krigen og vice city. Det ene er krig, det andre et spill. Mennesket har til en hver tid brukt spill for å få ut aggresjon. Det er en mere svilisert form for utløp av aggresjon. Det andre er det ikke. Det er fortsatt ikke en eneste gang bevist at spilling av såkalte "voldsspill" fører til drap. Faktisk så er det motsatte bevist flere ganger.

OG grunnen til at man fikk opp % på folk som faktisk skyter i krig er ikke blinkene, det heter mengde trening. Dvs at man skyter og skyter i det uendelige for å få det inn som en refleks. For at man ikke skal tenke i en kampsituasjon.

Ikke tro alt du ser på tv.

Lenke til kommentar

Nå sammenligna eg ikkje direkte vice city med vietnam krigen a. Sa bare at en bryter ned hindringen på samme måte som militæret gjør.

Og nei, det må være menneskelignende blinker for at denne refleksen skal utvikles. Runde sirkler funker ikkje...

Og mengden trenging før soldater ble sent til vietnam va jo ikkje direkte mye. 12 uker.....

Ikkje tro alt du mener :p

Lenke til kommentar
Jaja, får nesten slenga inn min enorme kunnskap om mennesklig psykologi og militær kamptrening (yeah right).

copy&paste fra Discovery channel

Nå hvis enn i ett spill til stadighet skyter mot svært mennesklige mål vil denne barrieren på samme måte brytes ned. Så ja, spill har til en hvis skyld når det gjelder slike saker. Men selvfølglig så må enn være litt ustabil hvis enn ikkje kan skille mellom en data verden og den ekte verden. Selv om denne barrieren er brutt ned betyr det ikkje at disse folka vil gå rundt og leke rambo hele dagen.

Man har samme problemet i den militære verden, det er noen som etter trening går amok og skyter på ting/folk. Kan ikke huske at noen politikere har gått ut med forslag om å forby forsvaret, men det er vel prisen vi må betale for å ha ett forsvar. Jeg er villig til å betale samme prisen for å kunne ha frihet til å velge selv hvilke spill jeg vil spille :)

Lenke til kommentar
Nå sammenligna eg ikkje direkte vice city med vietnam krigen a. Sa bare at en bryter ned hindringen på samme måte som militæret gjør.

Og nei, det må være menneskelignende blinker for at denne refleksen skal utvikles. Runde sirkler funker ikkje...

Og mengden trenging før soldater ble sent til vietnam va jo ikkje direkte mye. 12 uker.....

Ikkje tro alt du mener :p

Nei man bryter ikke hindringer. Bevis: jeg dreper ikke, du dreper ikke, Asgaard dreper ikke osv.

Og jeg vet hva militæret gjør for å bryte ned barrierer. Ikke fortell meg noe jeg vet som du bare har sett på tv.

Lenke til kommentar
Men selvfølglig så må enn være litt ustabil hvis enn ikkje kan skille mellom en data verden og den ekte verden. Selv om denne barrieren er brutt ned betyr det ikkje at disse folka vil gå rundt og leke rambo hele dagen.

Derfor går de ikkje rundt å drepe folk. Få med deg alt før du poste da :evil:

Korfor skulle eg tro deg noe mer enn TV da? Ingenting e mer eller mindre troverdig enn TV.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har ofrenes etterlatte saksøkt TakeTwo for å påvirke unge!  

så hvis jeg havner i bilulykke, så kan jeg saksøke EA-games, take two, microsoft og diverse for å utvikle spill som forteller meg at, hvis jeg kræsjer, så kan jeg gå derfra uskadd?

OMG@amerikanere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...