Gå til innhold

TakeTwo(GTA) saksøkt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke våper som er problemet, det er personene som bruker dem.

C.Heston sitat tatt rett fra boka. Det at våpen ligger å slenger rundt slik at alle som vil kan få tak i dem er greit, så lenge vi vet hvem som får tak i dem, er det det du mener?

Dess mer våpen som ligger i de tusen hjem, dess mer ulykker skjer det. At våpen ikke kan skade noen av seg selv vet vi, men så lenge det finnes mennesker der ute som gjør det må vi ta forholdsregler.

Vi trenger ikke strengere lover, vi trenger bare å følge de som er der litt bedre.

Å ha våpen hjemme hvis du ikke jakter eller har de som hobby forstår jeg ikke. Det er som om jeg skulle hatt 12 symaskiner hjemme fordi det var kult, jeg som aldri syr!!..

Det er forskjell på å stikke noen ihjel og skyte noen. Tror ikke Columbine-gutta hadde syntes det var like stas å gå rundt med en Rambokniv, hadde blitt litt vanskeligere.

Lenke til kommentar

U.S.A er det sykeste landet i verden idag. Er det en tilfeldighet at IRA ble startet dagen da KKK ble oppløst? Amerikanerne har ikke våpen i huset for å bruke de til jakt, de har det for de har overbevist seg selv om at de trenger det for å beskytte seg, selv om statistikkene viser at det er de med våpen i huset som dør.

foreldrene til de guttene bør se på seg selv, før de anklager alt annet.

Lenke til kommentar

jau, men i ett land der folk er livredde for at folk skal saksøke dem for alt og ingenting, overrasker det i det heletatt?

jeg ville iallefall ikke vært en hjelpearbeider/sykepleier/ambulansepersonell/lege der borte...folk blir jo saksøkte når de hjelper folk...

å saksøke firmaet som "korrumperer" unga er vel en liten dritt sak i forhold ;)

Lenke til kommentar

Angående søksmål mot spillbransjen pga. skyteglad amerikansk ungdom så var det noen som prøvde å saksøke Id etter Columbine massakeren.

Dette pga at gjerningsmennene hadde spilt Doom og da dette spillet inneholdt skyting så måtte dette være årsaken. Heldigvis ble hele saken avvist av det amerikanske rettsystemet og det er nok trolig at det samme vil skje igjen.

Lenke til kommentar
Jeg tror at slike personer blir påvirket av helt andre ting enn data-spill. Miljø, oppdragelse, sunn fornuft... Tror de hadde gjort slike ting, selv om vi ikke hadde hatt data-spill. Personer som ikke kan skille mellom lek og virkelighet er farlige uansett.

Mmm. Saksøk foreldrene til psyko-barna istedetfor TakeTwo!

Det er nærliggende å tro at foreldrene var de første som svikta barna sine...

- Dette spillet ville jeg ikke gitt til noen under 18 år, sa stortingsrepresentant Karita Bekkemellem Orheim (Ap) da Dagbladet viste henne spillet.

Dette spillet ville ikke jeg ha gitt til noen som er psykisk ustabile, voldsutøvende eller generelt mangler evne til å skille mellom fantasi og virkelighet.

Lenke til kommentar

- Dette spillet ville jeg ikke gitt til noen under 18 år, sa stortingsrepresentant Karita Bekkemellem Orheim (Ap) da Dagbladet viste henne spillet.

Dette spillet ville ikke jeg ha gitt til noen som er psykisk ustabile, voldsutøvende eller generelt mangler evne til å skille mellom fantasi og virkelighet.

Akkurat. Normale 14 åringer har ingen problemer med å spille GTA. De som gjør slikt er syk i hodet fra før og ville nok utført en tilsvarende handling før eller siden uansett.

Lenke til kommentar

Å ha våpen hjemme hvis du ikke jakter eller har de som hobby forstår jeg ikke. Det er som om jeg skulle hatt 12 symaskiner hjemme fordi det var kult, jeg som aldri syr!!..

Problemet er vel heller at i den moderne vestlige verden finnes det absolutt ingen gode grunner for privatpersoner til å ha skytevåpen hjemme. Dersom folk velger å ha våpen pga. jakt og annet morro vil et dødsfall i ny og ne faktisk være prisen man må være forberedt på å betale.

Lenke til kommentar

Våpen skal oppbevares sikkert, i våpenskap med lås ol. Ihvertfall er det påbudt i norge såvidt jeg vet.

Ja, men visst du bevisst vil drepe noen så er det jo ikkje problem å finne nøklene/koden til låsen.

ja.. eller ei slegge til å bryte den opp med.. eller ett kilo dynamitt for den saks skyld.. nei.. tuller nå jeg... må slutte å lese donald :roll:

Lenke til kommentar

blir rett å slett frustrert av å lese det noen av dere skriver om å ha skytevåpen i huset. jeg regner ikke med å bli skutt fordi jeg liker å jakte.

burde kanskje låse ned alle kjøkkenknivene også. hvem vet?

for å si det slik, en bil kan også være et drapsvåpen...

Lenke til kommentar
blir rett å slett frustrert av å lese det noen av dere skriver om å ha skytevåpen i huset. jeg regner ikke med å bli skutt fordi jeg liker å jakte.

burde kanskje låse ned alle kjøkkenknivene også. hvem vet?

for å si det slik, en bil kan også være et drapsvåpen...

Dersom du faktisk mener at skytevåpen og kniver er like farlige burde du ALDRI hatt lov til å eie eller ta i et skytevåpen hvertfall.

Og jeg spør deg: Hva er formålet med en bil? Hva er formålet med en vanlig kniv? Hva er formålet med et skytevåpen?

Ja jeg vet, vanskelige spørsmål det her. Men sett av noen timer til å tenke på dem så kanskje du kommer frem til noen fornuftige svar og tanker. :roll:

Lenke til kommentar

Sånn går det når det er LOVFESTET at Hvermannsen kan eie våpen, siden en urgammel lov fra 1800-tallet fortsatt følges slavisk der borte. Unger får tak i pistolen til pappa, som ligger i skuffen (man kan jo ALDRI vite når en gal angrepsmann kommer springende for å drepe familien!) og blåser nabogutten til himmels osv.

Men nå skal vi jo huske på at USA er landet hvor man kan saksøke for millioner av dollar bare for å sett på ei bilulykke da. Og vinne, hvis de greier å komme i avisen med saken sin.

Leste en plass at det faktisk er et problem ved trafikkulykker at forbipasserende legger seg inni/inntil vrakene for å kunne saksøke.

Norge er ikke sånn.

Lenke til kommentar
Hva er formålet med en bil? Hva er formålet med en vanlig kniv? Hva er formålet med et skytevåpen?

Formål med bil: Transportasjon

Formål med vanlig kniv: Kutte ting

Formål med Skytevåpen: Drepe ting evt true med å drepe ting. Ypperlig for forsvar av land, jakt etc etc.

Dette er da noe alle vet. Spørsmålet er om bare stater/organisasjoner skal har tilgang på våpen. Jeg mener nei, enkeltindivider bør tilgang på de samme maktmidler en stat har. Hensikten med den loven fra 1800 tallet er at folk skal ha muligheten til å ved makt velte en uønsket rejering. Problemet er ikke våpnene, problemet er uvettig bruk av dem. Samme som med biler. Hvis alle kjørte fornuftig ville antall dødsulykker synke betraktlig. Dødsfall er en pris som betales for mange av de ting vi bruker i dag. Biler, alkohol, våpen etc etc. Ved fornuftig bruk er ingenting videre farlig, ved uvettig bruk er så og si alt farlig. Kan ikke bare folk innse at dødsfall er en naturlig del av livet. Folk dør, om de ikke blir skutt så drikker de seg ihjel eller så styrter de i fly. Folk vil ha risiko i hverdagen. Er ikke dagliglivet farlig nok hopper man i fallskjerm eller bedriver andre risikofylte aktiviteter.

Nei, spar kreftene på anti våpen kampanjer og prøv å bli kvitt sykdomer/sult og andre lidelser. Du kan nok redde mange flere liv ved det enn å rakke ned på våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...