Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt trådløst nettverk eller NGT ADSL?

Anbefalte innlegg

Har ADSL fra nextgentel, 2MBit/s. Denne er delt trådløst, og det står i windows at jeg har "very good" signal, og at det kjøres på 11mbit. Altså skulle en tro at forbindelsen var veldig bra.

Internet fungerer også bra - når det fungerer. Men en gang hvert 10. minutt eller så virker ikke internett i noen sekunder, før det virker igjen. Dette er nok til at feks msn logger seg av, og det skaper trøbbel i spill.

Er dette pga det trådløse, eller kan en oppdatering av programvare til NGT-router eller det trådløse aksesspunktet være på sin plass?

mvh

DataJens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hmmm..... dette er mistenkelig likt det problemet jeg også opplever med min NGT linje og mitt 3com officeconnect akksesspunkt. Eneste forskjell er at jeg mister forbindelsen mellom akksesspunktet og routeren ca. hvert 2 minutt. Har selv prøvd å oppdatere akksesspunktet med siste tilgjengelig firmware, men uten hell, forbindelsen er like ustabil. Mistenker at det er aksesspunktet som er synderen ettersom forbindelsen er dønn stabil hvis jeg kopler min bærbare direkte til routeren.

mvh

Lord_Chevaganza

Lenke til kommentar

Hei,

Har selv en trådløsrouter som står og tikker med 2mbit fra ngt.

Tror jeg leste en plass at problemet kan være relatert til;

"Authentication" -

(Arkfane på lokale nettverkstilkoblinger / local area connection)

Hvis du fjerner haken for "Enable IEEE 802.1x authentication for this network", så vil ikke trådløstilkoblingen falle ut...

Prøv dette, og skriv gjerne en tilbakemelding hvis du får det til å fungere!

Lenke til kommentar

Har samme problem som deg og i mitt tilfelle skyldes dette at ruteren taklet ikke innkommende samtaler på msn fra enkelte på listen min. Så etter mye om og men endte det med at jeg degraderte softwaren i ruteren. Har ikke hatt problemet siden..

Kan også nevne at jeg ble rådet til å oppdatere ruteren etter 6 mnd da de hadde fått en ny programvare til den som skulle ordne opp i dette problemet. Endte med at samme problem kom tilbake og jeg måtte få degradert programvaren atter engang.

Lenke til kommentar

Hei' date='

Har selv en trådløsrouter som står og tikker med 2mbit fra ngt.

Tror jeg leste en plass at problemet kan være relatert til;

"Authentication" -

(Arkfane på lokale nettverkstilkoblinger / local area connection)

Hvis du fjerner haken for "Enable IEEE 802.1x authentication for this network", så vil ikke trådløstilkoblingen falle ut...

Prøv dette, og skriv gjerne en tilbakemelding hvis du får det til å fungere!

[/quote']

Det er mulig at linjen er noe mer stabil. Jeg kjører også endel med VPN-klient (gjennom nettverket til NTNU), og jeg veit ikke om dette er dønn stabilt heller. Men innimellom får jeg likevel frakoblinger, og det virker som om nettet "henger" i korte øyeblikk av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...